AudioBill Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Beste mensen, Ik hoor bij mij 'te' veel cd's erg hard spinnen in mijn Jungson sacd speler, en niet alleen sacd's, vooral voor dat ik op play duw. Hoewel de dealer het afdeed met 'het gat zit niet in het midden' vind ik dan wel dat er maar erg weinig cd's zijn met het gat in het midden want de meeste cd's maken een hels kabaal. Waar kan dat aan liggen en is daar wat aan te doen? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 een slecht of misschien zelfs een B-keus loopwerk??.kun je verwachten mi.van dit soort oosterse merken,maar dat heb ik altijd al gevonden,en het word steeds vaker bevestigd door dit soort verhalen.Ik heb mijn loopwerk(en) nog nooit!!! gehoord,ongeacht wat voor cd ik draai,dus gelul van de dealer ook nog,denk dat goedkoop toch vaak duurkoop is/word.Heb ook tweemaal een chinese versterker gehoord,waarvan de voeding duidelijk hoorbaar was,en de muziek niet om aan te horen,voor mij geen Chinese sh*t in huis , is een slechte investering lijkt mij.Gewoon verder sparen en een goed gerenomeerd merk aanschaffen.Maar er lijkt mij niks aan te doen,of de dealer moet het loopwerk vervangen voor een betere want hij ratelt/spint dus al met het inlezen van de cd's . Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 24 november 2007 Author Report Share Posted 24 november 2007 Ok Soundlover, Dat klinkt niet goed, toch maar weer eens contakt opnemen met de dealer, heb zo wie zo nog garantie. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Beste audiobill, ben blij dat je nog garantie hebt,vooral wat dat betreft goed voet bij stuk houden bij de dealer en een ander loopwerk eisen!!!. mvg.soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 een slecht of misschien zelfs een B-keus loopwerk??.kun je verwachten mi.van dit soort oosterse merken,maar dat heb ik altijd al gevonden,en het word steeds vaker bevestigd door dit soort verhalen.Ik heb mijn loopwerk(en) nog nooit!!! gehoord,ongeacht wat voor cd ik draai,dus gelul van de dealer ook nog,denk dat goedkoop toch vaak duurkoop is/word.Heb ook tweemaal een chinese versterker gehoord,waarvan de voeding duidelijk hoorbaar was,en de muziek niet om aan te horen,voor mij geen Chinese sh*t in huis , is een slechte investering lijkt mij.Gewoon verder sparen en een goed gerenomeerd merk aanschaffen.Maar er lijkt mij niks aan te doen,of de dealer moet het loopwerk vervangen voor een betere want hij ratelt/spint dus al met het inlezen van de cd's . Niet zo generaliseren aub. Er komt zeker een hoop rotzooi uit het verre oosten, maar ook zeer mooi spul hoor. De droplet cd speler is in china gemaakt en is een pracht product. Ook mijn zeer betrouwbaar Philips loopwerk is made in China trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 ik heb helemaal niets op met jungson, ooit eens een hele avond naar geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Ik heb mijn loopwerk(en) nog nooit!!! gehoord,ongeacht wat voor cd ik draai,dus gelul van de dealer ook nog,denk dat goedkoop toch vaak duurkoop is/word.Heb ook tweemaal een chinese versterker gehoord,waarvan de voeding duidelijk hoorbaar was,en de muziek niet om aan te horen,voor mij geen Chinese sh*t in huis , is een slechte investering lijkt mij. Niet zo generaliseren aub. Er komt zeker een hoop rotzooi uit het verre oosten, maar ook zeer mooi spul hoor. Ja, dit is een hoop ongenuanceerd geschreeuw.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Ongenuanceerd geschreeuw of niet maar ook ik en h Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 helemaal mee eens miracle,vind het niet zo ongenuanceerd eigenlijk, ik heb het hier al vaker verteld, maar er komen idd steeds meer klachten over deze troep,dat bevestigd mijn vermoeden alleen maar, maar deze discussie is al vaker geweest in een andere topic, toen waren er ook veel voor-en tegenstanders.Maar ik vrees dat het in de toekomst alleen maar duidelijker word(voor degenen die zich blind op staren op de prijs-kilo verhouding))dat het inderdaad niet zulk best matariaal is, inc. sommige dealers dus dat blijkt nu ook alweer.mvg. soundlover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Okee, dus alle 'chineese' apparatuur is door een blinde met maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 als jij dat zo wilt zien vind ik dat prima ,had het niet beter kunnen overdrijven.Maar je snapt het dus wel. mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Ik gebruik al enkele jaren Chinese CD-spelers (Consonance). Nog nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 als jij dat zo wilt zien vind ik dat prima ,had het niet beter kunnen overdrijven.Maar je snapt het dus wel. mvg. soundlover Het is zo'n ongelovelijke domme stemmingmakerij wat je probeert op gang te brengen en snap ook niet wat je ermee probeert te bereiken, maar het onzin gehalte is erg groot. Er zit nauwelijks enig chinees onderdeel in zo'n Jungson speler en ze gebruiken uitsluitend Philips loopwerken en voor hun SACD spelers Sony loopwerken. Het zijn EXACT dezelfde loopwerken als die iedere andere fabrikant gebruikt, sommige merken gebruiken nu (ook lawaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 In 1960... werd ook alles uit Japan als "Japanse rommel" afgescheept... Onderschat nooit de concurrent...!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Of het nu rommel is of niet, daar heeft AudioBill helemaal niets aan I.i.g. hoort een loopwerk niet van dit soort bijgeluiden te maken. Dit loopwerk mag dus gerust bestempeld worden als inferieur Als het kan, zou ik 'm direct ruilen voor een nieuwe. Je hebt denk ik niet alle post gelezen.... het TYPE loopwerk wat in die speler (en in heel veel andere) zit maakt gewoon herrie. Je kunt de speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ik hoor bij mij 'te' veel cd's erg hard spinnen in mijn Jungson sacd speler, en niet alleen sacd's, vooral voor dat ik op play duw. Hoewel de dealer het afdeed met 'het gat zit niet in het midden' vind ik dan wel dat er maar erg weinig cd's zijn met het gat in het midden want de meeste cd's maken een hels kabaal. Waar kan dat aan liggen en is daar wat aan te doen? Hoeft geen enkel probleem te zijn. Het loopwerk moet eerst proberen te herkennen wat voor schijf'ie voor z'n kiezen krijgt. Om de data daarvoor snelt vinden/lezen gaat dat op hoge snelheid. Daarnaast kan het inderdaad zo zijn dat er e.a. aan data in het geheugen gelezen wordt. Mijn deens prul van Bow maakt bij een aantal CD's tijdens het spelen een enorme hoeveelheid kabaal. Maarja, Denen kunnen helemaal niet solderen met een hand, die zijn niet zo behendig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Of het nu rommel is of niet, daar heeft AudioBill helemaal niets aan I.i.g. hoort een loopwerk niet van dit soort bijgeluiden te maken. Dit loopwerk mag dus gerust bestempeld worden als inferieur Als het kan, zou ik 'm direct ruilen voor een nieuwe. Je hebt denk ik niet alle post gelezen.... het TYPE loopwerk wat in die speler (en in heel veel andere) zit maakt gewoon herrie. Je kunt de speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Je hebt denk ik niet alle post gelezen.... het TYPE loopwerk wat in die speler (en in heel veel andere) zit maakt gewoon herrie. Je kunt de speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Je hebt denk ik niet alle post gelezen.... Je manipuleert Hans Wat jij denkt is niet juist Niet bewust... Bedoel je dit dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 even een ervaring met het niet chinese merk Philips .... de SACD1000 rammelde letterlijk bij sommige CD's. Vervangen van het loopwerk (met veel zeuren voor elkaar gekregen) leverde alleen op dat andere CD's rammelden. Dus de zooi uit elkaar gesloopt, en het uiterst slappe boeltje (rubber bandjes) waar het loopwerk in hing wat aangepast. nooit meer last gehad (niet dat het ding nog lang leefde natuurlijk ). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 even een ervaring met het niet chinese merk Philips .... de SACD1000 rammelde letterlijk bij sommige CD's. Vervangen van het loopwerk (met veel zeuren voor elkaar gekregen) leverde alleen op dat andere CD's rammelden. Dus de zooi uit elkaar gesloopt, en het uiterst slappe boeltje (rubber bandjes) waar het loopwerk in hing wat aangepast. nooit meer last gehad (niet dat het ding nog lang leefde natuurlijk ). groet Die SACD1000 was in Hongarije gemaakt..., het loopwerk waarschijnlijk in China. Een groot deel van het ontwerp overigens van marantz (SA12 met dezelfde problemen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 voor we nou concluderen dat het aan Hongarije ligt ..... het probleem was een inferieur DVD-loopwerkje dat in een iets te kleine behuizing was gezet zodat CD's het omliggende plastic raakten bij wat beweging. ontwerpfoutje. .........tje .... ongelofelijke knoeiers daar bij Philips maar ja dat gold voor de hele speler. paar euro condensatoren extra en een koeldingetje op twee grote IC's en het ding had nog geleefd. dat was dus exit uit de meer serieuze markt voor Philips. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willempie Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Wat heb ik dan een mazzel met mn tweede handse Philips 963sa VM. Geen last van geluiden uit t kastje zelf, wat uit mn speakers komt klinkt in ieder geval goed. Maar misschien dat van Medevoort daar ook aan geknutselt heeft, geen idee. Ik heb trouwens nog een Philips 640 liggen, 7 jaar op zolder gelegen. Denk dat ik daar zelf es in ga zitten solderen. Prima loopwerkje trouwens, zit geen chinees lasertje in, je weet wel met zo'n inferieur wormwieltje lol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Prima loopwerkje trouwens, zit geen chinees lasertje in, je weet wel met zo'n inferieur wormwieltje lol. Jij zegt 't... Philips loopwerken worden al sinds kaar en dag in China gemaakt. In ieder geval de diverse motoren die erin zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts