Jump to content

In mijn Jungson sacd speler

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Of een loopwerk in China wordt gemaakt, of in Europa, of in Japan, dat maakt kwalitatief geen fl*kker uit.

Het gaat om de fabricage- en testspecificaties / toleranties.

Voor soldeerwerk geldt hetzelfde. Industrieel wordt nergens meer met de hand gesoldeerd: er wordt alleen maar gedompeld. En een tin-dompelbad in Europa is bij gelijke specs niks anders dan een tin-dompelbad in Taip

wat een onzin,produktie in eigen land(bedrijf)produceren is een teken van een goed produkt willen afleveren,en alles in eigen hand willen houden.Ik werk toevallig bij een bedrijf waar juist alles weer teruggedraait word wegens tegenvallende produktie in china,goedkoop bleek op jaarbasis duurkoop,en troep,dus hoezo winstgevend???.Ook ik betaal liever iets meer voor een goed product,waarvan je weet dat het een tiental jaren meegaat,gelukkig zijn er nog fabriekanten die dat wel snappen,en dat lijkt mij ook een betere investering,ipv. troep wat je koopt over de winkeldrempel al niks meeer waard is.Ik koop liever iets van 5000euro wat 15 jaar meegaat,dan een apparaat van 500euro wat een jaar meegaat,ook wat betreft de inruilwaarde op termijn,ik ga altijd voor solide apparaten,goede garantie en betrouwbaarheid,en dat is mi. ver te zoeken wat de oosterse produktie betreft.En heb ik het nog niet eens over het geluid gehad van sommige chinese produkten.

Moet Klaas straks ook maar op zijn fiets naar China,luidsprekers daar laten bouwen,scheelt financieel enorm voor klaas(slecht management?),of zou hij 100% achter zijn produkt staan en het lekker zelf doen??,of is het meestal winstbejag zoals bij de grote bedrijfen, waar de kwantiteit belangrijker is dan de kwaliteit.Denk dat elk verstandig mens voor kwaliteit gaat,er zijn al wegwerp artikelen genoeg lijkt mij.

En inderdaad overal zal de tin-dompelbad wel gelijk zijn(ik betwijfel het), maar het blijfen mensenhanden,proces-operators,proces-controleurs,die deze procedure moeten ondersteunen en afregelen ed. dus een goed machinepark met slechtere vakmensen is even klote als een slecht machinepark met de betere vakmensen,dus die conclusie gaat ook niet op mi. het blijft de mens die het eindresultaat in handen heeft,vandaar ik ook een voorstander ben om alles in eigen huis te doen,vanaf de tekentafel tot het eindproduct.

Productie in europa/eigen bedrijf is een teken van jaren goed management,nl. het fabriceren van een goed(ook klankmatig) en solide produkt wat namelijk wel!!! goed verkoopt,en als je troep verkoopt zul je inderdaad wel naar china moeten uitwijken,want wegwerpartikelen mogen nu

Beste Soundlover

Of wij Europeanen het leuk vinden of niet de opmars van chinese producten is niet te stuiten.

En ik denk dat het ook geen 10 jaar duurt voordat ze kwalitatief gelijke tred gaan houden.

De enige voorsprong die wij uiteindelijk hebben en moeten behouden behelst innovatie.

Groet Mark

beste Mark,

Ik vrees dat het over 10 jaar niet meer interessant is voor de westerse bedrijfen,omdat ik er vanuit ga dat ook daar in China de lonen (explosief) gaan stijgen,deze arbeiders kijken natuurlijk ook langer dan hun neus lang is en kijken ook naar het westen,als je alsmaar apparaten produceert waar je zelf jaren voor moet werken ga je wel eens een keer nadenken lijkt mij en dat is ook een logisch gevolg en ik gun het hun ook van harte. De eerste stakingen zijn er al, voor wat betreft de lonen en arbeidsvoorwaarden/omstandigheden.

Dus ook het produceren in het oosten gaat duurder worden,en dus ook de produkten die er vandaan komen en dan is het al helemaal niet interessant meer voor ons westerlingen wat betreft prijs/kwaliteit verhoudingen

mvg. soundlover

beste Mark,

Ik vrees dat het over 10 jaar niet meer interessant is voor de westerse bedrijfen,omdat ik er vanuit ga dat ook daar in China de lonen (explosief) gaan stijgen,deze arbeiders kijken natuurlijk ook langer dan hun neus lang is

Dat is al aan de gang en daar hebben de Chinezen een even Chinese als pragmatische oplossing voor:

Als de loonneisen te veel stijgen verhuizen ze gewoon de hele fabriek naar een gedeelte van China waar de looneisen nog niet hoog zijn. En China is een h

beste pjotr,moeten ze dus weer voor de zoveelste keer de landarbeiders inleren,blijft het dus een slecht!!! produkt.Ook een heel groot land kan in deze gevallen erg klein zijn,Chinesen kunnen namelijk ook communiceren met elkaar en loopt dat ooit spaak,met loonsverhogingen en/of stakingen als gevolg.

mvg.soundlover

beste pjotr,moeten ze dus weer voor de zoveelste keer de landarbeiders inleren

Dat moeten ze toch. Een Chinese arbeider verdient in China namelijk zoveel dat als hij 2 jaar hard werkt in de fabriek, hij daarna 4 jaar op vakantie kan en in zijn eigen dorp kan blijven. En dat doen ze dus ook.

Ieder jaar, met het Chinees nieuwjaar, komt de halve fabriek niet terug van vakantie en moet dus aangevuld worden.

Overigens zegt dat helemaal niets over de kwaliteit van de spullen die uit China komen. De leiding van veel fabrieken ligt vaak in handen van Taiwanezen en die zijn veel westerser en kwaliteitsbewuster. Dat ze naar het vasteland zijn vertrokken heft er idd mee te maken dat de lonen in Taiwan zelf erg zijn gestegen en alleen nog duurder high-tech zich daar kan handhaven.

;)

dus een goed machinepark met slechtere vakmensen is even klote als een slecht machinepark met de betere vakmensen,

Een goede vakman kan op een slechte machine hoge kwaliteit produceren.

Een goede machine kan door slechte vakmensen bediend worden en dan nog steeds een goed product maken.

Goede vakmensen zijn er helaas steeds minder... en zeker in westerse productiebedrijven.

Vandaar dat steeds meer westerse bedrijven overstappen op goede machines (en sterven wij van het werk).. ;)

:)