Jump to content

Nieuwe aanwinst

marbuis
 Share

Recommended Posts

Hi,

Niet echt gister ontvangen maar alweer een aantal maanden geleden, dus lekker ingespeeld.

Eindversterker in stereo uitvoering de Tom Evans Linear A.

Heb geen foto voor jullie zoek maar op het Web of de leverancier Acoustic Dimension.

Is een echt sublieme Buizenbak met per kanaal 4x EL84, in Single Ended uitvoering met 25 Watt per kanaal

Een heel bijzonder ontwerp die meer laat horen dan gewoonlijk uit een heel goede versterker, en ik heb er het laatste jaar wat in huis gehad voor demo, de een nog slechter dan de ander en die prijzen.....

Dit is echt een nieuwe dimensie, met een gedurfde techniek.

Nou ik ga gauw weer wat muziek opzetten....

Muziekgroet: Martien

Dank

Hij klinkt ook erg goed, moest wel lang inspelen trouwens.

Heb ik er een stel andere EL84 bij, welke iets subtieler en muzikaler zijn, gegokt aan de hand van enkele recenties op 6moons.

Was ook inderdaad een uitgave, maar ik zei al ik heb een hoop in huis gehad, geloof me er is ook erg veel troep te koop, ook voor veel geld, of het bromt of het klinkt gewoon niet, en dit laatste komt erg veel voor is mij gebleken. er zijn erg weinig versterkers die van het ingangssignaal ook echt muziek kunnen maken. De keuze was lastig, ook een EAR 890 liet bij mij een goede indruk achter.

Ik stuur er Tannoy Yorkminsters mee aan, lekker groot, muzikaal, in mijn oren kleurloos en laten zo op een eerlijke manier alles horen.

Het vermogen van 2x 25 Watt hiervoor is ruim voldoende, dat heb ik gecheckt met versterkers met veel meer vermogen, maar dat hoorde je niet, juiste met deze Linear A, zou je zeggen klinkt als 2x 100W...

Valt op aan dit ontwerp dat de koppeling met de speaker erg veel aandacht is besteed, de breedbandigheid komt overal in terug, ook zeer goede uitg.trafo en ook de voeding is veel zorg aan besteed.

De versterking met opamps laat ook hoorbaar meer horen aan details dan ik tot nog toe uit een versterker heb gehoord, en dat waren geen goedkopertjes.

Inderdaad een zeer gewaagt ontwerp op deze manier, maar de man is goed bezig en dat is te horen

Als je de kans krijgt moet je hem beluisteren, al valt in eerste instantie niets bijzonder op.

Hiervoor had ik zelfbouw 300B eindblokken, direct gekoppeld klonken ook zeer transparant en muzikaal, maar na 6 jaar steeds dit en dan weer dat uitproberen was ik erg zat aan het worden, en alles wat je veranderde was hoorbaar.

Je wordt ook kritisch, zo vond ik erg jammer dat de TomEvans de buisjes niet liet zien, ik zeg liet, want bij mij zijn ze nu wel te zien, gewoon de bovenkap eraf en zelf een andere vlakke bovenplaat gemaakt waar de EL84-gers en wat weerstanden doorheen steken, ziet er fraai uit...Dit wel nadat ik Tom had gevraagd of ik inbreuk zou maken op de klankkwaliteit, het antwoord was nee, maar moest wel letten op de koeling.

Hoi