René N. Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Hierbij dan mijn verslag, waarbij ik die van de anderen niet eerst gelezen heb, om het onbevooroordeeld te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Zo, dan zal ik ook maar es even. Het was inderdaad erg leuk en vooral omdat we nu eens met zelfbouwers en niet zelfbouwers waren. Nou, ik heb de indruk dat dat niet zoveel verschil maakt in het beoordelen van hoe klinkt het. En ja, jammer dat de B&W's wat tegenvielen en ik had ook een beetje de indruk dat de luisterruimte daar ook een beetje debet aan was. Maar het is mijn ervaring dat, als je je boxen in een andere ruimte neetzet, dat meestal verschil maakt met de thuissituatie. Dus daar maar ff doorheen kijken. Dus de Rambo's. Spannend voor mij natuurlijk. Nou er is van alles aan muziek op los gelaten en ik heb de indruk dat ze niet tegenvielen. En ja, wat Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Nieuw topic onder recenties...?? Lijkt mij verstandig. Ik wacht ff op jouw opening. hm.... heb al iets klaar.... bij deze Hear Tja.... Rambo meets PP speksteen in Appelscha Zaterdag 24 nov 2007 Mijn ervaringen van deze luistermiddag van 12.30-17.00 uur Allereerst het erg gezellig en leerzaam en Klaas bedankt voor de gastvrijheid... dit bericht moet Spido maar even overbrengen.. We hebben naar 6 paar speakers geluisterd 2 paar B&W's (1 paar aangepast) 1/8 TL's, de Rambo's 1/4 TL en 3 paar Speksteen PP's bassrflex van Klaas De BW's speakers hebben we niet zo lang beluisterd maar het is toch verbazingwekkend hoe zulke ontwerpen uit de jaren zeventig kunnen klinken... maar uiteindelijk vond ik ze toch vermoeiend klinken.. Toen waren de rambo's aan de beurt er is heel lang naar deze speakers geluisterd, idereeen wou z'n favoriete muziekstukje horen.... de Rambo's klinken rustig en niet vermoeiend Enkelen vonden deze speakers te rustig klinken. Ze zijn dus ook afgestemd op een akeostisch harde luisterruimte (bij Sietse thuis dus).. Zo blijkt maar weer eens dat de akeostiek heel bepalend is hoe de muziek in een luisterruimte weergegeven wordt... en moet je niet te snel speakers be(ver) oordelen tenzij je ze thuis uitvoerig hebt kunnen beluisteren maar dat is mijn mening waarbij je dus ook 100 % zeker bent of alles naar behoren (In fase) in aangesloten !! Daarna waren de PP's speksteen speakers aan de beurt Eerst de monitors (PP's nieuwste model??) een mooi 2 weg systeem wie op zoek is naar een mooi ontworpen 2 weg speakertje moet zeker eens bij Klaas gaan luisteren zou ik zeggen De SS20'ers (20 cm) woofer, midden ongefiltert ? vond ik ook niet slecht klinken de het grote 4 wegsysteem kon mij nog meer bekoren. De overeenkomst van de twee grote PP's en de Rambo's was wel te horen... dezelfde mid/hoog units... Kortom heel leerzaam zo'n luistersessie..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 november 2007 Author Report Share Posted 25 november 2007 .......en dan verkies ik toch de tweeweg. Die vind ik dan toch de, voor mijn oren, de meest realistische weergave hebben...... Als het in mijn posting niet goed tot uiting was gekomen: voor mij dus ook. Ik vind een tweeweg toch meestal wel lekker (anders ) klinken.... Maar, zoals al gezegd, ik zou de 3- en 4-weg wel eens vrijstaand willen horen om tot een betere conclusie te kunnen komen hoe ze nu werkelijk klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 In het kort eerst mijn ervaringen. 1. DM2a's van Klaas. Klaas schreef zelf al dat deze klinkt alsof een Pepe achterstevoren staat. Daar ben ik 't helemaal mee eens. Supersaai. 2. Mijn DM2a's. Na die van Klaas duidelijk te fel. Voor de grote transmissionlines van Sietse ook. Ze hadden de pech tussen twee rustig klinkende luidsprekers te moeten "presteren". Toch vond ik ze in de akoestiek van Klaas niet prettig klinken. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Allereerst m'n dank aan Klaas voor de hartelijke ontvangst en catering,het was zeker beregezellig en leuk om ook andere medeforummers te ontmoeten en samen te kletsen over audio. Wat het luisteren betreft : de anderen hebben eigenlijk al alles gezegd wat betreft het luisteren,en hoe eea klonk. Het geluid uit de luidsprekers van Sietse klonken hier in deze akoestiek wat Totaal plaatje betreft(muzikaal,afbeelding,klank,dynamiek etc.) in mijn oren het meest overtuigend. Zelf vond ik dat we allemaal toch te ver v/d weergevers zaten,en zoals eerder aangegeven, al de Perfect Performers duidelijk in het nadeel waren qua opstelling.(de SS30's stonden ook nog bijna 4,5 meter uit elkaar). Maar desondanks kan ik er niet omheen: zelfs in die opstelling is het laag enorm dynamisch (krachtig en doortekend) op elk geluidsniveau en muziek v/d cd-opname,bij de grootste SS30. De kleine monitor (35 Kg )klonk hier ook al behoorlijk,ben benieuwd wat ie doet onder andere omstandigheden. Ideaal voor een klein tot gemiddelde luisterruimte. Iets voor een volgende keer misschien? Die kleine monitor is makkelijker te verplaatsen. Klaas,nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Iets voor een volgende keer misschien? Die kleine monitor is makkelijker te verplaatsen. Op zich een goed idee... Kunnen we de ontwikkelingen in Appelscha in de gaten houden neem ik een hele audiofiele set mee in een boodschapentas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Iets voor een volgende keer misschien? Die kleine monitor is makkelijker te verplaatsen. Op zich een goed idee... Kunnen we de ontwikkelingen in Appelscha in de gaten houden neem ik een hele audiofiele set mee in een boodschapentas Huu, past die tas dan nog wel in een auto.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Hoi Jerry, Ik ken de DM2A's van Hans niet in de huidige vorm, wel kan ik me voorstellen dat als ze zo zouden klinken als mijn toenmalige oudste setje dat hij er niet tevreden over zou zijn. Zijn oude tweeters heb ik gekregen, dat waren de HF 1295 wat er in de mijne zit weet ik niet ben niet nieuwsgierig genoeg om te kijken. Ik vond het hoog van de DM2a te rustig, te weinig dynamisch. Het was nog 'n hele toer om er een andere tweeter in te krijgen. Niet omdat hij niet in 't gat pastte, maar omdat het rendement van de Vifa veel hoger was dan dat van de woofer van de DM2a's. We hebben toen gelijk alle condensaoteren vervangen door MKP's en een impedantie correctie netwerk erin gezet. Het hele filter is toen op z'n kop gegaan. Het filter voor de woofer bevat n.l. een "laag ophaal" circuit (dit zat alleen in de DM2a, in de DM2 dus niet). In het nieuwe filter is een ander netwerk gezet omdat door het impedantie correctie netwerk de frequentiekar. niet meer klopte. Het is alleen meer dan 10 jaar geleden. Precies weet ik het ook niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Tja, nou kijk, weet je, het nadeel van zo'n luistersessie voor iemand als ik, is dan toch dat ik nu zit na te denken over een TL met een 1/8 line, zoals in die DM2a's. Want dat werkt dus wel en ik heb het nog nooit zo gedaan. Scheeld nog al in de afmetingen van de box en zo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ben wel benieuwd hoe die nieuwe monitor eruit ziet. Heb bij de spekstenen PP's wel eens het gevoel gehad dat ze de slechte apparatuur verbloemen. Doordat ze enorm detail geven en een snel zijn. Ben erg benieuwd wat ze doen met betere apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ben wel benieuwd hoe die nieuwe monitor eruit ziet. Heb bij de spekstenen PP's wel eens het gevoel gehad dat ze de slechte apparatuur verbloemen. Doordat ze enorm detail geven en een snel zijn. Ben erg benieuwd wat ze doen met betere apparatuur. Ik heb de SS20 eens mogen horen op wat anders... Werkelijk een openbaring. Jammer dat het hoog toen nog te hard ging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Doel je op de Speksteen, PePe & Array sessie Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ik ben wel benieuwd wat het medium Spido hier eigenlijk van vindt. Is hij nu van mening dat het wel optimaal klonk? Was de opstelling naar zijn inzicht nu wel of niet optimaal en was ook de aangesloten apparatuur goed genoeg om de speakers optimaal te laten klinken? De aanwezigen hebben namelijk op met name dit soort punten commentaar. Mij lijkt dat als je goed voor de dag wilt komen dat een optimale opstelling toch wel het minste is wat je kunt regelen. Zou zonde zijn als hierdoor er een verkeerde indruk zou ontstaan. Of maakt het niet hoe de opstelling is en wat voor apparatuur erop is aangesloten. Beste Spido: Speak(er) please! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 was ie er wel bij dan? shit dan zou ik ook komen. maar goed, erg leuk om te lezen allemaal. zo te lezen moet ik ook maar eens afreizen die kant op. ik vind een mooie monitor nog altijd de mooiste speakers die er zijn. ben wel benieuwd naar die kleine. @ hans , neem aub een andere avatar. past absoluut niet bij je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Doel je op de Speksteen, PePe & Array sessie Hans? Was je daar ook bij dan..?? @ hans , neem aub een andere avatar. past absoluut niet bij je. Toch wel... ga maar eens naar die site (url onder deze post). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Doel je op de Speksteen, PePe & Array sessie Hans? Was je daar ook bij dan..?? Is dat een antwoord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Doel je op de Speksteen, PePe & Array sessie Hans? Was je daar ook bij dan..?? Is dat een antwoord... Ook... is dat niet duidelijk genoeg dan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Het deed me pijn aan de oren. Hoop toch dat het inmiddels wat vriendelijker klinkt. Ik wil pas het huis uitgejaagd worden als de componist het zo bedoelt heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Het deed me pijn aan de oren. Hoop toch dat het inmiddels wat vriendelijker klinkt. Ik wil pas het huis uitgejaagd worden als de componist het zo bedoelt heeft. Hier kun je e.e.a. nog eens nalezen... Prachtige dag met om ongeveer 00:30 pas tijd om wat te eten... LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
k.f Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ben blij dat ze allemaal weer opgedonderd zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Bovenstaande reactie is NIET van Klaas Feenstra! (K.F. zou n Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ben blij dat ze allemaal weer opgedonderd zijn... hee spido Bovenstaande reactie is NIET van Klaas Feenstra! (Klaas Feenstra zou nooit lid willen zijn van een forum waarop ze lui als Spido toelaten... - zeer vrij naar Groucho Marx -) hee klaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 (...) De SS30. Deze speaker heb ik vaker gehoord. Toen stonden ze vrijer opgesteld en speelde ze op een andere versterker (musical fidelity..?). Nu kwam het voor mij helemaal niet over. Bovendien te scherp in het mid hoog. Clippende CD's klonken daardoor erg onaangenaam. (...) Klaas was het er niet mee eens, maar ik vind de electronica onder de maat voor dergelijke speakers. De Briston klinkt in mijn oren te rustig en de Denon voortrap is ook niet de "snelste". Op CD 80 is niks aan te merken. Over de bekabeling zeg ik maar niks... (...) Beste Hans, Mag ik je vragen e.e.a. wat toe te lichten? 1. Denk je dat Klaas beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts