Jump to content

Perfect Performer luistersessie 24-11-2007

René N.
 Share

Recommended Posts

(...) De SS30. Deze speaker heb ik vaker gehoord. Toen stonden ze vrijer opgesteld en speelde ze op een andere versterker (musical fidelity..?). Nu kwam het voor mij helemaal niet over. Bovendien te scherp in het mid hoog. Clippende CD's klonken daardoor erg onaangenaam.

(...) Klaas was het er niet mee eens, maar ik vind de electronica onder de maat voor dergelijke speakers. De Briston klinkt in mijn oren te rustig en de Denon voortrap is ook niet de "snelste". Op CD 80 is niks aan te merken. Over de bekabeling zeg ik maar niks... (...)

Beste Hans,

Mag ik je vragen e.e.a. wat toe te lichten?

1. Denk je dat Klaas beter

:D

In Appelscha hebben ze helemaal geen internet. Dus elk vermoeden dat Klaas Veenstra forumt is ongegrond. Tenzij hij elke keer op het fietsje naar de grote stad (Assen) gaat.

Hoe zien de SS20 er uit?

Misschien is Klaas gewoon wel te vriendelijk, te aardig, te beleefd, te hoffelijk, voor mensen zoals jij en ik... :rolleyes:

Ok, dat is meer snobbistisch dan. Geen idee dan waarom ie steeds jou het woord voor hem laat doen. Wel dubbel vind je niet....?

(...) Geen idee dan waarom ie steeds jou het woord voor hem laat doen. Wel dubbel vind je niet....?:D

Beste Pjotr,

Je bedoelt deze vraag? Die gaat uit van een onjuiste aanname, en verdient alleen daarom al geen beantwoording.

Bovendien wordt het doel van dit forum niet gediend met jouw vervelende gezeur, en evenmin met mijn reacties er op.

(...) Geen idee dan waarom ie steeds jou het woord voor hem laat doen. Wel dubbel vind je niet....?:D

Beste Pjotr,

Je bedoelt deze vraag? Die gaat uit van een onjuiste aanname, en verdient alleen daarom al geen beantwoording.

Ja hoor eens, jij zit Hear toch afspraakjes voor Klaas te maken (is gelijk een antwoord aan Andro :) )

Maar goed geen antwoord is ook een antwoord. Nu maar weer het woord aan Hans en kornuiten.

;)

. de 5 cm titanium dome unit van de SS30 heb je kennelijk niet goed begrepen.

Er werd geen extra unit bedoeld, maar er werd gevraagd of het wellicht een (voor jullie) prettiger, aangenamer resultaat zou kunnen opleveren wanneer er in plaats van de titanium dome een vergelijkbaar type met een zijden (of een andere geweven stof) membraan werd toegepast.

Types met een textieldome hebben een wat zachter, vriendelijker klankkarakter; m.n. bij hoge output.

Dat is te danken aan de grotere inwendige demping in het membraan en aan het minder heftige break-up gedrag.

Het vriendelijker karakter van de weergave gaat dan echter wel enigszins ten koste van de impulsverwerking.

Een probleem met KF is, dat hij - anders dan vele anderen hear - uit eigen ervaring weet hoe hard & schel een solotrompet in een jazzband van dichtbij kan klinken, en hoe fel een hardhouten drumstick op vel & rand van een snaredrum kan knallen.

Dat klinkt veel scheller en feller dan menigeen denkt en/of wenst, en is eigenlijk vaak ook niet eens aangenaam om te horen.

Maar het is wel die

geen grap

't is wel een end fietsen dan, met zo'n tas. Kenne d'r ook nog wat broodjes bij en zo? :D

Tja, Spido, Klaas, of Klido of Spaas, vind ik niet zo spannend. De acoustiek bij Klaas is wat anders. Maar kijk, weet je jongens, d'r is ook nog Mevrouw Klaas. En die zou best es kritisch kunnen zijn met wat waar staat in hun woonomgeving. Net als bij mij thuis.. :D

Dus, die installatie, tja, ik heb wel es een Bryston slechter horen presteren. Fout ingesteld. Waar die instelmogelijkheden goed voor zijn weet ik niet, ik denk dat ik zoiets er uit zou slopen als zijnde overbodig.

En dan die klippende cd's. Er zijn zelfbouwers die dat er uit proberen te filteren. Maar het staat op de cd en het komt naar buiten, ongeacht de installatie. Als dat niet gebeurd heb ik twijfels over die installatie en spijt van de aanschaf van een dergelijke cd.

En voor de rest, nou, ik heeft nog geen spijt van het reisje.. <_<

Beste Hans,

Helaas is dit antwoord voor mij niet voldoende duidelijk. KLEINE TOELICHTING dan Spido :

De voorbeeldige lineariteit (frequentie/amplitude)ALSOOK DE BIJBEHORENDE FAZE KARAKTERISTIEK ?,HEB jij toevallig een BODE-en Polairdiagram v/d 3B? bij diverse soorten belastingen en vermogens ? de enorme bandbreedte en vermogensreserve(TOTDAT de ingang een beetje overstuurd begint te raken bij een normale hoge ingangssignaal), de vrijwel onge

Beste Jerry en Hans,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp dat Jerry niet enthousiast is over de technische opzet van de Bryston, maar de schade blijft toch binnen de ontzagwekkende specificaties?

Maar met name wat Jerry schreef over de klank van Hans' DM2A's via de Bryston ("...Een paar maanden geleden,toen ik ze bij Hans thuis beluisterd had, was er geen spoortje van agressief hoog of tonale onbalans..."),

en wat Hans schreef over de klank van de SS30's via de Bryston ("...De SS30. Deze speaker heb ik vaker gehoord. Toen stonden ze vrijer opgesteld en speelden ze op een andere versterker (musical fidelity..?)*. Nu kwam het voor mij helemaal niet over....") brengt me toch wel wat aan het twijfelen.

*Je bedoelt de bijeenkomst waarin de SS30's werden vergeleken met de Magnepans van Ron Lindemans**, nietwaar?

**Al een tijd niks van gehoord, van deze Ron. Jammer: je mist zo'n jongen toch, h

In Appelscha hebben ze helemaal geen internet. Dus elk vermoeden dat Klaas Veenstra forumt is ongegrond. Tenzij hij elke keer op het fietsje naar de grote stad (Assen) gaat.

Hoe zien de SS20 er uit?

Hallo Rein,

De SS20 kasten zijn(qua vorm) van voren gezien gewoon rechthoekig en vlak, en ongeveer even diep als breed.

Als ik me goed herriner ongeveer 30cm breed en diep, 50cm hoog ? misschien kan Spido dit toelichten.

En natuurlijk van speksteen gemaakt.(86Kg ?) :blink:

Zitten drie units in,onder elkaar. :)

foto_sstone20.jpg

Beste Rein!

Dit de SS20, zoals die op de site is te vinden.

Afgebeeld is de tuinversie, die identiek is aan de huiskamer-uitvoering.

(De tuintijger op de voorgrond dient slechts ter vergelijking van het formaat.

De SoundStone 20 weegt ongeveer 80 kilo.)