Jump to content

Perfect Performer luistersessie 24-11-2007

René N.
 Share

Recommended Posts

Ik wilde net gaan posten dat ik niet zo goed begrijp waarom mensen zo enthousiast zijn over deze speaker, maar ik heb even terug gelezen en begrijp nu dat het niet de SS20 is waar ze enthousiast over zijn, maar de speaker die er bovenop stond.

Heb de SS20 wel eens gehoord, vind het te veel van het goede.

Hoe ziet die nieuwe monitor eruit? Hoe gaat de naam worden?

(..) Heb de SS20 wel eens gehoord, vind het te veel van het goede. (...)

Beste Rein!

Jij was dus bij Bas, toen het experimentele prototiepje werd beluisterd? Waar niet over geschreven zou worden, omdat het nog helemaal niet

Beste Spido,

Ik heb mij eens een keer lekker op de bank genesteld bij luidspreker atelier 't Appeltje om de SS20 aan de tand te voelen. Ik was niet zo onder de indruk.

Ik heb hogere verwachtingen van het 2-weg systeem, omdat hiermee veel problemen voorkomen kunnen worden.

Helaas is dit antwoord voor mij niet voldoende duidelijk. KLEINE TOELICHTING dan :

De voorbeeldige lineariteit (frequentie/amplitude)ALSOOK DE BIJBEHORENDE FAZE KARAKTERISTIEK ?,HEB jij toevallig een BODE-en Polairdiagram v/d 3B? bij diverse soorten belastingen en vermogens ? de enorme bandbreedte en vermogensreserve(TOTDAT de ingang een beetje overstuurd begint te raken bij een normale hoge ingangssignaal), de vrijwel onge

Hoe manifesteert zich een clippende CD?

Ben de laatste tijd bezig het laatste restje HiFi uit mijn set te knijpen totdat ik merkte dat bepaalde CD's in de "uithalen" als het ware overstuurd klinken. Altijd dezelfde passages, ook bij lage volumes.

Bijvoorbeeld de vocalen in de eerste track van "Motherland" van Natalie Merchant.

Dit was me nooit opgevallen, totdat ik een nieuwe DAC de track liet upsamplen naar 96KHz.

Ben de laatste tijd bezig het laatste restje HiFi uit mijn set te knijpen totdat ik merkte dat bepaalde CD's in de "uithalen" als het ware overstuurd klinken. Altijd dezelfde passages, ook bij lage volumes.

Bijvoorbeeld de vocalen in de eerste track van "Motherland" van Natalie Merchant.

Dit was me nooit opgevallen, totdat ik een nieuwe DAC de track liet upsamplen naar 96KHz.

Je zou deze track eens in kunnen laden in Adobe Adition, CoolEdit of een andere wave-editor.

Het plaatje dat je te zien krijgt laat duidelijk zien of de golfvorm genoeg ruimte(headroom) heeft of dat er pieken door het 0 dBpunt gaan.

Vooral vocale uithalen hebben veel dynamiek en daaraan hoor je ook meteen of een cd "hot" gemasterd is.

Je zou deze track eens in kunnen laden in Adobe Adition, CoolEdit of een andere wave-editor.

Het plaatje dat je te zien krijgt laat duidelijk zien of de golfvorm genoeg ruimte(headroom) heeft of dat er pieken door het 0 dBpunt gaan.

Vooral vocale uithalen hebben veel dynamiek en daaraan hoor je ook meteen of een cd "hot" gemasterd is.

Zal ik eens doen. Bedankt voor de tip.

(...) Ik heb mij eens een keer lekker op de bank genesteld bij luidspreker atelier 't Appeltje om de SS20 aan de tand te voelen. Ik was niet zo onder de indruk. (...)

Als je nog eens in de buurt van Appelscha komt... wil je ze dan nog eens 'n kansje geven?

In het kader van "perfection is an ongoing process" heeft KF in de nacht v

• 2 weeks later...
(...) 4. Klaas was het er niet mee eens, maar ik vind de electronica onder de maat voor dergelijke speakers. De Briston klinkt in mijn oren te rustig en de Denon voortrap is ook niet de "snelste". Op CD 80 is niks aan te merken. Over de bekabeling zeg ik maar niks...(...)

Beste Hans,

Naar aanleiding van jouw opmerking heeft Klaas een Denon POA2800 eindversterker bemachtigd, die kennelijk de (zware, ja zeer zware!) val van een vrachtwagen goed heeft doorstaan.

De al eerder aangeschafte Denon PRA1200 voorversterker heeft een "Direct CD" ingang

Beste Jerry,

Elke andere vergelijking dan A-B moet worden gewantrouwd!

Net als alle vlees, vallen wij ten prooi aan zelfbedrog.

Het volgende oordeel is dan ook louter subjectief!

Met de Denon lijkt de bas via de SS30 en de King wat boller, wat meer opgeblazen, wat minder strak en minder gecontroleerd.

Dat zal wel te maken hebben met die verschrikkelijk hoge dempingsfactor van de Bryston, h

Beste Jerry,

Het begin van bovenstaande posting deed het al vermoeden: ik heb mijn oordeel moeten bijstellen.

Dat gebeurde tijdens het beluisteren van twee oude, vertrouwde platen, die ik reeds sinds de jaren 70 als LP en sinds de jaren 80 ook als CD mag bezitten en die jij ongetwijfeld ook goed kent: "Pavane pour une Infante D

Beste Jerry,

Het begin van bovenstaande posting deed het al vermoeden: ik heb mijn oordeel moeten bijstellen.

Dat gebeurde tijdens het beluisteren van twee oude, vertrouwde platen, die ik reeds sinds de jaren 70 als LP en sinds de jaren 80 ook als CD mag bezitten en die jij ongetwijfeld ook goed kent: "Pavane pour une Infante D

Guest Rev. Fatman
Tjonge tjonge die PP's zijn toch gewoon bagger speakers, zekers als ze door een dode, of een niet bestaande worden gebouwd.

:blink::( nou nou

Vreemde zin eigenlijk....

Kun je op wel vele manieren uitleggen en/of interpreteren.

En dat ook nog voor de kerstdagen....

Tsja......waar grote mensen erg klein in kunnen zijn. :(

(...) Er is ook nog iets wat je zeker moet doen, vooral vanwege de leeftijd,wat alles,ook 't laag, ten goede komt.(nee,niet de ps elco's)

Heb ik bij mijn Denon mono blokken ook gedaan.

(...)

Hallo Jerry,

Dank je wel voor je reactie!

En ook voor je advies! (Ik ben blij voor Klaas dat hij het heeft opgevolgd...)

Met "de leeftijd" bedoelde je zeker de leeftijd van de gebruiker?

De oude man moet, op de voorversterker, het hoog wat opschroeven of zo?

Of is er iets wat moet worden gedaan in verband met de leeftijd van de versterker?

Die is toch nog tamelijk jong? Tien jaar of zo, dacht ik.

Ik begreep dus niet wat je hier bedoelde!

Wat moet KF nog m

Tjonge tjonge die PP's zijn toch gewoon bagger speakers, zekers als ze door een dode, of een niet bestaande worden gebouwd. Gewoon links laten liggen en naar fatsoenlijke speakers gaan luisteren.

ontspan paul, relax

ben jij niet nieuwsgierig dan naar de PP

Tjonge tjonge die PP's zijn toch gewoon bagger speakers, zekers als ze door een dode, of een niet bestaande worden gebouwd. Gewoon links laten liggen en naar fatsoenlijke speakers gaan luisteren.

ontspan paul, relax

ben jij niet nieuwsgierig dan naar de PP

Nou nou.... zou de PePe's modellen nog maar eens goed gaan beluisteren..

vooral het kleine model is gewoon "goed" maar dat is mijn mening :)

Ik blijf van mening dat de PePe's extreem goed klinken.

Ik heb dat eens bij Bas gehoord.

Uitzondering natuurlijk het al te aanwezige hoog met de 20.

Later waren de omstandigheden echter altijd minder.

Eigenlijk zouden we een keer een sessie moeten doen waar hearleden de opstelling