Robbert Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Ik heb nu nog een unison unico hybride versterker en cd speler. Maar wil eigenlijk terug naar de pure transistor versterker en cd speler. Speel overwegend rock en pop. Wat zal dan goed zijn? Marantz? Hou nl. wel van een volle, wat warmere klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Ik heb nu nog een unison unico hybride versterker en cd speler. Maar wil eigenlijk terug naar de pure transistor versterker en cd speler. Speel overwegend rock en pop. Wat zal dan goed zijn? Marantz? Hou nl. wel van een volle, wat warmere klank. Xindak 6950 2 x 100 echte watts bij 8 Ohm dubbel mono opgebouwd, 1 grote ringkerntrafo per kanaal en ook stabiel genoeg voor "moeilijke" luidsprekers. Gewicht 26 kg. Heeft een vertegenwoordiging/importeur in Nederland en bij diverse winkels in Nederland te verkrijgen, 3 jaar garantie en verkoopprijzen van ca. 800 tot 850 Euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 wat is het budget, welke speakers heb je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 25 november 2007 Author Report Share Posted 25 november 2007 Speakers zijn KEF RDM 3 Budget 2000-2300. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Moet het nieuw zijn of mag het ook 2dehands? En is je budget in- of exclusief inruil/verkoop van je huidige versterker? Nieuw vind ik in dat budget de Lavardin IS erg mooi maar heeft maar 35 watt vermogen. Of dat genoeg is voor jouw smaak kan ik niet zeggen maar met jouw speakers kan dat behoorlijk hard spelen. Tweedehands heb je natuurlijk nog veel mooiere versterkers voor dat budget. Maar is het vaak wel afwachten wat je koopt, tenzij je het met garantie bij een goede zaak koopt. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 25 november 2007 Author Report Share Posted 25 november 2007 Ik ga toch voor nieuw. En het budget is excl. inruil. Maar Marantz of Denon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Ik ga toch voor nieuw. En het budget is excl. inruil.Maar Marantz of Denon? Hoi, Vraag 1 is natuurlijk: waarom wil je 'terug' naar een complete transistor versterker? De KEF RDM3 lust denk ik wel een 'slokje'. Ooit op een VAD show de KEF RDM2 gehoord, gehangen aan hele zware McIntosh versterker. Dat klonk erg mooi. Is dit misschien iets incl. inruil? De JK acoustics Integrated Amplifier. En anders kun je bij Ketelaar ook prima terecht voor een mooie nieuwe Denon of Marantz - met of zonder voedingsmodificatie. Ga maar eens vergelijken. Is waar je voor kiest ook afhankelijk van hoeveel je buren kunnen verdragen? En hoeveel je luisterruimte verdraagt als je speelt met een stevig volume? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Ik zou, als het alleen om die merken gaat, voor Marantz gaan, simpel omdat IK Denon niet mooi vind. Als er nog andere merken mee mogen doen zou ik voor geen van beiden gaan. Een Symphonic Line RG14 of zelfs de edition daarvan of een Trigon Energy liggen dan ook binnen het budget. De eerste en laatste zelfs met wat geld over. Ook de Trigon Snowwhite met Dwarf mono's zou met inruil nog binnen het budget kunnen met wat onderhandelen. Zo zijn er nog heel wat andere oplossingen die zeker beter zullen bevallen dan een Marantz of Denon. Zelf gaan luisteren blijft ook hier natuurlijk het beste advies. Ga naar een dealer die veel verschillende versterkers heeft, maak daar een voorselectie en probeer thuis uit wat je denkt wat jou goed bevalt. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 http://www.hifi.nl/recensies/3195/NAD_Mast...ries_M3_M5.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Hoi, wat denk je terug te krijgen voor de Unison. Misschien dat je de E213 van Accuphase zou kunnen overwegen.... Het is maar een idee. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ik zou ook voor de NAD M3 gaan, tweedehands welteverstaan. Of eventueel de Marantz PM-11 (2ehands) of een nieuwe PM-15. Zeer degelijke, mooie, en krachtige versterkers. Vanwege de reparatiegevoeligheid zou ik alle Chinese merken lekker links laten liggen, hoe goedkoop een Xindak ofzo ook lijkt. vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Wat vind je van deze...?? De Primare I21 Iets boven de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 26 november 2007 Author Report Share Posted 26 november 2007 Staat Primare niet voor een koel en analytisch geluid? Ik hou juist van een volle en warmere klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Staat Primare niet voor een koel en analytisch geluid? Ik hou juist van een volle en warmere klank. Ik heb toevallig vorige week een Primare set beluisterd (cd/pre/eind) op Dynaudio's en vond het geheel allerminst koel of analytisch. Wel iets te laid-back, het deed me af en toe aan Arcam denken. met jouw budget moet toch wel wat leuks te vinden zijn. Maar waarom stap je af van buizen??? Je kunt ook een mooie Ayon kopen voor dat geld!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 ik vond denon prettiger om naar te luisteren dan marantz. ook dacht ik dat denon over het algemeen wat meer vermogen levrt en een ruimere voeding heft dan marantz. wel is marantz iets warmer maar wolliger in het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ik heb nu nog een unison unico hybride versterker en cd speler. Maar wil eigenlijk terug naar de pure transistor versterker en cd speler. Speel overwegend rock en pop. Wat zal dan goed zijn? Marantz? Hou nl. wel van een volle, wat warmere klank. ik kan hier ook nog een duit in het zakje doen en nog twintig modellen noemen, maar Robbert, wat is jou "probleem" met de Unico? Het is een 80W mosfet torren bak met wat buisjes aan de ingang, die doen niets af aan warmte punch swing etc., voegen daar waarschijnlijk ook niets aan toe. Wat verwacht je te winnen? Speculatief: gezien de hoogte van de units van je speaker en de kantelpunten kan ik me heel goed een dip in het midlaag voorstellen als gevolg van de eerste reflectie aan de vloer. Dat gebrek aan warmte maak je met geen versterker goed. Probeer eens een paar hele dikke goed absorberende kussens op de vloer. Nog beter, een rol glas/steenwol isolatie materiaal, gewoon om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts