VANZOMERENG Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ik weet dat er hier een aantal forumleden zijn, die (fel) gekant zijn tegen Chineze Hifi-merken , zij kopen liever Amerikaans, Canadees of Europees, zoals bijvoorbeeld deze versterker van Franse makelij: Vecteur AI6 a 1.795 Euro Voorzijde Achterzijde Je kunt ook het volgende kopen scheelt je ca. 800 Euro ! Voorzijde Dussun V6I Achterzijde Dussun V6I Je kunt hierbij de volgende vragen kritische stellen: Is de Chineze Dussun zodanig gemoderniseerd, geupgrade dat deze nu beter, degelijker is en wellicht nu een service-organisatie achterzich heeft onder de naam Vecteur, dat dit grote prijsverschil hiermee te verklaren is. Is de Vecteur alleen maar een Dussun met wat kleine optische wijzigingen en waarbij alle sporen dat dit een Chineze versterker (merk) is, zijn gewist en hierdoor met een flinke marge verkocht wordt aan anti-chinezofielen. v.l.g.s mij moet "Made in China" er wettelijk op blijven staan, als dit het productieland van herkomst is, zoals ook bij vele andere gerenomeerde merken zoals Marantz e.d Is de Dussun V6I inderdaad een goede Chineze versterker omdat een gerenomeerd frans fabrikaat Vecteur hier zijn naam (en imago) aan durf te verbinden. Zijn er meer voorbeelden van dit soort praktijken bekend, zo ja: welke merken, typen, voorbeelden, foto,s !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Of is de Dussun door die Franse firma ontwikkelt..?? Iets dergelijks komt voor met de Consonance CD120 en de Noorse Hegel CD-speler. LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 oh jee toch niet weel een amelikaans, eulopees velsus chinees topic. dat ken ik nu zo ondelhand wel. chinese velstelkels zijn zijn best te pluimen hool. alticulelen alleen niet best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Op de achterzijde van de Vecteur staat 'Made in P.R.C.'. P.R.C. staat voor People (geloof ik) Republic China, in ieder geval Volksrepubliek China. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Nou, die Vecteur kwam er bij mij net zomin in als de Dussun. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 heel persoonlijk vind ik dat echt mooie versterkers gemaakt worden in de states. bigger is better wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Rega Moth Goldring, allemaal dezelfde draaitafels uit de zelfde fabriek. Andere draaitafel, de super OEM bak, in vele minimale varianten te verkrijgen onder even zovele bekende of exotische namen. Bepalde AT element die onder vele merknamen te verkrijgen zijn/waren o.a. Linn Clearaudio. Niets nieuws onder de zon wat mij betreft. Het prijsverschil, ach, het vecteur frontplaatje en de achterkant zullen wel in een veel kleinere oplage gemaakt worden, vandaar. Het is voor de consument echter wel interessant om te weten hoe de vork in de steel zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 vork OP de steel Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 november 2007 Author Report Share Posted 26 november 2007 Nou, die Vecteur kwam er bij mij net zomin in als de Dussun. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Nou moet ik het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 vork OP de steel Correct is vork IN de steel. En het is trouwens chinese versterker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Rein,Jij durft... Nooit verlegen om een straffe uitspraak... Maar ik heb ooit de Vecteur mogen beluisteren. Was ik blij dat het mogen was en niet moeten. Dat soort a-muzikaal spul moet je bij mij echt niet mee aankomen. Sorry. Heb al eerder duidelijk gemaakt dat ik vind dat er veel rommel te koop is. Wil al doe oude koeien niet oprakelen, maar je geeft me weinig keus als je in elk topic met een dikke Chinese versterker komt aanzetten. Ongeacht de speakers wordt er altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 wat voor vorken heb jij dan wel niet. hoe kan een vork nu IN de steel zitten. oh jee toch niet weel een amelikaans, eulopees velsus chinees topic. dat ken ik nu zo ondelhand wel. chinese velstelkels zijn zijn best te pluimen hool. alticulelen alleen niet best. neel is niet amerikano versul japannel versul chinesel hifi-spul. Benne alleen topic ovel hifi-apparataal welkel vermomdtel zijn. Wete m44 noggel leuke hifi-componentels in andele verkleetel jassels nee geen idee. ik weet alleen dat chinese high end leuk spul is maar ik vind de vormgeving wat te modern. de dussun is een mooie bak maar ik vind het hoog wat TE aanwezig. op mijn speakers zou dat gaan irriteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 november 2007 Members Report Share Posted 26 november 2007 Die Dussun's zijn al een paar keer besproken, een jaar of 2 geleden heette het nog Korsun. Toen kreeg je dezelfde soort draadjes, kijk bij dat Dussun maar eens bij V8i, en daarna bij Red Rose naar de Affirmation (oftewel Mark Levinson)... De ene kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 26 november 2007 Author Report Share Posted 26 november 2007 Nou moet ik het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Nou moet ik het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Rein,Jij durft... Nooit verlegen om een straffe uitspraak... Maar ik heb ooit de Vecteur mogen beluisteren. Was ik blij dat het mogen was en niet moeten. Dat soort a-muzikaal spul moet je bij mij echt niet mee aankomen. Sorry. Heb al eerder duidelijk gemaakt dat ik vind dat er veel rommel te koop is. Wil al doe oude koeien niet oprakelen, maar je geeft me weinig keus als je in elk topic met een dikke Chinese versterker komt aanzetten. Ongeacht de speakers wordt er altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts