Robbert Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 It was inspired (if that Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 De 300ste keer dat we via hear op dit soort artikelen worden gewezen Niet op reageren voor en tegenstanders aub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 De 300ste keer dat we via hear op dit soort artikelen worden gewezen Niet op reageren voor en tegenstanders aub. Precies, dit is weer typisch zo'n voorbeeld van een verhandeling van een zelfingenomen figuur die met opgeheven vinger en op neerbuigende toon ons komt vertellen dat we onszelf voor de gek zitten te houden! (wat niet wegneemt dat ik het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Mag dit, ivm auteursrechten, zomaar van HiFichoice gecopieerd worden ??? Volgens mij niet. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 *GAAAAP*... was het na 4 zinnen lezen wel zat. Same old story, kan me er niet meer druk om maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Beste Robbert, en wat is je vraag/stelling/toevoeging? JWV Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Beste Robbert, en wat is je vraag/stelling/toevoeging? JWV Niet beantwoorden svp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 27 november 2007 Author Report Share Posted 27 november 2007 Hoe is het toch mogelijk dat we (me too) ons door de slimme, snelle (kabel) jongens zo beet kunnen laten nemen? Komt het door de (absurd hoge) prijzen zodat we denken: Dan moet het wel goed zijn. Komt het omdat het vaak van ver komt (en wat van ver komt is goed.....). Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Breem is leuker. RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Hoe is het toch mogelijk dat we (me too) ons door de slimme, snelle (kabel) jongens zo beet kunnen laten nemen? Komt het door de (absurd hoge) prijzen zodat we denken: Dan moet het wel goed zijn. Komt het omdat het vaak van ver komt (en wat van ver komt is goed.....). Ik zou die man maar niet te serieus nemen , hij kan niet eens het verschil tussen goede platenspelers/cd spelers horen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Een goede platenspeler klinkt een klein beetje verschillend als een CD speler. Persoonlijk prefereer ik een goede platenspeler omdat je hem makkelijker kan tunen (en ook een heel mooi apparaat is). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 kan iemand de samenvatting plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 kan iemand de samenvatting plaatsen. Hier komt ie:Breem heeft altijd gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 laten we het daar maar niet over hebben. das hetzelfde als een topic openen dat gaat over luidspreker kabels van siltech. je bent het er mee eens of niet. de dynamiek van en plaat vind ik erg fijn. echter het schone en voor mijn gevoel strakkere geluid van de cd vind ik de voorkeur hebben. cd is al zo goed dat je het verschil niet echt kan waarnemen tussen analoog en digitaal. maar voor echte dynamiek moet je een plaat hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 ja lekker boeiend weer zo'n verhaal. gewoon MP3 speler kado doen, klinkt ook geweldig namelijk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 laten we het daar maar niet over hebben. das hetzelfde als een topic openen dat gaat over luidspreker kabels van siltech. je bent het er mee eens of niet. de dynamiek van en plaat vind ik erg fijn. echter het schone en voor mijn gevoel strakkere geluid van de cd vind ik de voorkeur hebben. cd is al zo goed dat je het verschil niet echt kan waarnemen tussen analoog en digitaal. maar voor echte dynamiek moet je een plaat hebben. Dan heb je nog nooit topanaloog gehoord, op goede opnamen , dan weet je meteen dat cd eigenlijk een mislukking is , het is wel aardig maar zeker geen vooruitgang. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Precies, dit is weer typisch zo'n voorbeeld van een verhandeling van een zelfingenomen figuur die met opgeheven vinger en op neerbuigende toon ons komt vertellen dat we onszelf voor de gek zitten te houden!(wat niet wegneemt dat ik het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Wat mij altijd opvalt is dat non-believers zoals deze vent ook overal en altijd met prijzen beginnen te slingeren, terwijl ze eigenlijk proberen te beweren dat prijzen er feitelijk niets toe doen maar alles altijd hetzelfde klinkt ongeacht de prijs. Ik snap hun obsessie tegen dure dingen dan ook niet zo. Mij komt het in ieder geval erg Don Quichotterig over, het bevechten van windmolens om de wereld te behoeden voor het kwaad van kabelboeren en cd-speler bouwers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Dan heb je nog nooit topanaloog gehoord, op goede opnamen , dan weet je meteen dat cd eigenlijk een mislukking is , het is wel aardig maar zeker geen vooruitgang. gr hj Jazeker wel Maar voor mij hoeven die voor en na-echo's bij vooral percussie, slagwerk en piano op analoog niet zo hoor. Daar is digitaal masteren op 24 bit @ 96 kHz zeker een uitkomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Ik vind het zo simpel: Als je iets de (hoge) prijs niet waard vindt moet je het niet kopen. Als je het de prijs (om wat voor reden dan ook *) wel waard vind (en je kan het je veroorloven) moet je het wel kopen. Iets klinkt nooit beter omdat het duur is. Het kan wel duur worden omdat het beter klinkt. Ongeacht de gebruikte materialen: het klinkt beter dus je kan er meer geld voor vragen. * Redenen om iets te kopen: Omdat het er mooi uit ziet Omdat je vind dat het mooi klinkt Omdat je het belangrijk vindt wat anderen ervan vinden Omdat het degelijk gebouwd is Omdat er goede onderdelen gebruikt zijn. Omdat niemand anders het heeft Omdat iedereen het heeft Om te laten zien dat je het je kan veroorloven Om te laten zien (horen) dat goedkoop ook goed kan klinken Om te laten zien dat je je niet op laat lichten door snelle verkopers Omdat de buurman het ook heeft Omdat de buurman het niet heeft Omdat je er toevallig zin in hebt om wat te kopen WAF ..... Of iedere combinatie van bovenstaande Voor ieder mens zijn andere redenen belangrijker. Dat kan ook nog eens naar omstandigheden verschillen. Veel mensen hebben eigenlijk niet zo'n helder beeld van waarom ze nou eigenlijk echt iets kopen. Het is eigenlijk helemaal niet simpel..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 28 november 2007 Author Report Share Posted 28 november 2007 Maar er geldt ook nog de economische wet dat niemand meer wil betalen dan nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Als je je punt niet in 1 of 2 a4tjes kan maken begin ik te twijfelen. Altijd die mega verhalen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 "I have an LP12/Ekos/Klyde MC. I also have a Linn Mimik CD player. ... I used the same recording for both. Could I tell the difference? Of course I could. It was so easy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts