Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

De meesten hear zijn het niet met hem eens; ik wel dus.

Voor degenen die zijn theorie niet kennen, volgt hier een overzichts-artikel door Bill Kenny van Music Web International.

Graag onbevoordeeld lezen:

http://www.belt.demon.co.uk/New_Articles/physics.html

hoi Ark

Peter Belt moet je voor je zelf houden .

Jij alleen kan het verschil horen tussen een behandeling en onbehandeld

Je kan het niemand laten horen omdat er aan de soft of hardware niets veranderd is

het is alleen voor degene die bij het ritueel is geweest.

Jou ervaring is veranderd en dat is alleen voor jou zo

dus als het werkt dan is dat prima.

Ik ben zeker geen tegenstander van deze tweaks en heb er al veel gedaan en enkele demonstraties gehad

en ik kan niet ontkennen dat ik soms verschil hoor.

maar ben nuchter genoeg om te weten dat het tussen de oren gebeurd.

Als het voor sommige mensen werkt vind ik het prima hoor.

Hoeveel geloven of filosofie

De meesten hear zijn het niet met hem eens; ik wel dus.

Voor degenen die zijn theorie niet kennen, volgt hier een overzichts-artikel door Bill Kenny van Music Web International.

Graag onbevoordeeld lezen:

http://www.belt.demon.co.uk/New_Articles/physics.html

Van mij mag iedereen zijn hele set in de diepvries stoppen, moet hij of zij zelf weten.

gr :blink: hj :P

ik heb wat van die dingen geprobeerd, en ervaar inderdaad verschil. let goed op de formulering.

waarbij ik dus ook de indruk heb dat het geluid niet anders is, maar wel mijn waarneming ervan. open deur voor de sceptici: it's all in the ear of the beholder. ja, maar dat roept dus inderdaad de vraag op of het oor (brein) van de waarnemer dan een factor van belang is die te beinvloeden is.

groet

dat roept dus inderdaad de vraag op of het oor (brein) van de waarnemer dan een factor van belang is die te beinvloeden is.

groet

Kijk zondagavond eens naar "Tussen de oren" op RTL5 :D

Is niet altijd even geslaagd maar sommige proefjes zijn wel frappant.

;)

ik heb wat van die dingen geprobeerd, en ervaar inderdaad verschil. let goed op de formulering.

waarbij ik dus ook de indruk heb dat het geluid niet anders is, maar wel mijn waarneming ervan.

En dan zeg ik praktisch: de subjectieve geluidsverbetering (die trouwens ook door anderen gehoord wordt) verkrijg ik liever met een PWB-stickertje, dan door een dure kabel of upgrade naar high end apparatuur.

Dat is mijn keuze. Een ander blijft kabels verwisselen, of duurdere apparatuur kopen.

Overigens zijn de dure apparaten nog steeds te tweaken, waardoor ze n

Tube300, onbewust breng je al een theorie van PWB in de praktijk: je apparatuur is uniek. Alleen dat feit al, maakt dat het beter klinkt. Om dit te kunnen begrijpen moet je de morfogenetische veld-theorie van Rupert Sheldrake kennen.

Het gevolg is dat een apparaat in massaproductie slechter klinkt, omdat ze aan elkaar gelinkt zijn.

Je ziet daarom ook vaak dat geteste prototypes het uitstekend doen en een rave review krijgen. Later blijken ze toch niet zo super te zijn, en worden ze voorbijgestreefd door een nieuwer model.

Verder gebruik je materialen die minder "onbewuste stress" opleveren voor het audiofiele brein. Kunststof is idd. niet goed, dat hebben vele tweakers al ervaren. Behalve PTFE (teflon) want daar zitten negatieve Fluor-ionen in, en dat is dan wel weer gunstig. De reden dat alle andere plastics een negatieve invloed hebben, komt door de positieve ladingen.

Wat je nog extra kunt doen:

- vermijd in je ontwerpen alle hoeken van 90 graden; da's niet makkelijk, maar 't klinkt wel beter, en daar gaat het om

- leg in alle (interne) snoeren indien mogelijk een platte knoop

1137482185_9678c97169_t.jpg

Verder gebruik je materialen die minder "onbewuste stress" opleveren voor het audiofiele brein. Kunststof is idd. niet goed, dat hebben vele tweakers al ervaren. Behalve PTFE (teflon) want daar zitten negatieve Fluor-ionen in, en dat is dan wel weer gunstig. De reden dat alle andere plastics een negatieve invloed hebben, komt door de positieve ladingen.

Moet het natuurlijk wel door DuPont gemaakt zijn, anders is het geen Teflon, maar gewoon Poly-Tetra-Fluor-Etheen. Dat is een veel te technische kreet voor de gemiddelde Peter Belt-enthousiast...

Teflon_structure.PNG

Teflon_structure.PNG

Als je dat nu eens uitprint en op je kabels plakt? Dan worden ze morfogenetisch gemanipuleerd en gaan ze als PTFE kabels klinken.

Ben wel benieuwd wat je dan voor verschil gaat horen.;)

Eigenlijk best een briljante gedachte Pjotr!

Probeer het eens zou ik zeggen. B)

Beter is echter om met fijn schuurpapier voorzichtig alle belettering van de kabels te schuren.

Zonder al die teksten erop, klinkt het echt beter.

Teflon_structure.PNG

Als je dat nu eens uitprint en op je kabels plakt? Dan worden ze morfogenetisch gemanipuleerd en gaan ze als PTFE kabels klinken.

Ben wel benieuwd wat je dan voor verschil gaat horen.;)

Eigenlijk best een briljante gedachte Pjotr!

Probeer het eens zou ik zeggen. B)

Beter is echter om met fijn schuurpapier voorzichtig alle belettering van de kabels te schuren.

Pas je wel op dat je met al dat schuren de isolatie niet statisch geladen maakt. Kan nooit goed zijn voor je muziekbeleving, zeker niet nu je het weet!

Op mijn interlinks staat al "IMAGE" gedrukt. En dat bevalt mij eigenlijk wel goed, ga ik er dus niet afschuren.

;)

Hans is er iets mis met Harmonix?

Ik vindt het anders heel mooi spul en het werkt ook nog.

Een van de weinige spullen die werken naar mijn idee.

Groeten

Dat het werkt is op zich prima.

Waarom het werkt (of zou kunnen werken), is een heel ander verhaal.

Daar zijn dit soort bedrijven altijd erg vaag in. :(

En als laatste... waarom moet dit soort dingen zo ongeloofelijk veel kosten... :confused:

:)