The_Ark Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 De meesten hear zijn het niet met hem eens; ik wel dus. Voor degenen die zijn theorie niet kennen, volgt hier een overzichts-artikel door Bill Kenny van Music Web International. Graag onbevoordeeld lezen: http://www.belt.demon.co.uk/New_Articles/physics.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Graag onbevoordeeld lezen: Dream on ... (En dromers moeten er ook zijn ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 hoi Ark Peter Belt moet je voor je zelf houden . Jij alleen kan het verschil horen tussen een behandeling en onbehandeld Je kan het niemand laten horen omdat er aan de soft of hardware niets veranderd is het is alleen voor degene die bij het ritueel is geweest. Jou ervaring is veranderd en dat is alleen voor jou zo dus als het werkt dan is dat prima. Ik ben zeker geen tegenstander van deze tweaks en heb er al veel gedaan en enkele demonstraties gehad en ik kan niet ontkennen dat ik soms verschil hoor. maar ben nuchter genoeg om te weten dat het tussen de oren gebeurd. Als het voor sommige mensen werkt vind ik het prima hoor. Hoeveel geloven of filosofie Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 De meesten hear zijn het niet met hem eens; ik wel dus.Voor degenen die zijn theorie niet kennen, volgt hier een overzichts-artikel door Bill Kenny van Music Web International. Graag onbevoordeeld lezen: http://www.belt.demon.co.uk/New_Articles/physics.html Van mij mag iedereen zijn hele set in de diepvries stoppen, moet hij of zij zelf weten. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Om eerlijk te zijn kan ik geen enkel idee van Peter Belt volgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 ik heb wat van die dingen geprobeerd, en ervaar inderdaad verschil. let goed op de formulering. waarbij ik dus ook de indruk heb dat het geluid niet anders is, maar wel mijn waarneming ervan. open deur voor de sceptici: it's all in the ear of the beholder. ja, maar dat roept dus inderdaad de vraag op of het oor (brein) van de waarnemer dan een factor van belang is die te beinvloeden is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 dat roept dus inderdaad de vraag op of het oor (brein) van de waarnemer dan een factor van belang is die te beinvloeden is. groet Kijk zondagavond eens naar "Tussen de oren" op RTL5 Is niet altijd even geslaagd maar sommige proefjes zijn wel frappant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 28 november 2007 Author Report Share Posted 28 november 2007 ik heb wat van die dingen geprobeerd, en ervaar inderdaad verschil. let goed op de formulering. waarbij ik dus ook de indruk heb dat het geluid niet anders is, maar wel mijn waarneming ervan. En dan zeg ik praktisch: de subjectieve geluidsverbetering (die trouwens ook door anderen gehoord wordt) verkrijg ik liever met een PWB-stickertje, dan door een dure kabel of upgrade naar high end apparatuur. Dat is mijn keuze. Een ander blijft kabels verwisselen, of duurdere apparatuur kopen. Overigens zijn de dure apparaten nog steeds te tweaken, waardoor ze n Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 hoi Ark Ik koop geen dure apparatuur of kabels ik bouw alles zelf een beetje in de Peter Belt filosofie alleen extremer er komt geen kunstof voor in mijn bouwsels. Of dit beter is? natuurlijk niet ........of liever ik zou het niet weten Maar ik vind het idee leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 29 november 2007 Author Report Share Posted 29 november 2007 Tube300, onbewust breng je al een theorie van PWB in de praktijk: je apparatuur is uniek. Alleen dat feit al, maakt dat het beter klinkt. Om dit te kunnen begrijpen moet je de morfogenetische veld-theorie van Rupert Sheldrake kennen. Het gevolg is dat een apparaat in massaproductie slechter klinkt, omdat ze aan elkaar gelinkt zijn. Je ziet daarom ook vaak dat geteste prototypes het uitstekend doen en een rave review krijgen. Later blijken ze toch niet zo super te zijn, en worden ze voorbijgestreefd door een nieuwer model. Verder gebruik je materialen die minder "onbewuste stress" opleveren voor het audiofiele brein. Kunststof is idd. niet goed, dat hebben vele tweakers al ervaren. Behalve PTFE (teflon) want daar zitten negatieve Fluor-ionen in, en dat is dan wel weer gunstig. De reden dat alle andere plastics een negatieve invloed hebben, komt door de positieve ladingen. Wat je nog extra kunt doen: - vermijd in je ontwerpen alle hoeken van 90 graden; da's niet makkelijk, maar 't klinkt wel beter, en daar gaat het om - leg in alle (interne) snoeren indien mogelijk een platte knoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Hoi the ark kun je die theorien van je oa die morfogenetische theorie nog eens uitleggen , ik heb er namelijk nog nooit van gehoord? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Vertel eens wat je al allemaal hebt uitgeprobeerd van PETER BELT. ZEER INTERESSANT. ps. mag ook per pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Verder gebruik je materialen die minder "onbewuste stress" opleveren voor het audiofiele brein. Kunststof is idd. niet goed, dat hebben vele tweakers al ervaren. Behalve PTFE (teflon) want daar zitten negatieve Fluor-ionen in, en dat is dan wel weer gunstig. De reden dat alle andere plastics een negatieve invloed hebben, komt door de positieve ladingen. Moet het natuurlijk wel door DuPont gemaakt zijn, anders is het geen Teflon, maar gewoon Poly-Tetra-Fluor-Etheen. Dat is een veel te technische kreet voor de gemiddelde Peter Belt-enthousiast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Als je dat nu eens uitprint en op je kabels plakt? Dan wordem ze morfogenetisch gemanipuleerd en gaan ze als PTFE kabels klinken. Ben wel benieuwd wat je dan voor verschil gaat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Als je dat nu eens uitprint en op je kabels plakt? Dan wordem ze morfogenetisch gemanipuleerd en gaan ze als PTFE kabels klinken. Ben wel benieuwd wat je dan voor verschil gaat horen. Krijg je schizofrene kabels... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 29 november 2007 Author Report Share Posted 29 november 2007 Als je dat nu eens uitprint en op je kabels plakt? Dan worden ze morfogenetisch gemanipuleerd en gaan ze als PTFE kabels klinken. Ben wel benieuwd wat je dan voor verschil gaat horen. Eigenlijk best een briljante gedachte Pjotr! Probeer het eens zou ik zeggen. Beter is echter om met fijn schuurpapier voorzichtig alle belettering van de kabels te schuren. Zonder al die teksten erop, klinkt het echt beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Als je dat nu eens uitprint en op je kabels plakt? Dan worden ze morfogenetisch gemanipuleerd en gaan ze als PTFE kabels klinken. Ben wel benieuwd wat je dan voor verschil gaat horen. Eigenlijk best een briljante gedachte Pjotr! Probeer het eens zou ik zeggen. Beter is echter om met fijn schuurpapier voorzichtig alle belettering van de kabels te schuren. Zonder al die teksten erop, klinkt het echt beter. Pas je wel op dat je met al dat schuren de isolatie niet statisch geladen maakt. Kan nooit goed zijn voor je muziekbeleving, zeker niet nu je het weet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Krijgen we nou ook een topic over Maikel Green (hebben we eigenlijk al gehad) of Harmoniks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Krijgen we nou ook een topic over Maikel Green (hebben we eigenlijk al gehad) ... Wees gerust Hans, Dat zal ik zeker niet (weer...) gaan doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Hans is er iets mis met Harmonix? Ik vindt het anders heel mooi spul en het werkt ook nog. Een van de weinige spullen die werken naar mijn idee. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Beter is echter om met fijn schuurpapier voorzichtig alle belettering van de kabels te schuren.Zonder al die teksten erop, klinkt het echt beter. Op mijn interlinks staat al "IMAGE" gedrukt. En dat bevalt mij eigenlijk wel goed, ga ik er dus niet afschuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Hans is er iets mis met Harmonix?Ik vindt het anders heel mooi spul en het werkt ook nog. Een van de weinige spullen die werken naar mijn idee. Groeten Double that! Alleen jammer dat 't zo veel kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Hans is er iets mis met Harmonix?Ik vindt het anders heel mooi spul en het werkt ook nog. Een van de weinige spullen die werken naar mijn idee. Groeten Dat het werkt is op zich prima. Waarom het werkt (of zou kunnen werken), is een heel ander verhaal. Daar zijn dit soort bedrijven altijd erg vaag in. En als laatste... waarom moet dit soort dingen zo ongeloofelijk veel kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Wat de kosten betreft ben ik het met je eens Hans. Maar het werkt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 Hoe is het met onze topic starter? Ik had iets gevraagd geen antwoord gekregen? Mvrg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts