Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Verder gebruik je materialen die minder "onbewuste stress" opleveren voor het audiofiele brein. Kunststof is idd. niet goed, dat hebben vele tweakers al ervaren. Behalve PTFE (teflon) want daar zitten negatieve Fluor-ionen in, en dat is dan wel weer gunstig. De reden dat alle andere plastics een negatieve invloed hebben, komt door de positieve ladingen.

Moet het natuurlijk wel door DuPont gemaakt zijn, anders is het geen Teflon, maar gewoon Poly-Tetra-Fluor-Etheen. Dat is een veel te technische kreet voor de gemiddelde Peter Belt-enthousiast...

waarom niet PoteFlet? Ik heb net nieuwe kabels met poteflet isolatie! :lol:

;) mvg RastaPhil

Maar er zit wel een logica in die mind-tweaks, blijkbaar ;)

Verder gebruik je materialen die minder "onbewuste stress" opleveren voor het audiofiele brein. Kunststof is idd. niet goed, dat hebben vele tweakers al ervaren. Behalve PTFE (teflon) want daar zitten negatieve Fluor-ionen in, en dat is dan wel weer gunstig. De reden dat alle andere plastics een negatieve invloed hebben, komt door de positieve ladingen.

Moet het natuurlijk wel door DuPont gemaakt zijn, anders is het geen Teflon, maar gewoon Poly-Tetra-Fluor-Etheen. Dat is een veel te technische kreet voor de gemiddelde Peter Belt-enthousiast...

;) mvg RastaPhil

Als jij denkt dat je muziek beter gaat klinken door PTFE PoteFlet te noemen, dan werkt het! :D

;) mvg RastaPhil

Je bedoelt waarschijnlijk P-o-T-ie-F-lat-E-xtrusie. Dat is toch hetzelfde als PTFE, maar dan in het Vlaams? maakt mij niet uit of het door Dupont of General Electric is geproduceerd hoor.

Overigens houdt PTFE uitstekend negatieve lading vast die er onbedoeld op komt. Wrijf maar eens over een stukje PTFE afdichtingstape wat de loodgieter gebruikt. Blijft dan overal aan vast plakken en trekt enorm veel niet-audiofiel stof aan.

;)

Vertel eens wat je al allemaal hebt uitgeprobeerd van PETER BELT.

ZEER INTERESSANT.

ps. mag ook per pm.

Dat is nogal wat, wat je vraagt Full Metal Jacket(?) :P

Heb uiteraard alle gratis tweaks gedaan, die nu op hun site vermeld staan.

Gekocht:

- silver rainbow foil: de stickers die je ook gratis kunt aanvragen

- cream electret: van deze creme hoef je maar enkele moleculen te smeren op kabels, cd's etc.

- white spiratube: een soort plastic spiraaltje dat je om je kabels klemt

(alle

Hoi the ark kun je die theorien van je oa die morfogenetische theorie nog eens uitleggen , ik heb er namelijk nog nooit van gehoord? :unsure:

gr :( hj :D

Het is de theorie dat om ieder levend wezen een "veld" aanwezig is. Zo zal een bevruchte mensencel uitgroeien tot mens, omdat hij "richting zijn veld" groeit, en een cel van een plant groeit uit tot blad. Want hoe weet die cel hoe hij verder moet groeien? Deze informatie zit niet in de DNA, hoe graag materialistische wetenschappers er ook naar zoeken. Het veld -met informatie- zit dus OM de cel heen, en is electromagnetisch van aard, wel te meten overigens. Volgens Russische onderzoekers wordt het veld wel weer gegenereerd door het DNA.

Een 2e aspect is, dat via het morfologisch veld levensvormen verbonden zijn. Zo zou een school vogels keurig in formatie kunnen vliegen, hetgeen ze met de traditionele 5 zintuigen nooit zou lukken.

Lees op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Morphic_resonance

en de website van R.Sheldrake: http://www.sheldrake.org/Articles&Pape...phic_intro.html

Je bedoelt waarschijnlijk P-o-T-ie-F-lat-E-xtrusie. Dat is toch hetzelfde als PTFE, maar dan in het Vlaams? maakt mij niet uit of het door Dupont of General Electric is geproduceerd hoor.

Overigens houdt PTFE uitstekend negatieve lading vast die er onbedoeld op komt. Wrijf maar eens over een stukje PTFE afdichtingstape wat de loodgieter gebruikt. Blijft dan overal aan vast plakken en trekt enorm veel niet-audiofiel stof aan. ;)

Het gaat niet om de statische electriciteit en stof, alhoewel dat natuurlijk ook niet audifiel verantwoord is.

Het gaat om het ba-sis-ma-te-ri-aal zelf. Ik lijk Arjen Ederveen wel :lol: van creatief met kurk.

Grappig dat ik had aangegeven dat alle plastics niet goed voor audio zijn, en dat daar niemand op doorgaat, maar dat die ene uitzondering (PTFE) een discussie oplevert. In ieder geval zijn een hoop kabelfabrikanten daar bij toeval op uitgekomen, dat het beter klinkt.

Interessante " wetenschappelijke uiteenzetting" :rolleyes: The Ark,, je verdient een TV documentaire.

Heb je ook nog theorien over hoe het heelal en de mensheid is onstaan?

gr :( hj :D

:lol:

ja, maar dat heeft niets met Hifi te maken, toch?

:D

en in het land van Cruijff heeft toch iedereen ergens een mening over? (en niemand dezelfde)

:P

p.s. overigens heb ik geen wetenschappelijke uiteenzetting gegeven, maar slechts antwoord op je vraag...

Rupert Sheldrake? Bizar hem tegen te komen op een audiofielen forum.

Dat was die "moleculair bioloog" die zei dat er een veld is waarmee alle dieren in contact staan en op die manier informatie overdracht mogelijk is. Vervolgens ging hij dat testen door duiven los te laten en

Het valt me op dat er weer eens normaal gereageerd wordt in een topic zoals dit. Dat was blijkbaar tot voor kort niet mogelijk. Zeer positief, deze ontwikkeling.

Een kennis van mij is heel erg PWB minded. PWB gaat extreem ver in zijn ideeen. Wat je er van vindt, mag je zelf weten. Bij mij heb ik bij sommige dingen ook baat gehad. Afgelopen februari is heeft mijn set bijna de complete behandeling gekregen. Het vreemde was dat ik soms gelijk verschil hoorde en bij een volgende stap soms ook een verslechtering. Niet alle PWB middelen hebben een positief effect. Het is dan ook een zeer persoonlijke aangelegenheid.

Harmonix is in feite van eenzelfde laken een pak. Ook zwaar duur en met veel voodoowalm omringt. OOk hier heb ik mee gespeeld. Onder mijn draaitafel liggen noig steeds van die spike-coins (RF900) en ik wil ze daar echt niet kwijt. Ik had ze eerder ook onder mijn speakers, maar sinds ik de SF's heb, heb ik ze er niet meer onder liggen (geen spikes onder de marmer voet).

Spoor ik nou nog? Ach, eigenlijk spoort niemand hier ;) Ik werd eerder door een collega voor gek verklaard, maar hij heeft hobby aan zijn koi-vijver en is daar net zo gek mee. Toen ik 'm daar op wees, vond ie wel dat ik gelijk had. We zijn beiden even gestoort.

Ik vind dat het bij de hobby hoort en het houdt je bezig. Op deze manier wordt het ook niet zo gauw saai :rolleyes:;)

De theorie-en van PWB zijn deels gestoeld op die van Sheldrake, of liever gezegd, hebben raakvlakken ermee. Electronisch doet het niets, het verandert alleen jouw "mindset" zodat er veranderingen bij jouzelf optreden.

Niets anders dus dan het gevoel dat je krijgt als je een dikke merk-kabel gebruikt of vergulde krul-letters op je apparaat ziet.

Dat maakt dat je ontvankelijker wordt en dus klinkt het beter.

Niets meer, niets minder.

Vind ik een redelijke samenvatting.

Met dien verstande dat vele andere tweaks, upgrades en high end apparatuur, al dan niet bedoeld, gebruik maken van de PWB-principes!

M.a.w. een high end cd-speler verandert alleen jouw "mindset" en dus klinkt het beter. Ook voor anderen.

(PWB en zijn gebruikers hebben dit vele malen aan de hand gehad door een cheapo zodanig te tweaken dat hij een high end speler versloeg; hier heb ik helaas te weinig spullen voor) :(

Verder ;) wijze woorden Sodejuu!

edelstenen in een potje enz.

Verwijs je nu naar dat experiment met toermalijntjes, waarbij ze rond 1988 mensen met oren aan hun hoofd in het Philips NatLab uitnodigden om eens te komen luisteren naar een voor/na test? (met toermalijn op de luidsprekerklemmen, zo bleek achteraf....)

Van dat mineraal was natuurlijk bekend dat het capacitatieve eigenschappen heeft; je kunt er inderdaad heel leuk en hoorbaar mee experimenteren door ze in contact met kabels, snoeren en links te brengen. Nav dat experiment in 1988 heb ik er thuis ook lang mee gespeeld, maar het nadeel is dat het effect na een week of twee verdwijnt, tenzij je de steentjes weer 'oplaad'... :)

Die edelsteentjes hebben niets met PWB te maken hoor, hij verkoopt ze NIET.

Toermalijn heeft inderdaad de naam HF te kunnen absorberen, maar het effect is vlgs PWB niet sterk genoeg, vergeleken met zijn producten.

Het vervelende met die stenen is dat je ze om de zoveel tijd moet "schoonspoelen" , ze raken kennelijk verzadigd.

Het hele idee is dat je de "gestalt" van je audiosysteem "vriendelijker" maakt.

Dat kan op allerlei manieren, met de welbekende folie, de knijpertjes, stikkertjes enz.

Maar het kan ook heel simpel en goedkoop door bijv. L-vormen aan te brengen met bijv. een stift, bij in- en uitgangen van apparaten enz.

Vorm en plaats zijn hier belangrijk (tot en met de positionering van je set, de onderlinge apparaten en zelfs de onderdelen binnen die apparaten).

...

Morfogenetische velden...electromagnetisch, dus in theorie verstoort elk electrisch apparaat jouw eigen veld omdat het nu eenmaal ook electromagnetische velden produceert.

Als je in dit verband nu eens gaat denken aan een MRI met een veldsterkte van 1.5 of zelfs 3 Tesla, of een GSM aan je oor, ga je wel heel anders tegen die dingen aankijken...

En dan is er nog de al dan niet bedoelde "informatie" die als het ware op de "draaggolf" van die velden is "gemoduleerd".

Zolang die informatie maar "mens-vriendelijk" is, is er niets aan de hand.

Jazeker, interessante materie, die je beter voor jezelf kunt houden. ;)

Wow KT, jij hebt je er echt in verdiept zeg!

Die L-vormen heb ik ook bijna overal getekend, en gepubliceerd op het PWB-forum.

Theorie hierover kun je vinden op http://www.biogeometry.com/.

Over toermalijn: inderdaad 1x/week 1 minuutje schoonspoelen of een halfuurtje in bak water. Het moet wel een flinke steen zijn die je in de meterkaast plaatst, van ca.

Een gsm'tje is minder schadelijk. Het magnetisch veld van de DECT is erger, zie de bekende www.stopumts.nl. Volgens mij dus ook slecht voor audio. Ik heb een stralingsvrije gekocht, de AEG Fame400, precies hetzelfde, alleen deze straalt alleen als het moet. Dus hij straalt niet als je niet belt, scheelt ook stroom, maar ook een gigantisch HF-veld, wat je in-huis opwekt.

En hoe zit het met de draadloze spullen van de buren in een omtrek van 500 m?

;)

KT ben je soms in de leer geweest bij Henri van der Heide?

http://www.nulpuntenergie.net/diversen/geluiddatnietmag.htm

De vraag is hoe wij de "gunstige" informatie kunnen superponeren op de diverse draaggolven (van gsm, dect etc). Henri vd Heide heeft natuurlijk ook zijn geheim.

PWB deelt zijn geheimen aan de audio-gemeenschap.

@pjotr, inderdaad is de dect van je buurman iets om in de gaten te houden. Ga dus niet binnen een hemelsbrede afstand van 3m. van een basisstation slapen, of muziek luisteren. Dan moet je dus wel je buurman kennen => goed voor de integratie! (Veldsterkte neemt gelukkig kwadratisch af met de afstand).

@fmjwillems

mijn ervaringen met pwb (top 3)

1. is de cream electret

2. white spiratube

3. memory foil met blue en green cream

Alledrie eigenlijk super-de-super. Wat een detail-winst, natuurlijkheid, transparantie etc. Weg agressie.

May Belt neemt op vakantie ook alleen cream electret mee, om de vakantiehuis-stereo en tv te tweaken.

Zonder dat heeft ze letterlijk pijn aan de oren, na tweaken heeft ze bij wijze van spreken een home theater.

Ik heb van een groot aantal zaken een kleine sample gekregen, niet alles werkte bij mij.

M.I. werkt soms iets niet, omdat er in je huis/luisterruimte honderden/duizenden nog onbehandelde objecten bevat.

:o

ik ben toch wel lichtelijk verbaas :P

maar ook aangenaam verrast, geweldig dat dit kan , en dan nog wel mannen die het hier over hebben :huh:

ik heb hier nog nooit iets mee gedaan maar ik zie er wel wat in.

een kennis van mij is hier wel erg druk mee, en in lange gesprekken met haar hoor in het nodige .

zij brengt het in verband met gezondheid en bewust wording en geeft hier sinds kort lezingen over.

het hele huis ligt daar vol met allerlei stenen die op gezette tijden bij vollemaan naar buiten gaan en ook wel in bakjes water liggen.

ze liggen overal, in de hoeken van de kamers bij alles electriche app enz

ik heb het nooit in verband gebracht met muziek beleving .

wel zie ik iedere keer dat de straling waar zij het over heeft witteplekken veroorzaakt , op de zwarte stenen.

is dat dan die toermalijn? het lijkt een beetje op steenkool voor de leek.

ga toch eens kijken of ik niet wat steentjes hier ga plaatsen.

in die andere materie moet ik me ook maar eens gaan verdiepen ik vind het vooral heel grappig dat een aantal van jullie die ook heel technich bezig zijn , hier ook niet bang voor zijn , geweldig

gr ezo

Zo zie je dat ik nog wel meeval, he Ezo? B)

ik weet het niet, ben nog niet bij je langs geweest

heb het druk :ph34r:

dacht even dat ik het nog drukker ging krijgen maar ik hoop dat het mee valt

maar ik vind het erg fijn dat dit soort , gesprekstof kennelijk tot de mogelijkheden behoord.

wel vind ik het dan weer jammer dat je er terug houdend over doet omdat je het kennelijk finacieel wil uitbuiten , maar ik snap het natuurlijk wel

dus jij plakt stenen in een condensator verpakking en soldeerd die op de print en hopla, weer een modje van kt88 :D

of lees ik nu de verkeerde dingen

gr ezo

Erik respect graag

dit is een geloof geen wetenschap.

Als mensen hier baat bij hebben dan is dat omdat ze er gewoon in geloven

Je bent helemaal vrij om hierin mee te gaan of niet

maar je hoeft het niet belachelijk te maken.

ja, maar het heeft NIETS met HIFI te maken,

en hifi bestaat ALLEEN maar uit techniek,

en techniek heeft niets met geloof te maken

dus laat ze ergens anders deze onzin gaan uitkramen,