Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

audiofielen grijpen echt de raarste dingen aan om maar verbeteringen door te kunnnen voeren in hun set,

zelfs de meeste belachelijke dingen geven een positief klankverschil.

en ze pennen het Hear zonder blikken of blozen neer :lol:

echt, ik vraag me af of ze het werkelijk menen,

volgens mij is het ene grote provocatie tegenover de serieuze audioliefhebbers.

ze gedragen zich expres als een stelletje gekken om zodoende wat reacties uit te lokken.

ik denk dat het beter is dat ik er maar niet meer op reageer en er gewoon heel hard om ga lachen vanachter mijn PC. :D

"Ach, er zijn ook van die gasten die de meest wazige verhaaltjes (= sprookjes) uit eoa (dubbel)boek van een jaar of 2000 oud menen te moeten geloven. Hoe bizar is dat? En die gestoorden gaan elke zondag naar een rare vent in een jurk zitten luisteren, terwijl ze ######'s afwijzen. Raar en zo hypocriet. Ik lach me te pletter om zulke dwazen :lol: "

Kijk Erik, dit is nou eenzelfde reactie als jij doet.

Mijn excuses aan de anderen voor het vervuilen van dit topic, maar ik kon het niet laten. Ik ben dergelijk gezeur echt beu.

Als je niet normaal kunt reageren hou dan als de handjes in de zak en raak de knoppenplank dan niet aan of ga buiten spelen.

beste Sodejuu

nou haal je weer de kerk en het geloof in God erbij!!

zoek al mijn postings hear na en je zult nergens vinden dat ik in God geloof en al helemaal niet dat als je in God gelooft dat dan je set beter klinkt.

ophouden dus daarover <_<

1 HIFI heeft NIETS met geloof te maken! het is pure techniek, een digitaal singaal omzetten in een analoog, en dat analoge electrische signaal weer omzetten naar een akoestisch signaal. daar kan zelfs Jomanda niks aan veranderen

2 mensen die vinden dat als je een wekkerradio insmeert met een cr

1 HIFI heeft NIETS met geloof te maken! het is pure techniek, een digitaal singaal omzetten in een analoog, en dat analoge electrische signaal weer omzetten naar een akoestisch signaal. daar kan zelfs Jomanda niks aan veranderen

2 mensen die vinden dat als je een wekkerradio insmeert met een cr

niet mee eens beste Kwabbernoot,

peter belt smeert het spul OP ZIJN SET !!

het spul beinvloed ZIJN SET, en dat kan niet.

een hifiset is ongevoelig voor voodoo want een hifiset is een dood ding .

het beinvoed hemzelf niet

anders had ie de zelf of de plakkertjes wel op zijn hoofd en oren gesmeerd/geplakt.

en natuurlijk ben ik wel beinvloedbaar, maar niet door plakkertjes,

ik word beinvloed door de muziek ;)

Het gaat na enkele pagina

- als PWB hifi-apparatuur behandelt, dan horen anderen ook het effect

- zelfs onwetenden, zoals hij aangetoond heeft op hifi-shows

- als Erik gelijk heeft, dan moet een technics versterker uit de jaren '80 met 0,001% vervorming al perfect geluid geven, en hebben we geen high-end versterkers meer meer nodig

- hetzelfde geldt voor cd-spelers, met nog minder vervorming

toch...

moet ik Erik wel een beetje gelijk geven. Want in potentie is de jaren 70-80 hifi al even goed als de huidige state of the art. Die potentie krijg je alleen (nog) niet te horen, zonder PWB-stickers :D

enige tijd terug zocht ik op een zondag het telefoonnummer op van iemand die ik jaren terug veel sprak. ik belde hem de woensdag er na. aan het eind van het gesprek zei hij: jij hebt drie dagen geleden aan mij gedacht.

recent: ik ging eten met mijn vriendin. ging even naar het toilet. bedacht mij op het toilet dat haar gevraagd zou worden wat we wilden gaan drinken. ik drink altijd witte wijn. maar het was koud buiten en ik dacht 'ik wil rood'. dus ik heb gedacht, bestel maar terwijl ik weg ben, maar dan wel rode wijn. ik kwam bij de tafel en daar stond een glas rode wijn. ze vertelde dat ze geaarzeld had, maar wist dat ik nu rood zou willen.

deze dingen zijn gebeurd. ik geloof erin dat het geen toeval is. het is niet meetbaar, waarschijnlijk lastig reproduceerbaar (hoewel ik nog vele voorbeelden kan opschrijven).

wie gaat mij aanvallen omdat dit niet meetbaar is? je mag wat anders geloven, maar het getuigt van respect wanneer je aanneemt dat dit zo gegaan is. omdat ik het opschrijf.

daar hebben we het over.

groet

simpel................Het verschil dat men wil horen

het is eigenlijk heel makkelijk.

Dat is idd heel makkelijk. Daar heb je PWB toch niet voor nodig?

De kunst is om alle vooringenomenheid zoveel mogelijk weg te laten en te luisteren naar wat je werkelijk hoort.

Het is toch algemeen bekend uit de psychologie dat voorkennis je waarneming/beoordeling be

Hoi Pjotr

daar is voor sommige mensen Peter Belt wel voor nodig

of voor andere zaken Jomanda ,een gebedsgenezer,magnetiseur,een kaarsje,rozenkrans

het maakt niet uit als er maar een "offer" gebracht word

met de nodige rituelen.

Bij mij werkt het helaas niet

ik denk er mischien teveel bij na

maar ik geloof er wel in.

Als er zoveel mensen baat bij hebben zal ik niet direct gaan zeggen dat het allemaal flauwe kul is

en als er een klein succesje geboekt word met zo'n tweak

al is het maar tussen de oren is dat toch mooi meegenomen.

Dat is waar we hear allemaal naar op zoek zijn.

Ver voor onze jaartelling werden al rituelen en offers gebracht

dat zit nu eenmaal in onze genen en daar zijn bepaalde mensen meer of minder gevoelig voor

Wat KT66 aanhaald heeft puur met selectie te maken,

wat wil ik onthouden of wat komt goed uit in een bepaalde situatie

om bevestiging te krijgen.

Er gebeuren dagelijks zoveel dingen en je krijgt zoveel indrukken

als je zoekt naar connecties vind je ze.

Muziek luisteren is niet op het puntje van je stoel zitten goed luisteren en analyseren

nee het moet boeien en en je meeslepen de rest even vergeten

als dat het geval is heb je het goed voor elkaar

hoe je dit bereikt maakt niet uit

en dat is voor iedereen anders.

Muziek luisteren is niet op het puntje van je stoel zitten goed luisteren en analyseren

Hier breng je een schisma aan tussen ratio en gevoel. Beide zijn even belangrijk, of kunnen dat zijn.

Heb ooit eens een college bijgewoond van Ton de Leeuw (musicoloog) die ragfijn de structuur van een symfonie van Beethoven uit de doeken deed. Heel leerzaam en hoewel het ratio is verrijkte het de beleving bij het luisteren naar de symfonie.

De een zal het niet interesseren en consumeert muziek maar de ander vindt het ook belangrijk wat er gebeurt in de muziek en hoe dat gebeurt. Vorm kan ook een eigen schoonheid hebben.

;)

verbeteringen:

- natuurlijker geluid, minder agressief

- meer detail, in de zin van voorheen onopvallende bijgeluiden, niet de in-your-face details

- ruimer stereobeeld, losser

- toegenomen transparantie

- opnamekwaliteit lijkt minder belangrijk, aandacht verschuift naar muzikale intentie

- je hoort niet wat 'fout' is in de opname, maar juist wat 'goed' is aan de opname

- dus meer emotie wordt losgemaakt

Genoeg?

PB spullen schijnen nog andere magische krachten te hebben:

Dit is dan wel weer in tegenspraak met een eerdere uitspraak van Ark dat de PB spullen niets met de apparatuur zelf doet maar iets met je "mind-set". Dat kan dan alleen als ze een voor ons onbekende straling uitzenden. Als dat zo is hebben de buren er waarschijnlijk ook profijt van. ;)

Tegenspraak? We nemen onbewust het energieveld van de apparatuur waar! Is dit goed, dan klinkt het ook beter. Voor wie dan ook.

Er is geen sprake van (meetbare) straling.

De buren hebben er geen profijt van.

Het gaat erom dat jouw onbewuste haarfijn weet wat er in je huis bevindt (1000-en zaken). Je beperkt je tot je territorium. Door die 1000-en zaken te tweaken kan er inderdaad ook geluidswaarneming verbeteringen plaatvinden, dat is logisch. De belangrijkste natuurlijk eerst. Dat hoeft niet per se de installatie te zijn, of de cd's. Maar dat doen de meeste PWB'ers uiteraard wel: eerst de apparatuur tweaken.

niet altijd betaalt de moeite zich uit;

ik heb vaak genoeg PWB tweaks uitgehaald die NIETS opleverden, ondanks dat ik erin wilde geloven.

Het is dus niet iets wat altijd werkt;

je hoeft er ook niet in te geloven;

je hoort het of niet.

Maar ja, die ervaring had ik vroeger ook met het vervangen van opamps, condensatoren, etc.

Als dat een paar keer slecht uitpakt, pas je er wel voor op om een verwachtingspatroon te cre

- als Erik gelijk heeft, dan moet een technics versterker uit de jaren '80 met 0,001% vervorming al perfect geluid geven, en hebben we geen high-end versterkers meer meer nodig

toch...

moet ik Erik wel een beetje gelijk geven. Want in potentie is de jaren 70-80 hifi al even goed als de huidige state of the art. Die potentie krijg je alleen (nog) niet te horen, zonder PWB-stickers :D

beste Ark,

waar ik moeite mee heb is dat men stickertjes of cr

toch...

beste Ark,

waar ik moeite mee heb is dat men stickertjes of cr

Wat KT66 aanhaald heeft puur met selectie te maken,

wat wil ik onthouden of wat komt goed uit in een bepaalde situatie

om bevestiging te krijgen.

Er gebeuren dagelijks zoveel dingen en je krijgt zoveel indrukken

als je zoekt naar connecties vind je ze.

Hola, ik heb iets meer anodedissipatie he! :P

oeps je bent z'n grote broer :o:unsure::D

hele mooie buis trouwens

pp of se?

ps: wat ik altijd raar vind is dat een opnametechnicus:

-heel veel feeling moet hebben

-veel technische know how moet hebben

-veel verstand van apparatuur moet hebben

-veel vertsnad van microfoon plaatsing moet hebben

om een mooi geluidsbeeld te cre

opname is net zo belangrijk dan weergave

een goed audiofiel moet daarom hetzelfde technische kennisniveau hebben als bijvoorbeeld Onno Scholtze ;)

Jammer genoeg kun je die kennis niet aan veel opnamen afleiden. :(

Ik heb daarom de indruk dat veel opnametechnici maar wat aan zitten te klooien. De kennis is vaak ver te zoeken. Zeker nu thuis opnemen voor veel muzikanten erg eenvoudig en aantrekkelijk wordt.

Hallo Hans,

Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Natuurlijk heb je in iedere beroepsgroep klooioos maar als het om klassieke muziek en Jazz gaat valt dat over het algemeen reuze mee.

En dan nog gaat bij mij als muziekliefhebber, artistieke kwaliteit boven technische.

;)

sorry, ik haak af.

ik heb het idee dat je, of stoned of ladderzat was toen je bovenstaande hear neer schreef. :D

omdat ik bang ben weer beledigend te worden, zal ik niet meer in dit topic schrijven,

;)

:unsure:;)