Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

En hoe doet deze creme dat dan ?

waar is hij van gemaakt?

en wat is het perfecte geluidssignaal voor jou ?

De creme is een emulsie van bepaalde oli

hoi Ark

Maar hoe is het dan mogelijk dat een creme spullen laat verdwijnen ?

of altans de chemische samenstelling van iets veranderd dan wel "neutraal" of "vriendelijk" maakt

zoals Belt het zegt ?

Zou je me ook nog antwoord willen geven op de volgende vragen?

wat vind jij van het ingestraald water van Jomanda ?

en van de Bio stabil?

waarzeggers en handopleggers?

Ik kan me zo voorstellen dat dit voor jou wel interessant is en dat je er in geloofd

en als dit zo is ,met alle respect hoor!

Kan ik me ook voorstellen dat Peter Belt dan voor jou de verbeteringen brengt die het het beloofd.

groeten Robert

en van de Bio stabil?

groeten Robert

Ik vind dit behoorlijk suggestieve vragen waarmee jij iemand in een bepaald daglicht probeert te stellen, tube; ik veroordeel simpelweg NIEMAND (voordat ik alle feiten ken), ook Jomanda, Tineke en anderen niet.

(Maar wrsch denk ik er hetzelfde van als jij ;)

Volgens mij moet je wat voor geloof dan ook gescheiden houden van audiofilie. Als ik in darwin geloof, of bij wijze van spreken in Allah, wil dat toch niets zeggen over mijn stereo-installatie? Dus gaarne buiten de discussie houden.

Ach Henrie,

PB poneert wat, verpakt dat in een uitvoerig verhaal en anderen geloven hem. Dat is alles. Zolang dat geen wereldomvattende vorm gaat krijgen is daar toch niets mee?

Voor mij is het een grote fantast, voor anderen een goeroe. Daar lopen er wel meer van rond.

;)

Ach Henrie,

PB poneert wat, verpakt dat in een uitvoerig verhaal en anderen geloven hem. Dat is alles. Zolang dat geen wereldomvattende vorm gaat krijgen is daar toch niets mee?

Nee, maar dat zeg ik toch ook niet. Ik kan alleen de opmerking van The Ark, dat je 'geloof gescheiden moet houden van audiofilie', niet zo rijmen met z'n PB-tweaks. Die schijnen bij hem toch echt te werken, en dat kan alleen als je erin gelooft. Dus bij hem is geloof kennelijk toch niet helemaal (of juist helemaal niet) gescheiden van audiofilie... :rolleyes:

Ach Henrie,

Nee, maar dat zeg ik toch ook niet. Ik kan alleen de opmerking van The Ark, dat je 'geloof gescheiden moet houden van audiofilie', niet zo rijmen met z'n PB-tweaks. Die schijnen bij hem toch echt te werken, en dat kan alleen als je erin gelooft. Dus bij hem is geloof kennelijk toch niet helemaal (of juist helemaal niet) gescheiden van audiofilie... :rolleyes:

Henrie, ik denk dat als je in plaats van het woordje 'geloof' nu het woordje 'beleving' leest, het dichter komt bij waar het hier om gaat.

om sommge dingen te 'beleven' , moet je er eerst in geloven.... ;)

shit, nu reageer ik toch weer in dit topic :o

Ach Henrie,

Henrie, ik denk dat als je in plaats van het woordje 'geloof' nu het woordje 'beleving' leest, het dichter komt bij waar het hier om gaat.

om sommige dingen te 'beleven' , moet je er eerst in geloven.... ;)

Juist!

Kan iemand mij eens uitleggen waar PB zelf eigenlijk de wijsheid vandaan heeft gehaald die hij verkondigt?

Neem toch aan dat de geest van pennen, plakband, plastic folies, paperclips en krokodillen klemmetjes niet speciaal alleen in hem is neergedaald :unsure:

;)

Kan iemand mij eens uitleggen waar PB zelf eigenlijk de wijsheid vandaan heeft gehaald die hij verkondigd?

Neem toch aan dat de geest van pennen, plakband, plastic folies, paperclips en krokodillen klemmetjes niet speciaal alleen in hem is neergedaald :unsure:

;)

:D:D

iedere keer als het over Peter Belt gaat moet ik denken aan Bert Visscher : "Weven"

"Natuuurrrrrlijk, als je maar wiiiiil !!!!! " :lol:

en van de Bio stabil?

groeten Robert

Ik vind dit behoorlijk suggestieve vragen waarmee jij iemand in een bepaald daglicht probeert te stellen, tube; ik veroordeel simpelweg NIEMAND (voordat ik alle feiten ken), ook Jomanda, Tineke en anderen niet.

(Maar wrsch denk ik er hetzelfde van als jij ;)

Volgens mij moet je wat voor geloof dan ook gescheiden houden van audiofilie. Als ik in darwin geloof, of bij wijze van spreken in Allah, wil dat toch niets zeggen over mijn stereo-installatie? Dus gaarne buiten de discussie houden.

Oke dat laten we voor wat het is

er stond ook bij met alle respect en ik wil ook niemand in een bepaald daglicht stellen

Trouwens ik ken genoeg mensen die er baat bij hebben

prima toch?

wat Thingman zegt vind ik een goeie, "beleving"

Ik heb dit 1 keer gehad met een Belt tweak daarom vind ik het zo interessant

daarna nog een stuk of 15 tot 20 of nog meer tweaks meegemaakt,

moet ik ze allemaal opnoemen?

En helemaal niets geen enkele verandering meer gehoord.....

maar goed die ene was er wel.

Het was de message foil met de x code

dat is gewoon waar die beleving had ik.

En dat kan ik nog wel begrijpen

de boodschap (het commando) die ik aan de apparatuur gaf

heeft zich door het opschrijven en de moeite die ik ervoor gedaan heb in mijn hoofd

ook vast gelegd en een statement gemaakt

ik heb bepaald dat X........X punt klaar.

Dat werkt overigens ook als ik bv een kater of een griepje heb

ik voel me helemaal niet beroerd ik ben zo fris als een hoentje en kotsen is voor watjes

dan voel je je al gelijk een stuk beter , geen geintje :)

Maar hoe werkt die creme dan dan?

daar hadden we het over

geloof is zo krachtig dat als je gelooft dat iets niet werkt, het dus ook niet waargenomen wordt. beste en ultieme bewijs: de hardnekkige self inflicted doofheid van spido voor alles anders dan verschillen tussen luidsprekers.

groet

geloof is zo krachtig dat als je gelooft dat iets niet werkt, het dus ook niet waargenomen wordt. beste en ultieme bewijs: de hardnekkige self inflicted doofheid van spido voor alles anders dan verschillen tussen luidsprekers.

:D:D:lol:

De spijker op z'n kop!

Ook ik heb zo'n ervaring met PB tweaks; met de electret cream.

Helaas alleen bij The_Ark thuis en niet bij mezelf thuis.

(Je weet wel; toen we de "Magic Wood" schijfjes onder je platenspeler creamden.)

De PB tweaks die ik thuis heb gedaan zijn;

* Schroeven recht zetten

* CD's recht zetten (voor zo ver dat nog niet het geval was)

* CD's bevriezen en langzaam ontdooien

* Barcodes doorstrepen met de getweakte stift die The_Ark me schonk

* Creamen van van alles en nog wat

* Foils aanbrengen op CD's en ook foils met de 'X 26 X' code voorzien in apparatuur

* Codes met voornoemde stift aanbrengen op apparatuur

Daarnaast heb ik mogen ervaren

het "clippen" van CD's,

een ronde foil in de lege jewel case van de (zojuist geclipte en) spelende CD,

in een luisterkamer die helemaal was gePB'd.

Helaas zonder resultaat.

Ik had echt graag gemerkt dat ze w

Maar hoe werkt die creme dan dan?

daar hadden we het over

Dat is eigenlijk heel simpel. Dat is wat je er zelf over fantaseert.

Heb je voldoende creme-fantasie dan werkt het.

Heb je die niet, dan werkt het niet.

Ik kan een heel verhaal houden over een geaarde punaise die ik op mijn speakers heb gezet en verkondigen wat een enorm verschil dat maakt in het geluid. Voor mij is dat een hele verbetering. Zo'n punaise werkt dan als bliksemafleider voor de negatieve component in het geluid, zodat alleen de positieve componenten overblijven. Wel het het plastic'je van de punaise afhalen want dat belemmert de afvoer van negatieve geluidscomponenten naar aarde. Bij voorkeur leg je er ook een aparte aarddraad voor aan naar de aardpen in je kelder. Anders zouden er nog negatieve geluidscomponenten in je set terecht kunnen komen. Al naar gelang de kwaliteit van je set heb je meer of minder punaises nodig. En zeg nou zelf, wat kost nou een doosje punaises?

Geloof je mij dan werkt dat voor jou ook.

Geloof je mij niet dan werkt het voor jou niet.

Hoe het verder werkt is niet zo belangrijk.

;)

Ik kan een heel verhaal houden over een geaarde punaise die ik op mijn speakers heb gezet en verkondigen wat een enorm verschil dat maakt in het geluid. Voor mij is dat een hele verbetering. Zo'n punaise werkt dan als bliksemafleider voor de negatieve component in het geluid, zodat alleen de positieve componenten overblijven. Wel het het plastic'je van de punaise afhalen want dat belemmert de afvoer van negatieve geluidscomponenten naar aarde. Bij voorkeur leg je er ook een aparte aarddraad voor aan naar de aardpen in je kelder. Anders zouden er nog negatieve geluidscomponenten in je set terecht kunnen komen. Al naar gelang de kwaliteit van je set heb je meer of minder punaises nodig. En zeg nou zelf, wat kost nou een doosje punaises?

:lol::lol:

ach ja geloven...

ik geloofde er eerst ook niet in totdat ik ineens verschillen hoorde; duidelijke verschillen, die ik gewoon ongedaan maken kon. Voor anderen kon ik ze ook hoorbaar maken. Op zo'n moment kun je ervoor kiezen er nog steeds niet in te geloven. Dat doen de meesten dan ook.

Heb hier ook al eerder verkondigd dat bij mij niet alle PWB-tweaks werkten, ondanks het geloof erin. Het geloof alleen is echt niet voldoende.

Eerst komt het horen, het waarnemen. Daarna pas beetje bij beetje het "geloof". Want ja, waar komt ineens die toename in geluidskwaliteit dan vandaan? Ik hou overigens nog steeds de mogelijkheid open dat ik alles "verzin". Maar dat is dan de goedkoopste tweak allertijden en hebben wij met zijn allen geen dure apparatuur meer nodig voor goed geluid!!!

Ik vertrouw nu volledig op wat ik hoor, jullie (PWB-ongelovigen :lol: ) bepalen al vantevoren wat jullie wel of niet kunnen/willen horen.

@tube300, waarom wil jij zo graag weten hoe die creme werkt (en niet de foils, de pen of clip?); wil je hem soms zelf maken? Ik dacht dat mijn uitleg behoorlijk dekkend was.

Hoi

Omdat je zei dat de creme dingen laat verdwijnen daarom wil ik graag weten hoe zoiets nou werkt .

Volgens mij is het onmogelijk maar mischien kan een goede uitleg mij een ander inzicht geven

ik heb trouwens al demonstraties gehad met alle cremes

en ik moet zeggen ......sorry :)

en ik zou het zoooo graag willen

Want wat je zelf al zegt wat zou nou makkelijker zijn.

van de foil pen en clip weet ik hoe ze werken

Ik denk dat PWB de enige is die weet hoe het werkt. Cream Electret is een emulsie van olie en water, en is door PWB gepolariseerd, ik denk negatief. Het werkt ook het beste op plastics, bijv. van isolatiemateriaal, maar ook op metaal, en ook op hout. Ik vermoed dat het toch op een of andere manier hele kleine wisselspanninkjes op het oppervlakte neutraliseert, indien dit danwel te positief is (statische plastics), danwel piepkleine wisselspanninkjes die worden gedempt. Het menselijk brein is de enige die zulke kleine spanninkjes zo kan waarnemen; meetapparatuur kan dit m.i. ook, alleen, de rationalist weigert een verband te zien tussen meetwaarden en geluidswinst. Niemand heeft er belang bij om dit te gaan meten.

Maar dit is slechts speculatie, ik weet het echt niet.

Geloof jij dan wel de uitleg van andere (duurdere) producten als Harmonix, Furutech, of van dure netkabels als van Siltech, Nordost? Terwijl ze toch ook echt beter klinken dan een goedkoop merk. Onmeetbaar, en onverklaarbaar. Behalve met de theorieen van PWB!