Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

sorry, ik haak af.

...

omdat ik bang ben weer beledigend te worden, zal ik niet meer in dit topic schrijven,

;)

Vind je het toch weer interessant worden, Erik?

ja! :)

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...

ik kijk iedere dag even in dit topic ;)

met veel interesse dit topic gelezen tot jij je ermee ging bemoeien. je bent echt een zielig mannetje.

je geeft blijk van een bekrompen en angstige geest.

lachen he

sorry, ik haak af.

...

omdat ik bang ben weer beledigend te worden, zal ik niet meer in dit topic schrijven,

;)

met veel interesse dit topic gelezen tot jij je ermee ging bemoeien. je bent echt een zielig mannetje.

lachen he

Nou jaaaaa zeg !! :D

Heb je hier 3 maanden over moeten verzinnen. :rolleyes:

Peter Belt is echt een zielig mannetje en geeft bijk van een bekrompen an angstige geest. ;)

sorry, ik haak af.

...

;)

lachen he

Peter Belt is echt een zielig mannetje en geeft bijk van een bekrompen an angstige geest. ;)

Nou je kunt veel van PB zeggen, maar niet dat ie een bekrompen geest heeft. Hij heeft zelfs veel te veel fantasie... :D

sorry, ik haak af.

...

;)

lachen he

ten eerste ben je blijkbaar niet in staat een goede zin te formuleren. (zie vetgedrukt)

bij mij blijft het nog bij spelfouten.

en je laatste reactie is dezelfde als de mijne alleen vul je een andere naam in.

poeh poeh sterke come back hoor...........

je doet me een beetje denken aan mijn gereformeerde buurman. die reageert ook altijd zo angstig op mogelijk onverklaarbare zaken.

maar ja als de wereld geen angts had gekend hadden we zowie zo geen geloof nodig gehad is mijn mening.

en keuzes gebaseerd op angst zijn meestal niet de beste

Ik vind de mate van "verzieken" heel erg meevallen. In het verleden is het veel erger geweest. Bij dit soort topics kun je de reacties wel verwachten, maar, ik moet zeggen, het valt me hard mee. Als je op Engelstalige sites kijkt is het flaming-gehalte 90% en 10% is serieus. Dus je moet steeds flink doorbladeren...

De critici hebben ook het recht om hun skepsis te ventileren. Het gaat mij om de manier waarop. Zolang de fatsoensnormen een beetje aangehouden worden, vind ik het O.K.

p.s.

fmjwillems lees jij het forum van PWB-gebruikers?

Ja dat lees ik.

Ben PETER BELT aanhanger.

Heel wat zaken van Belt uitgeprobeerd.

hoi fm

kijk jij ook wel eens op de 0. energie site

daar ben ik veel aan het lezen geweest en de overeenkomsten zijn er duidelijk.

informatie overdracht.

vraag me alleen af og grafiet niet geschikt is om op cd's te schrijven.

wat heeft het jou opgeleverd.

sorry, ik haak af.

...

;)

lachen he

@Peter Belt enz.

Dat is inderdaad volledig op jou van toepassing Erik. :o;)

Hallo,

Zijn we Hear nu op de vismarkt of op een audio-forum?

En stond er in de bijsluiter van de PB producten niet iets van: "Niet gebruiken bij warm weer" ?

;)

Het lijkt wel op een vismarkt ja. ;)

Ik heb nooit een bijsluiter gezien.

En heb toch al heel wat uitgeprobeerd met een verbluffend resultaat. ;)

bedankt voor je PM m44

ik ga het eens lezen.

Zelf ben ik een echte techneut en redelijk nuchter

bijna mijn hele stereo set is zelfgebouwd

mijn grootste hobby is buizen versterkers bouwen en daarna tweaken en op klank brengen zoals ik dat hebben wil.

Alleen met wisselen met onderdelen of andere waardes te gebruiken kan ik veel doen ,het meeste.

Toch zijn er dingen die niet precies te verklaren zijn en die toch in meer of mindere mate een effect op het presteren van je set hebben.

Dat ik het niet kan verklaren weerhoud mij er niet van om het niet te proberen of bijvoorbaat te zeggen dat het onzin is.

Het meeste werkt ook niet maar soms is het echt verbazend hoe iets van invloed kan zijn op de beleving van muziek.

Het hele hifi gebeuren is voor een groot deel droge techniek die volgens natuurwetten te verklaren is

maar er spelen nog andere factoren mee menselijke emotie door de gever uitgevoerd en door de nemer tot zich genomen die overdracht kan simpel door electronen te versterken je hoort dan exact wat de gever bedoeld, maar in enkele gevallen kan er meer meekomen je voelt dan de artiest, zijn emotie word dan echt overgedragen.

Dit is meestal niet het geval als ik een versterker technisch perfect droog volgens het boekje bouw.

bedankt voor je PM m44

ik ga het eens lezen.

Zelf ben ik een echte techneut en redelijk nuchter

bijna mijn hele stereo set is zelfgebouwd

mijn grootste hobby is buizen versterkers bouwen en daarna tweaken en op klank brengen zoals ik dat hebben wil.

Alleen met wisselen met onderdelen of andere waardes te gebruiken kan ik veel doen ,het meeste.

Toch zijn er dingen die niet precies te verklaren zijn en die toch in meer of mindere mate een effect op het presteren van je set hebben.

dat ik het niet kan verklaren weerhoud mij er niet van om het niet te proberen of bijvoorbaat te zeggen dat het onzin is.

Het meeste werkt ook niet maar soms is het echt verbazend hoe iets van invloed kan zijn op de beleving van muziek.

Het hele hifi gebeuren is voor een groot deel droge techniek die volgens natuurwetten te verklaren is

maar er spelen nog andere factoren mee menselijke emotie door de gever uitgevoerd en door de nemer tot zich genomen die overdracht kan simpel door electronen te versterken je hoort dan exact wat de gever bedoeld, maar in enkele gevallen kan er meer meekomen je voelt dan de artiest zijn emotie word dan echt overgedragen.

Dit is meestal niet het geval als ik een versterker technisch perfect droog volgens het boekje bouw.

spijker op den kop ;)

Ik zal nog even een voorbeeld geven.

iIk heb een d.a converter gebouwd waar ik meer dan 4 jaar over gedaan heb om hem te krijgen zoals hij nu is.

In die 4 jaar hebben van allerlei dac's in mijn set gestaan en veel geld uitgegeven

maar dit bleef altijd op de achtergrond toen ik hem na veel tweaken uitgekozen had als "mijn"referentie was hij op een gaatjes board gebouwd .

Omdat ik alles in mijn set van natuurlijke materialen heb (gewoon omdat het zo wil :) )

heb ik het gaatjes board vervangen door een ebben houten plankje en daar de componenten op gemonteerd in dezelfde layout.

En dit verschil was echt heel groot, en gelukkig ook nog in positive zin :)

puur technisch :confused: onzin

maar wel genieten geblazen.

dat ebben hout kom je ook overal op sites tegen als zijnde de best klinkende houtsoort.

raar maar waar. het lijkt mij stug maar als het klinkt dan klinkt het.

hoi het hoeft volgens mij niet perse ebben te zijn.

Ik heb ook goede ervaringen met Sitca spruce oftewel Fichte

mijn meubel en mijn speakers zijn daarvan gemaakt.

De rest is koper,brons, ijzer, zilver, zijde ,katoen ,papier en verschillende houtsoorten

Zo weinig mogelijk plastic omdat dit naar mijn mening energie kan opslaan

en het heeft naar mijn idee een geheugen effect op de overgang van de geleider naar de mantel krijg ik er zo een halfgeleider idee bij.

Ehuuu... neem mij vooral niet serieus het zijn maar aannames die ik zelf verzin.

maar tot nu toe is het vaak positief uitgevallen als ik natuurlijke materiaal gebruik.

Hier is nog een leuke link hoe stroom loopt :"

http://amasci.com/elect//poynt/poynt.html

bij mij ook positieve ontwikkelingen.

op de site van DHTrob of htd rob staat ook een leuk verhaal.

Prachtig topic om te lezen, robx.

Bijenwas... mijn dochtertje neemt vele brokken ervan mee van de kleuterschool (die ik thuis dan weer onder mijn schoen vind). Het is taai spul dat moeilijk weg te krijgen is. Hmmm, misschien toch eens proberen enkele elco's ermee te omhullen.

Strippen lijkt me te veel werk. :blink:

even on-topic:

mevrouw Belt heeft alweer een tweede artikel gepubliceerd.

http://www.positive-feedback.com/Issue36/belt2.htm

ik begrijp het niet helemaal. weinig technische uitleg.

Dit hoort ook niet in dit topic thuis.

Note: Machina Dynamica's Teleportation Tweak is not covered by our 30-day money back guarantee.

Je moet ze bellen, krijgt 30 seconden lang een serie piepjes te horen, daarna klinkt jouw hifi beter.

Ik oordeel niet, het zou kunnen werken, maar misschien ook niet.

Je wordt wel $60 lichter.

Peter Belt legt duidelijk uit waarom & hoe zijn tweaks werken. Hij geeft deze informatie gratis en voor niks aan de audio-wereld. Iedere ontwerper kan ervan profiteren. Lees hiervoor bijv. de artikelenreeks op Positive Feedback.

Het gaat allemaal om signalen/ patronen die door onze zintuigen worden opgevangen. Bijna alle hifi-tweaks hebben weinig invloed op het daadwerkelijke audio-signaal uit de speakers. Onze zintuigen worden be

Het gebruik van natuurlijke materialen is precies zoiets. Vermoedelijk klinkt bijenwas daarom veel beter dan plastic. Het geluid uit de speakers wordt geen dB veranderd, maar het geheel klinkt wel veel beter. Nu is het gebruik van natuurlijke materialen geen specifieke PWB-tweak, maar het past wel in de theorie.

Dat kan ik dan weer nier rijmen met PB zijn spulletjes. De folies zijn van plastic, de krokodillenklemmmen van vernikkeld metaal om over de inkt in zijn viltstiften nog maar niet te spreken. Of zit daar galnoteninkt in?

;)

Het gebruik van natuurlijke materialen is precies zoiets. Vermoedelijk klinkt bijenwas daarom veel beter dan plastic. Het geluid uit de speakers wordt geen dB veranderd, maar het geheel klinkt wel veel beter. Nu is het gebruik van natuurlijke materialen geen specifieke PWB-tweak, maar het past wel in de theorie.

Dat kan ik dan weer niet rijmen met PB zijn spulletjes. De folies zijn van plastic, de krokodillenklemmmen van vernikkeld metaal om over de inkt in zijn viltstiften nog maar niet te spreken. Of zit daar galnoteninkt in?

;)

inderdaad g