Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Als dit waar is, je woont in een rijtjeshuis en je hebt een dure versterker gekocht maar aan de andere kant van de muur staat bij de buren een goedkope versterker? Wat dan????? Ook een dure versterker kopen voor de buren? Of je hebt een goedkoop koffiezetapparaat, dat zou dan ook een hoop onvrede kunnen verklaren!

[...]

Het gaat om je "property", de begrenzingen van jouw huis. De buurman heeft gelukkig niet zoveel invloed.

Verder heb je 100% gelijk dat een (duur of goedkoop) koffie-apparaat je hifi slechter doet klinken. Alle elektrische apparatuur doet dat in je huis. Vandaar dat als je die tweakt, je Hifi beter kan gaan klinken!

Over die cd-speler vergelijk: ze stonden allemaal in dezelfde ruimte. Kennelijk hebben al die elektronica-verzamelingen een grotere invloed op het apparaat dat speelt en waarnaar je luistert. (in vergelijking tot passieve kabels)

...............................

Over die cd-speler vergelijk: ze stonden allemaal in dezelfde ruimte. Kennelijk hebben al die elektronica-verzamelingen een grotere invloed op het apparaat dat speelt en waarnaar je luistert. (in vergelijking tot passieve kabels)

Zoiets als: Waar je mee omgaat word je besmet?

Dan doen ze het goed, kennelijk luisterden ze zo goed naar elkaar dat ze allemaal hetzelfde zeiden (lees: klonken).

Maar als je dit doortrekt be

alles bestaat uiteindelijk uit dezelfde energie.

uiteindelijk beinvloedt alles elkaar ;)

het voorbeeld van het koffiezet apparaat kan ik niet over meepraten. nu hangt er wel een dik siltech netsnoer aan mijn senseo.

ik heb dan ook puike koffie B)

Guest Kraus vonBentinck

Waar ik langzamerhand wel volledig van overtuigd begin te raken is de invloed van de theorie

Waar ik langzamerhand wel volledig van overtuigd begin te raken is de invloed van de theorie

maar je bent er van overtuigd?

dan neem ik aan dat je dat kunt staven met ervaringen?

je gaat ervan uit dat mensen die belt aanhangen niet ontspannen luisteren of daar op zijn minst meer moeite mee hebben.

waar baseer je dat dan op?

of lijkt je dat slechts aannemelijk ,redenerend vanuit je eigen referentie kader?

Guest KT88
Gelukkig is het bij mij precies omgekeerd en leidt luisteren tot ontspanning.

Dat is uiteindelijk waar onze hobby toch ook over gaat. ;)

Het is overigens zeker niet onmogelijk en zelfs heel waarschijnlijk dat jij (en met jou vele anderen), al dan niet bewust, een thuis-situatie hebben gecre

je gaat ervan uit dat mensen die belt aanhangen niet ontspannen luisteren of daar op zijn minst meer moeite mee hebben.

of lijkt je dat slechts aannemelijk ,redenerend vanuit je eigen referentie kader?

Beste m44,

Overwegend dat Kraus gewend is naar tamelijk goede muziek te luisteren, waarbij ontspanning inderdaad mogelijk is, en dat jij jezelf altijd blootstelt aan puberale punkpokkenpop, die alleen maar aanleiding kan geven tot sociale, psychische en fysieke ongemakken, neig ik tot de conclusie dat jij onmogelijk kunt weten wat Kraus bedoelt, en het ook niet zult kunnen snappen wanneer het je wordt uitgelegd.

Beste m44,

Overwegend dat Kraus gewend is naar tamelijk goede muziek te luisteren, waarbij ontspanning inderdaad mogelijk is, en dat jij jezelf altijd blootstelt aan puberale punkpokkenpop, die alleen maar aanleiding kan geven tot sociale, psychische en fysieke ongemakken, neig ik tot de conclusie dat jij onmogelijk kunt weten wat Kraus bedoelt, en het ook niet zult kunnen snappen wanneer het je wordt uitgelegd.

Nou meneer de bodywarmer : hoe weet jij dan wat KT88 denkt te weten over Kraus zijn bevindingen en gedachtes ?

Of had je weer een aanval van een onbedaarlijke vorm van ninja-keyboardisme gelardeerd met allerlei woorden vanuit je 3 sterren puzzelboekje ?

Er is een therapie voor azijnpissen naar het schijnt : luidsprekers bouwen :D

Beste m44,

Je moet niet op de man spelen Spido. :angry:

Ik luister naar goeie muziek en begrijp ook niet wat Kraus bedoelt?

Vindt jij dat een antwoord op een normale vraag die m44 stelt? ;)

VEEL TE DOORZICHTIG.

ontspanning daar draait alles om.

wanneer je niet ontspannen kunt luisteren kun je namelijk net zo goed niet tweaken. in ieder geval niet op deze manier.

zonder ontspanning heeft het geen zin.lees anders de recensie maar eens die ik schreef over de set van KT88.

het antwoord van kraus lijkt gemaakt uit zelf bescherming. wanneer het lastig word kun je altijd de vraag nog bekritiseren. zo komt het op mij over in ider geval. het echte antwoord zal nog wel volgen. ik ben erg benieuwd wat kraus heeft getweaked en waasrbij hij de 1e persoons ervaring had dat dat hem belemmert in ontspanning.

en spido.............ach. de muziek die ik luister is nu eenmaal wat e ingewikkeld voor zijn oren. teveel akkoorden, tempowisselingen enz.

en perfectionisten falen altijd , dat roept frustratie op.

dat ik volksmuziek en ook klassiek draai word altijd voor het gemak maar weer vergeten.

de arme man weet niet beter en is slechts het product van MPS.

Er is een therapie voor azijnpissen naar het schijnt : luidsprekers bouwen :D

Zowel speksteen als spaanplaat zijn niet erg bestand tegen azijn :lol:

@M44

Je kibbelt er hier wel lustig op los met een mening over wat andere mensen vinden, zeggen en wat zij ervaren.

Maarruh...... wat zijn nu eigenlijk jouw eigen ervaringen met de PWB producten?

;)

ik heb dat zeer recentelijk beschreven maar daar werd niet eenmaal op gereageerd.

zal 3 of 4 pagina's terug zijn denk ik.

Zeg, hoort dit allemaal wel in de rubriek "Ontwikkelingen/ Techniek"? :P

Misschien een prijsvraag voor een nieuwe rubriek omschrijving? Mijn suggestie: "Auditremisme en het heilige licht".

• 4 weeks later...