Guest KT88 Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 En even daarvoor schreef ik al: "Uiteindelijk gaat het erom dat we onszelf lekker voelen door het luisteren naar muziek. Als betreffende persoon daar aspirientjes voor op de speaker moet leggen of daarvoor verzilverde kabeltjes met WBT NextGen nodig heeft , more power to him." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Ja, maar vervolgens ontstond er ineens strijd om de stelling dat er voor de set als zodanig goede, betrouwbare en makkelijk controleerbare kwaliteitscriteria bestaan met daarbij dan weer de nuance dat niet alle cijfertjes even relevant zijn en dat de interpretatie van de cijfers nog niet zo eenvoudig is maar toch......... Voor mij is het bewijs uit het ongerijmde het omdraaien van de stelling van Knor: een goedkoop gemiddeld setje klinkt al zeer goed en voor heel veel geld wordt het maar marginaal beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Als betreffende persoon daar aspirientjes voor op de speaker moet leggen of daarvoor verzilverde kabeltjes met WBT NextGen nodig heeft , more power to him."[/i] Prima, maar het wordt wel kwalijk als anderen hem aspirientjes gaan aanpraten. Vooral door fabrikanten van en handelaren in aspirientjes... Niet iedereen draait hoofdpijnmuziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Als betreffende persoon daar aspirientjes voor op de speaker moet leggen of daarvoor verzilverde kabeltjes met WBT NextGen nodig heeft , more power to him."[/i] Prima, maar het wordt wel kwalijk als anderen hem aspirientjes gaan aanpraten. Vooral door fabrikanten van en handelaren in aspirientjes... Niet iedereen draait hoofdpijnmuziek... Dus daar ligt de verklaring voor de activiteiten van het Kruidvat op muziekgebied! Ontmaskerd Insight can be a real bitch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Kraus, je bent nu al de hele middag en avond hardnekkig fanatiek in dit topic aan het reageren. Lijkt wel een pitbull: niet loslaten. Ik snap dat je geblesseerd bent, maar heb je echt niks anders te doen? Waarom is dit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Waarom kom je met je levensvragen bij mij aanzetten? Ik denk dat je daarvoor beter terecht kunt bij de, ik vermoed uit Readers Digest geciteerde tekst, Johan Maasbach of Jomanda. Op het forum komen er in dit opzicht voor jou alleen maar brandende vragen bij. Er is vast wel een blad of forum waar je met deze kwesties terecht kunt. Succes er mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Zijn jullie al klaar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Zijn jullie al klaar ? Hier komt nooit een einde aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Er bestaan zeer relevante (frequentieverloop bijv) en uiteraard ook minder relevante criteria (THD) en niets is gemakkelijker dan om te liegen met cijfers en vaak is niets moeilijker dan de interpretatie van de cijfers. Flauwekul, en net zo'n soort "geloof" als PWB, kabeltjes of welk audio-gadget dan ook. Als je het frequentieverloop van je speakers en ruimte eens wist (en van je gehoor/brein processing).......je zou schrikken. Dan wordt "recht van DC tot 100 kHz" ineens HEEL erg onbelangrijk hoor......... (...) De stelling valt te verdedigen dat alle soorten van vervorming een directe uitwerking hebben op de frequentie/amplitude-karakteristiek, en dat om die reden deze karakteristiek een volledig beeld geeft van de audiokwaliteit. Lange tijd werden luidsprekers bijvoorbeeld vrijwel uitsluitend getest m.b.v. een sinussweep in een dode ruimte. Het verbaasde sommige mensen echter, dat luidsprekers die op deze manier getest nagenoeg dezelfde frequentie/amplitude-karakteristieken opleverden, vaak toch heel verschillend klonken bij het weergeven van spraak en muziek. Sinds men m.b.v. computers de na-ijling kan analyseren (frequentie, amplitude en duur), weet men dat deze van essentieel belang is voor de mate en aard van "kleuring". (...) Colouration analysis Loudspeakers differ from most other items of audio equipment in suffering from 'colouration'. This refers to the tendency of various parts of the speaker: the cone, its surround, the cabinet, the enclosed space, to carry on moving when the signal ceases. All forms of resonance cause this, by storing energy, and resonances with high Q factor are especially audible. Much of the work that has gone into improving speakers in recent years has been about reducing colouration, and Fast Fourier Transform, or FFT, measuring equipment was introduced in order to measure the delayed output from speakers and display it as a time vs. frequency waterfall plot or spectrogram plot. Initially analysis was performed using impulse response testing, but this 'spike' suffers from having very low energy content if the stimulus is to remain within the peak ability of the speaker. Later equipment uses correlation on other stimulus such as a Maximum length sequence analyser or MLSSA. Using multiple sine wave tones as a stimulus signal and analyzing the resultant output, Spectral Contamination testing provides a measure of a loudspeakers 'self-noise' distortion component. This 'picket fence' type of signal can be optimized for any frequency range, and the results correlate exceptionally well with sound quality listening tests. (...) http://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker_measurement Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 de wijze waarop nu weer door pjotr iets word geinsinueerd over the Ark is niet minder dan schofterig. Ark is de laatste tijd de enige die probeerd een positieve bijdrage te leveren in dit topic. de hele discussie daarna die ontstaan is door dat oa ( de hand boven het hoofd gehouden) Kraus dit topic erg zinvol vond om mensen die erin posten op waarde te gaan inschatten als persoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Het topic is uiterst nuttig (ik zal het van a tot z gaan lezen) om de maat te nemen van de andere forumleden. Hear is een openbaar forum en iedereen mag alles over willekeurig wat zeggen. Handig als je een beetje wilt weten op welke waarde je iemands woorden moet schatten. Dit hoort volgens mij bij de nieuwe vaardigheden die wij ons in een voortdurend veranderende wereld moeten eigen maken. ja das lekker op de inhoud. wat heeft dat met PB te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Tsjongejonge! Vierendertig pagina's gel*l over niks!Allemaal onzin & gezwam! Schamen jullie je niet? Die Belt kraamt voortdurend niks anders dan de grootste waanzin uit. En dan zijn er hear hele volksstammen die "denken" dat hij gelijk heeft... en dit mag ook allemaal wel. tenminste als het aan hansko en hans van liemp ligt. want waar was het commentaar toen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Och joh... Het zit allemaal tussen de oren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Waarom kom je met je levensvragen bij mij aanzetten? Denk je nou echt dat mijn 'levensvragen' over jouw gedrag gaan??!? Denk je ook dat de nulmeridiaan door jouw derri Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 18 september 2009 Author Report Share Posted 18 september 2009 Maar interessanter vind ik de vraag: iemand doet belangwekkende ontdekkingen over een tot nu toe onbekende energiepatronen die overal voorkomen, waar de mens een 6e zintuig voor heeft overgehouden en ook nog eens te bedwingen is met een stukje folie van 0,3 cm2. Bovendien schijnt de energie partoon alles met alles te verbinden (instantaan? dat lukt zelfs gravitatie niet). Daar moeten veel nuttige zaken mee gedaan kunnen worden en is alleen al vanuit fundamenteel wetenschappelijk oogpunt van je reinste Nobel prijs gehalte. Dank je, Duck-Twacy. Sommige wetenschappers onderzoeken het fenomeen van instantane verbinding inderdaad, sterker nog, het is geaccepteerd als feit; Einstein had het al voorspeld. Het valt buiten dit topic, maar het fenomeen dat deeltjes 'instant' met elkaar communiceren ongeacht de afstand, is fascinerend. Hierover vind je op natuurkundige forums o.i.d. vast wel ruimte om te discussieren. Hier wil ik on topic blijven. Er zijn anderen reeds mee bezig. Dus voor die Nobelprijs doet PWB het niet; hij was/is in de 1e plaats audio-ontwerper van speakers en koptelefoons, en nu van accessoires. Ieder zijn eigen hobby. [...] Als ik de reacties van afgelopen week lees, denk ik dat ik dit topic moet "superwipen"! Kan ik jullie oproepen om de energie (en tijd) die jullie steken in de reacties (op reacties), eens gebruiken om de tweak(s) eens uit te voeren? Het is toch zonde van al die energie... Er zit eigenbelang in, want het kost me erg veel tijd om dit topic door te lezen door al die off-topic postings en herhalingen van reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 De stelling valt te verdedigen dat alle soorten van vervorming een directe uitwerking hebben op de frequentie/amplitude-karakteristiek, en dat om die reden deze karakteristiek een volledig beeld geeft van de audiokwaliteit.Lange tijd werden luidsprekers bijvoorbeeld vrijwel uitsluitend getest m.b.v. een sinussweep in een dode ruimte. Het verbaasde sommige mensen echter, dat luidsprekers die op deze manier getest nagenoeg dezelfde frequentie/amplitude-karakteristieken opleverden, vaak toch heel verschillend klonken bij het weergeven van spraak en muziek. Sinds men m.b.v. computers de na-ijling kan analyseren (frequentie, amplitude en duur), weet men dat deze van essentieel belang is voor de mate en aard van "kleuring". En niet te vergeten de ruimte waarin die speakers staan.........daar hoor je zelden iemand over maar is wel 1 van de meest belangrijke factoren. Erg mooie speakers in een ruk-ruimte klinken ruk, middelmatige speakers in een acoustisch gunstige ruimte zullen het dan beter doen. (jaja ik weet 't, vellen deugen niet maar oh wat klinken ze lekker). @ The Ark: er zijn nog meer tweaks die in het straatje van Belt liggen en die, naar mijn mening, effectiever zijn. Ik ga daar verder niet op in hier om de bekende redenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Kan ik jullie oproepen om de energie (en tijd) die jullie steken in de reacties (op reacties), eens gebruiken om de tweak(s) eens uit te voeren? Het is toch zonde van al die energie... Er zit eigenbelang in, want het kost me erg veel tijd om dit topic door te lezen door al die off-topic postings en herhalingen van reacties. Och ik wil best eens zo'n stukje folie op een cd plakken. Kan je nog steeds gratis een proefsetje krijgen? Of ik het altijd op laat zitten weet ik niet. Ben wellicht een kniesoor, maar hou niet zo van plaksels aan een cd (als het loskomt terwijl je aan het draaien bent of de invloed van lijm op het plastic...) Beeldbuis (ja ik heb nog een crt) schoonvegen (stof weghalen) doe ik al iedere week (met een Swiffel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Beeldbuis (ja ik heb nog een crt) schoonvegen (stof weghalen) doe ik al iedere week (met een Swiffel). Is ie zo groot dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Ik bedoelde geloof ik Swiffer. Die zijn er ook in handuitvoering Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 een swiffel zal iets met een swiffer en swaffelen zijn? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 de mijn gaat met de stofzuiger schoon en zoon antie staaties platen doekje zo af en toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 september 2009 Report Share Posted 19 september 2009 @ buizenbart En? Voel jij je nu geroepen vanwege je eerste plaats onder de posters een verklaring af te leggen omtrent je geestelijke gezondheid, de opgeblazenheid van je ego of andere tot nu toe onvermoede drijfveren? of is dit afdoende? buizenbart:QUOTE Wat maakt het loslaten toch zo moeilijk? Ja, dat is ons ego, dat ons parten speelt. Ons ego is functioneel als het ons leidt naar onze levensdoelen, een gelukkig leven, een leuke baan. Echter, de neurotische kant van ons ego wil vooral aandacht om zijn macht over de ander los te laten. We (ons ego) reageren dan door boos te zijn, rancuneus, altijd te willen winnen, ons gelijk te halen en we zijn nimmer in staat om te vergeven. Ons ego wil zijn zin hebben, is dominant en eist ten alle tijden liefde, respect en loyaliteit. Hij aanvaardt geen gezichtsverlies en weigert zijn excuses aan te bieden en hecht veel waarde aan uiterlijke verschijning. Het grappige is dat we altijd het andere neurotische ego herkennen maar nooit ons eigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 september 2009 Report Share Posted 19 september 2009 Tsjongejonge! Vierendertig pagina's gel*l over niks!Allemaal onzin & gezwam! Schamen jullie je niet? Die Belt kraamt voortdurend niks anders dan de grootste waanzin uit. En dan zijn er hear hele volksstammen die "denken" dat hij gelijk heeft... en dit mag ook allemaal wel. tenminste als het aan hansko en hans van liemp ligt. want waar was het commentaar toen? Van mij mag dit hoor. Wat is het probleem? Waar ik me bij jou aan stoor is dat je als een stalker steeds weer op dezelfde wijze inhakt op steeds dezelfde twee personen. Je komt over als een fatsoensrakker en daar heb ik het niet zo op. Je mag zoveel posten als je wilt, maar ga dan in op de onderwerpen en reageer eens inhoudelijk. En als het je teveel wordt (gebeurd blijkbaar erg veel), ga een stukkie lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 september 2009 Report Share Posted 19 september 2009 Tsjongejonge! Vierendertig pagina's gel*l over niks!Allemaal onzin & gezwam! Schamen jullie je niet? Die Belt kraamt voortdurend niks anders dan de grootste waanzin uit. En dan zijn er hear hele volksstammen die "denken" dat hij gelijk heeft... en dit mag ook allemaal wel. tenminste als het aan hansko en hans van liemp ligt. want waar was het commentaar toen? Van mij mag dit hoor. Wat is het probleem? Waar ik me bij jou aan stoor is dat je als een stalker steeds weer op dezelfde wijze inhakt op steeds dezelfde twee personen. Je komt over als een fatsoensrakker en daar heb ik het niet zo op. Je mag zoveel posten als je wilt, maar ga dan in op de onderwerpen en reageer eens inhoudelijk. En als het je teveel wordt (gebeurd blijkbaar erg veel), ga een stukkie lopen. ik ga in op mensen die anderen belachelijk trachten te maken. als je zegt dat ik inhoudelijks niks te melden heb .....lees dan beter. en kijk aub eens naar jezelf. selectief lezen is een hele kunst blijkbaar, jij en kraus beheersen dat tot in de puntjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 september 2009 Report Share Posted 19 september 2009 @ buizenbartEn? Voel jij je nu geroepen vanwege je eerste plaats onder de posters een verklaring af te leggen omtrent je geestelijke gezondheid, de opgeblazenheid van je ego of andere tot nu toe onvermoede drijfveren? of is dit afdoende? buizenbart:QUOTE Wat maakt het loslaten toch zo moeilijk? Ja, dat is ons ego, dat ons parten speelt. Ons ego is functioneel als het ons leidt naar onze levensdoelen, een gelukkig leven, een leuke baan. Echter, de neurotische kant van ons ego wil vooral aandacht om zijn macht over de ander los te laten. We (ons ego) reageren dan door boos te zijn, rancuneus, altijd te willen winnen, ons gelijk te halen en we zijn nimmer in staat om te vergeven. Ons ego wil zijn zin hebben, is dominant en eist ten alle tijden liefde, respect en loyaliteit. Hij aanvaardt geen gezichtsverlies en weigert zijn excuses aan te bieden en hecht veel waarde aan uiterlijke verschijning. Het grappige is dat we altijd het andere neurotische ego herkennen maar nooit ons eigen. Wat heeft die eerste plaats er nou weer mee te maken? Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik ben zo al te veel beneden mijn waardigheid gegaan, dat laat ik verder aan jou over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts