Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb inmiddels onomstotelijk (zelf gehoord) vastgesteld dat na lezing van het Peter Belt topic in omgekeerde volgorde, daarbij echter de drukste

poster in dit topic overslaand, niet alleen het geluid thuis met een factor 1,93 verbetert maar ook het geluid afkomstig van de buren wint aan diepte, detail en repertoirekeus!

Elk cynisme is volkomen ongegrond.

Kan ik jullie oproepen om de energie (en tijd) die jullie steken in de reacties (op reacties), eens gebruiken om de tweak(s) eens uit te voeren? Het is toch zonde van al die energie...

Och ik wil best eens zo'n stukje folie op een cd plakken. Kan je nog steeds gratis een proefsetje krijgen?

Beste Duck-Twacy,

Ja, je kunt nog steeds een GRATIS sample aanvragen door simpelweg een mail te sturen naar foil@belt.demon.co.uk met daarin je volledige adres.

Ik zou dan in ieder geval een stickertje onderop het hifi-stekkerblok plaatsen en op de wandcontactdoos, verder eentje op de tv en de telefoon; daarna pas hun aanwijzingen volgen en de losse cd's beplakken. Je kunt een onopvallende plek kiezen.

Plezier!

Ik heb inmiddels onomstotelijk (zelf gehoord) vastgesteld dat na lezing van het Peter Belt topic in omgekeerde volgorde, daarbij echter de drukste

poster in dit topic overslaand, niet alleen het geluid thuis met een factor 1,93 verbetert maar ook het geluid afkomstig van de buren wint aan diepte, detail en repertoirekeus!

Dat ben ik niet met je eens Kraus.

Ik heb al mijn lampen met dat doekje met de stip schoongemaakt en ik hoor geen verschil. Of had ik mijn buizen ermee moeten schoonmaken? 'T is wel een stuk lichter hier.

Ik heb al mijn lampen met dat doekje met de stip schoongemaakt en ik hoor geen verschil. Of had ik mijn buizen ermee moeten schoonmaken? 'T is wel een stuk lichter hier.

Toch blij hansko, dat je het tenminste geprobeerd hebt.

Klasse!

Tsjongejonge! Vierendertig pagina's gel*l over niks!

Allemaal onzin & gezwam! Schamen jullie je niet?

Die Belt kraamt voortdurend niks anders dan de grootste waanzin uit.

En dan zijn er hear hele volksstammen die "denken" dat hij gelijk heeft... :lol:

en dit mag ook allemaal wel.

tenminste als het aan hansko en hans van liemp ligt.

want waar was het commentaar toen?

Van mij mag dit hoor. Wat is het probleem?

Waar ik me bij jou aan stoor is dat je als een stalker steeds weer op dezelfde wijze inhakt op steeds dezelfde twee personen. Je komt over als een fatsoensrakker en daar heb ik het niet zo op.

Je mag zoveel posten als je wilt, maar ga dan in op de onderwerpen en reageer eens inhoudelijk. En als het je teveel wordt (gebeurd blijkbaar erg veel), ga een stukkie lopen.

je kan je trouwens ook afvragen waarom ik iedere keer op die 2/3 personen reageer?

en met de andere tientallen prima door 1 deur kan.

dat zal wel weer aan die andere liggen zeker?

.

Ik zou dan in ieder geval een stickertje onderop het hifi-stekkerblok plaatsen en op de wandcontactdoos, verder eentje op de tv en de telefoon; daarna pas hun aanwijzingen volgen en de losse cd's beplakken. Je kunt een onopvallende plek kiezen.

Plezier!

Ik heb al een eco DECT die niet straalt als ie op het basis station staat. Verdomt lelijke dingen die DECT toestellen, 10 keer erger dan een GSM toestel.

Guest kikkervisje

Toch zeker niet vanaf je vakantieadres? :confused:

Dat ben ik niet met je eens Kraus.

Je zult de stip wel niet precies in het midden hebben gezet...

Ik vraag me w

Guest Kraus vonBentinck

Dank je. Het is mij trouwens niet helemaal duidelijk hoe iets zich ooit buiten het universum zou kunnen bevinden daarom houd ik beide benen maar binnenboord. :D

Een nieuwe component in je set b.v., klinkt altijd beter omdat je dan de highendopnamen met een hogere geluidssterkte gaat draaien. Simpel, maar waar.

Toch vreemd dat ik dan toch regelmatig nieuwe componenten in mijn set heb gehad die niet beter klonken, maar soms zelfs veel slechter.

Daarbij gaat het verhaal dat luider altijd beter klinkt voor mij zeker niet op.

Een ieder die hier heeft geluisterd vind mijn DT beter klinken dan mijn CD-speler, en dat ondanks dat de uitsturing van de CD-speler toch significant luider is dan die van de DT + voorversterker.

Zelfs al laat ik de volumeknop op de versterker in de zelfde stand staan vind iedereen de DT toch beter klinken. Heeft dus niets met het volume te maken.

Zelfs al laat ik de volumeknop op de versterker in de zelfde stand staan vind iedereen de DT toch beter klinken. Heeft dus niets met het volume te maken.

Toen we nog 16, 17 waren had het natuurlijk wel met volume (en vooral ook met veel bas) te maken.

Ik kan niet goed begrijpen dat mensen durven vol te houden dat het volume een rol van betekenis speelt bij de kwaliteitsinterpretatie...

Als het goed is klinkt het prima bij alle geluidssterktes en gaat het niet ineens beter (of anders) klinken als het 0,3 tot 1dB harder speelt :rolleyes:

Toen we nog 16, 17 waren had het natuurlijk wel met volume (en vooral ook met veel bas) te maken.

Ik kan niet goed begrijpen dat mensen durven vol te houden dat het volume een rol van betekenis speelt bij de kwaliteitsinterpretatie...

Als het goed is klinkt het prima bij alle geluidssterktes en gaat het niet ineens beter (of anders) klinken als het 0,3 tot 1dB harder speelt :rolleyes:

Ook voor Miracle...

ik ben het met jullie helemaal eens, toch wordt steevast het hardst spelende apparaat in een A-B vergelijking als beste gekozen.

Zeker een huiskamerinstallatie staat niet altijd even hard, maar wanneer er wat nieuws is, wil je weer even horen wat de verschillen zijn.

Vandaar worden de highendschijven weer te voorschijn gehaald en op een hoger niveau gedraaid.

En wat zeker ook belangrijk is... je luistert met meer bewustzijn.

Dat samen maakt dat de set beter klinkt.

Ik denk dus dat het bij PB ook zo werkt.

gelukkig hoef je daarvaar geen nieuw apparaat te kopen maar werkt een papiertje (wanneer je het tenminste een kans geeft) ook.

:)

als hetr zacht staat en klinkt niet , dan gaat het bij harder zetten alleen maar erger klinken

Hansko, heb je de conussen van je speakers ook 'gewiped'? en het gedraaide cd'tje?

ik denk dat hansko helemaal niets gewiped heeft beste ark. :(

ik zou er niet teveel tijd insteken

@ The Ark: er zijn nog meer tweaks die in het straatje van Belt liggen en die, naar mijn mening, effectiever zijn. Ik ga daar verder niet op in hier om de bekende redenen.

Hoi KT, het zal wel off-topic zijn, maar ik weet het niet. Ik heb de dure PWB spullen nooit uitgeprobeerd, alleen de goedkopere, zoals cream electret, silver rainbow foil,

alles is energie. het geluid , de set, jijzelf en je woning etc etc.

alles is ook 1. door stoorzenders te verwijderen ontstoor je jezelf alsmede het geluid.

de tweaks van pwb zijn ook niet alleen bruikbaar bij audio.

(...) Lange tijd werden luidsprekers bijvoorbeeld vrijwel uitsluitend getest m.b.v. een sinussweep in een dode ruimte.

Het verbaasde sommige mensen echter, dat luidsprekers die op deze manier getest nagenoeg dezelfde frequentie/amplitude-karakteristieken opleverden, vaak toch heel verschillend klonken bij het weergeven van spraak en muziek.

Sinds men m.b.v. computers de na-ijling kan analyseren (frequentie, amplitude en duur), weet men dat deze van essentieel belang is voor de mate en aard van "kleuring".

En niet te vergeten de ruimte waarin die speakers staan.........daar hoor je zelden iemand over maar is wel 1 van de meest belangrijke factoren.

Erg mooie speakers in een ruk-ruimte klinken ruk, middelmatige speakers in een acoustisch gunstige ruimte zullen het dan beter doen. (...)

Natuurlijk speelt de ruimte een grote rol. En de meeste huiskamers zijn eigenlijk niet geschikt voor high fidelity.

Te klein, te hard, en te veel parallelle wanden-oppervlak.

Maar men zou niet moeten concluderen dat een goede audio-installatie geen zin heeft omdat de akoestiek niet volmaakt is.

Integendeel: naarmate de akoestiek minder goed is, wordt het belang van een goede installatie groter!

Vergelijk het met een redenaar in een ruimte met een slechte akoestiek.

Als de redenaar mompelt, zal hij in de slechte akoestiek volslagen onverstaanbaar zijn.

En als hij luider gaat mompelen, wordt het alleen maar erger.

Een goede redenaar, die helder articuleert, zal daarentegen veel beter verstaanbaar zijn.

Een goede audio-installatie, met vooral een paar goede luidsprekers, is te vergelijken met een helder articulerende redenaar.

Tenslotte nog: u kunt pas weten hoe goed of slecht uw akoestiek is, wanneer u er een goede audio-installatie in laat spelen. Met een paar helder articulerende luidsprekers, dus.

Dan zou het toch nog best erg kunnen meevallen, met die "slechte akoestiek"...

Tsjongejonge! Vierendertig pagina's gel*l over niks!

Allemaal onzin & gezwam! Schamen jullie je niet?

Die Belt kraamt voortdurend niks anders dan de grootste waanzin uit.

En dan zijn er hear hele volksstammen die "denken" dat hij gelijk heeft... :lol:

en dit mag ook allemaal wel.

tenminste als het aan hansko en hans van liemp ligt.

want waar was het commentaar toen?

Van mij mag dit hoor. Wat is het probleem?

Waar ik me bij jou aan stoor is dat je als een stalker steeds weer op dezelfde wijze inhakt op steeds dezelfde twee personen. Je komt over als een fatsoensrakker en daar heb ik het niet zo op.

Je mag zoveel posten als je wilt, maar ga dan in op de onderwerpen en reageer eens inhoudelijk. En als het je teveel wordt (gebeurd blijkbaar erg veel), ga een stukkie lopen.

(...) ik ga in op mensen die anderen belachelijk trachten te maken. (...)

...en ik ga in op mensen die zichz

mag ik het even geheel eens zijn met spido (het moet niet gekker worden), naarmate mijn set duidelijker weergeeft wat er ergens deep down op de informatiedrager staat vergeet ik de akoestiek als factor. toen het nog vaag en saai was dacht ik wel eens ... zou het de akoestiek zijn ... (en toch vraag ik Toine nog eens op bezoek, maar eerst de hardware op orde).

groet

precies robx.

dan doet akoestiek er steeds een beetje minder toe maar dat is niet wat spido bedoeld

de zaken waar robx mee bezig is zijn hoorbare en niet altijd meetbare resultaten. daarmee graaft hij dieper bij wat er op de drager staat. die niet meetbare tweaks die hij toepast zulen beter in staat zijn de essentie van de muziek weer te geven en dan verdwijnt meer hoe meer het belang van akoestiek. al kan het een mooie sluitpost zijn.

dat bedoel jij in ieder geval niet. of geloof jij wel in hoorbare doch niet meetbare tweaks?

zal mischien inmiddels wel want je hoort ook verschillen tussen versterkers.

heb je daar al antwoord op gegeven beste spido?

of jij verschillen tussen versterkers hoort?

nee he?

is natuurlijk een lastige vraag .... in cd spelers zitten ook versterker(tje)s, die naar mijn ervaring een belangrijke invloed op de prestatie hebben. als er verschillen zijn in versterkers is het hek van de dam, dan kan niet uitgesloten worden dat vergelijkbare verschillen moeten kunnen bestaan tussen cd-spelers.

en aangezien dat a priori onaanvaardbaar is, kunnen er ook geen verschillen tussen versterkers bestaan.

groet