Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Het zal best zo zijn dat er grote verschillen bestaan tussen slechte versterkers. Voor de goede versterkers geldt dat zij slechts optimaal presteren met de geschikte luidspreker. Die luidsprekerkeuze kan voor sommige versterkers zeer, zeer beperkt zijn en er zijn natuurlijk ook versterkers die met vrijwel alles overweg kunnen. Maar bij een perfecte match zijn de verschillen tussen "goede" versterkers erg klein.

nee nee

slechte versterkers prestern wellicht minder maar de klank is toch hetzelfde? wat mminder controlle wellicht maar is dat klank?

spido vraagt naar de klank van een denon combi. gaat ie er dan vanuit dat het geen goede versterkers zijn dat ie dat wil weten.

nee

want diep van binnen weet ie heel goed dat er verschillen zijn tussen goede versterkers.

breem draait zich om in zijn werkkamer :lol:

is wel een beetje onzin EEN SLECHTE VERSTERKER

probeer goed te machten :angry:

Elke versterker versterkt... (tenminste als ie "het doet").

Maar toch is er veel verschil tussen versterkers. Neem alleen 't vermogen, Stroomlevering, spanningslevering en dempingsfactor.

Er zijn versterkers waar met de best passende luidsprekers nog steeds geen muziek te maken is en versterkers die op vrijwel alle speakers muziek laten klinken. De laatste noem ik dan een goede versterker. De eerste een slechte.

:)

Guest tubejack
is natuurlijk een lastige vraag .... in cd spelers zitten ook versterker(tje)s, die naar mijn ervaring een belangrijke invloed op de prestatie hebben. als er verschillen zijn in versterkers is het hek van de dam, dan kan niet uitgesloten worden dat vergelijkbare verschillen moeten kunnen bestaan tussen cd-spelers. en aangezien dat a priori onaanvaardbaar is, kunnen er ook geen verschillen tussen versterkers bestaan. groet

Die "verschillen" zijn er

Guest Kraus vonBentinck

Er bestaan fantastisch mooie 5 Watt versterkers die echter met de meeste (ook zeer goede) weergevers niet zijn te combineren vanwege het lage rendement of het "onvriendelijke" impedantieverloop. Een mooie versterker en een prachtige luidspreker hoeven absoluut niet bij elkaar te passen.

Er zijn echter ook zeer goede versterkers waarmee je ook de moeilijkste luidsprekers (en ook de makkelijkste natuurlijk) kunt aansturen.

Maar wie zoekt er nou bij een mooi hoogrendement hoornsysteem een loodzware krell?

Volgens mij heb jij vandaag iets anders aan je hoofd, Tubejack. Dat zelfs ik jou op dit terrein nog op een foutje kan betrappen :D

Guest Kraus vonBentinck
ik ga zo met 30 dames gezellig wat drinken :)

"Unmarried ladies, Jameson whisky and the tale of a stranger they murdered so cruel" (Phil Cody, Sons of Intemperance Offering). Dat lijkt me verstandig om daar het hoofd bij te houden. Leuke avond toegewenst!

"Unmarried ladies, Jameson whisky and the tale of a stranger they murdered so cruel" (Phil Cody, Sons of Intemperance Offering). Dat lijkt me verstandig om daar het hoofd bij te houden. Leuke avond toegewenst!

Jameson Whiskey!

Dat ik Phil op zo'n foutje moet betrappen :)

Guest Kraus vonBentinck

Er zit niks anders op dan bekennen dat het gewoon MIJN FOUT is.

"Cigarettes and whiskey and wild wild women

They'll drive you crazy they'll drive you insane

Write on the cross at the head of my grave

To women and whiskey here lies a poor slave

Take warning dear stranger, take warning dear friend

They'll write in big letters these words at my end"

Werk aan de winkel!

Jameson Whiskey!

Dat ik Phil op zo'n foutje moet betrappen :)

whiskey komt uit ierland of amerika

whisky uit schot/engeland....dacht ook canada en japan

jameson is bocht..... geen idee waar het vandaan komt

Guest tubejack

Bedankt Kraus,

Het was heel erg gezellig! met de dames van de atletiek vereniging :D

Ze hebben allemaal de DTD binnen 2 uur gelopen ..... echt geweldig.

En ze gaan bijna allemaal door! met hardlopen :)

Niet alleen audio is mooi!, leuke anekdotes opgehaald.... :rolleyes:

FF een tip...... vrijgezel? ga hardlopen :cool2:

Zelfs zo oude vent als ik.....

Jack

Het was heel erg gezellig! met de dames van de atletiek vereniging :D

En ze gaan bijna allemaal door! met hardlopen :)

Heb je zelf ook meegelopen? Ik heb zelf met de 4EM Businessloop meegedaan. Ik kreeg helaas na 4,5km weer last van m'n knie, dus moest ik even rustig aan doen. Uiteindelijk nog een redelijke tijd gelopen (29:02)...

FF een tip...... vrijgezel? ga hardlopen :cool2:

Ik loop altijd alleen. Kennelijk doe ik iets verkeerd... ;)

Guest Kraus vonBentinck
:

DTD? Wat is dat? Een halve marathon of zoiets?

@ Henrie

Ik vermoed, als ik dat zo hoor, dat Tubejack voorop snelt met 30 vrouwen op zijn hielen. Loop je achteraan te sloffen met de vrouwen voorop......

Uit het oog, uit het hart!

Jameson, Tullamore Dew, Bushmill zijn allemaal Ierse whiskeys. Volgens mij mankeert er niets aan. Zeker de Black Bushmill en de 15 jaar oude Jameson zijn goed smakende whiskeys zonder rare fratsen als turf en/of zeewiersmaakjes.

Guest tubejack

Natuurlijk heb ik meegelopen, de 1e 4...5kilometers sociaal met een groepje dames uit de groep waarmee ik normaal loop

op 6.20/km daarna ben ik rond 6 gaan lopen. Ik moet echt opletten dat mijn hielspoor niet terugkomt :(

Relaxed op 1:40 gefinished , de zaterdag ervoor heb ik de kleine DTD genordic walked = nieuwe hobby.

en gister al weer een training was best pittig..... Maar gelukkig is alles heel en soepel en weet je.... dit is veel

leuker dan 1:20 lopen en niks zien.... :rolleyes:

Henrie er zijn heel veel leuke, mooie sportieve vrouwen van rond de 20....30 maar ook ouder.

Maarre ik ben al gelukkig getrouwd... en mijn dochters zijn nu zo oud B)

Jack

P.s. de DTD loop is 10 EM of 16,1 km

Edited by tubejack

(...) jim rogers en spendor hebben idd rotzooi gemaakt ja :lol:

die BBC neemt ook genoegen met alles. me dunkt dat ze daar ook bose ervoor hadden :huh:

Beste m44,

Nee, ik heb je al heel vaak gezegd dat Rogers en Spendor tot mijn favorieten uit het verleden behoren.

Maar tegenwoordig zijn er echt wel betere speakers te vinden, hoor.

Trouwens: ook in de dagen van j

Er bestaan fantastisch mooie 5 Watt versterkers die echter met de meeste (ook zeer goede) weergevers niet zijn te combineren vanwege het lage rendement of het "onvriendelijke" impedantieverloop. Een mooie versterker en een prachtige luidspreker hoeven absoluut niet bij elkaar te passen.

Er zijn echter ook zeer goede versterkers waarmee je ook de moeilijkste luidsprekers (en ook de makkelijkste natuurlijk) kunt aansturen. (...)

Beste Kraus,

Laag rendement is an-sich een nadeel.

En "een onvriendelijk impedantieverloop" geeft aan dat er ernstige resonanties in het spel zijn.

Luidsprekers met een laag rendement