Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Erik respect graag

dit is een geloof geen wetenschap.

Als mensen hier baat bij hebben dan is dat omdat ze er gewoon in geloven

Je bent helemaal vrij om hierin mee te gaan of niet

maar je hoeft het niet belachelijk te maken.

ja, maar het heeft NIETS met HIFI te maken,

en hifi bestaat ALLEEN maar uit techniek,

en techniek heeft niets met geloof te maken

dus laat ze ergens anders deze onzin gaan uitkramen,

Het was HEAR zo lekker rustig zonder dit soort niets toevoegende maar van negatievisme doordrenkte minachting. Erik, f*ck *ff scheer je weg en ga JIJ ergens anders onzin uitkramen. WIJ weten met z'n allen allang dat jij in de inhoud van deze draad niet gelooft, dus laat deze dan links liggen. Meer is minder, dus heb je niets te melden, blijf er weg :(

Ik vind het een prachtig topic.... Dat zo iets nog kan op "ons Hear". geweldig.

En de azijnplassers hoeven van mij even niks te zeggen, dit is veel te leuk.

Ga zo door...!!!

:)

Het is inderdaad om je te bescheuren, die PB-tweaks... ;):rolleyes::lol:

Het is een doorgedreven vorm van "laat ons het hier gezellig maken".

Heb jij dan geen foto, poster of schilderij aan de muur Henrie? Of je zetel gekozen omdat ie zo gezellig is? Dat is ook een zaak van de goedvoel theorie, waar we allen bewust of onbewust mee mee doen, omdat dat nu eenmaal des mensen is.

mvg RastaPhil

Ik vind het een prachtig topic.... Dat zo iets nog kan op "ons Hear". geweldig.

En de azijnplassers hoeven van mij even niks te zeggen, dit is veel te leuk.

Ga zo door...!!!

Het is inderdaad om je te bescheuren, die PB-tweaks... ;):rolleyes::lol:

audiofielen grijpen echt de raarste dingen aan om maar verbeteringen door te kunnnen voeren in hun set,

zelfs de meeste belachelijke dingen geven een positief klankverschil.

en ze pennen het Hear zonder blikken of blozen neer :lol:

echt, ik vraag me af of ze het werkelijk menen,

volgens mij is het ene grote provocatie tegenover de serieuze audioliefhebbers.

ze gedragen zich expres als een stelletje gekken om zodoende wat reacties uit te lokken.

ik denk dat het beter is dat ik er maar niet meer op reageer en er gewoon heel hard om ga lachen vanachter mijn PC. :D

Het is een doorgedreven vorm van "laat ons het hier gezellig maken".

Heb jij dan geen foto, poster of schilderij aan de muur Henrie? Of je zetel gekozen omdat ie zo gezellig is? Dat is ook een zaak van de goedvoel theorie, waar we allen bewust of onbewust mee mee doen, omdat dat nu eenmaal des mensen is.

mvg RastaPhil

Ik heb een paar posters aan de muur. Een van Dream Theater, een van een wolf, die veel mensen creepy vinden ;) en nog een kleintje van Christina Scabbia. Zetels heb ik ook, maar beide heb ik gratis gekregen. Als ik een andere gratis had gehad, dan had die er nu gestaan...

gratis gekregen........ gratis had gehad...

Dubbele fout.... ;)

En toch blijft 't raar... Ik heb net de wiebelige lepels met kogels onder m'n speakers vervangen door een andere wiebelconstructie... en nou meen ik toch verschil te horen... :confused:

Ik denk dat de moeite die ik er voor gedaan heb (weinig) duielijk tussen m'n oren is gaan zitten.

Het maakt niet uit, hoe je eraan komt... ALS je er maar aan komt....

Dit heeft simpelweg met respect te maken.

Met de vrijheid die je anderen geeft om over dingen te praten waar jij als eenling niks mee hebt -- een teken van tolerantie en het vermogen om andere denkbeelden toe te laten zonder er direct in te hoeven geloven. Een goed wetenschapper weet wat het is om tijdelijk een hypothese toe te laten om ermee te werken. Je bewijst dat je zelfs niet in staat bent om een werkhypothese toe te laten...

Het heeft ook met zelfbeheersing om een dergelijk gesprek vrij te laten te maken. Er wordt hier immers niemand te schande gezet, niemand belachelijk gemaakt...

H

audiofielen grijpen echt de raarste dingen aan om maar verbeteringen door te kunnnen voeren in hun set,

zelfs de meeste belachelijke dingen geven een positief klankverschil.

en ze pennen het Hear zonder blikken of blozen neer :lol:

echt, ik vraag me af of ze het werkelijk menen,

volgens mij is het ene grote provocatie tegenover de serieuze audioliefhebbers.

ze gedragen zich expres als een stelletje gekken om zodoende wat reacties uit te lokken.

ik denk dat het beter is dat ik er maar niet meer op reageer en er gewoon heel hard om ga lachen vanachter mijn PC. :D

"Ach, er zijn ook van die gasten die de meest wazige verhaaltjes (= sprookjes) uit eoa (dubbel)boek van een jaar of 2000 oud menen te moeten geloven. Hoe bizar is dat? En die gestoorden gaan elke zondag naar een rare vent in een jurk zitten luisteren, terwijl ze ######'s afwijzen. Raar en zo hypocriet. Ik lach me te pletter om zulke dwazen :lol: "

Kijk Erik, dit is nou eenzelfde reactie als jij doet.

Mijn excuses aan de anderen voor het vervuilen van dit topic, maar ik kon het niet laten. Ik ben dergelijk gezeur echt beu.

Als je niet normaal kunt reageren hou dan als de handjes in de zak en raak de knoppenplank dan niet aan of ga buiten spelen.

Edited by Sodejuu

Ach, er zijn ook van die gasten die de meest wazige verhaaltjes (= sprookjes) uit eoa (dubbel)boek van een jaar of 2000 oud menen te moeten geloven. Hoe bizar is dat? En die gestoorden gaan elke zondag naar een rare vent in een jurk zitten luisteren, terwijl ze ######'s afwijzen. Raar en zo hypocriet. Ik lach me te pletter om zulke dwazen :lol:

Kijk Erik, dit is nou eenzelfde reactie als jij doet. Je moet nog heel veel leren om een goed mens te zijn/worden. Praat eens met je dominee over dit geval. Misschien leer je nog eens iets over mensen en respect, leven en laten leven. Hoe staat het in de bijbel (sorry als ik het niet letterlijk weet): Alleen de domme ziet zichzelf als wijs en volkomen en wijst de anderen af.

Mijn excuses aan de anderen voor het vervuilen van dit topic, maar ik kon het niet laten. Ik ben dergelijk gezeur echt beu.

Als je niet normaal kunt reageren hou dan als de handjes in de zak en raak de knoppenplank dan niet aan of ga buiten spelen.

Mooi staaltje van op de man spelen Sodejuu.

Het grote verschil is dat Erik ons daar niet lastig mee valt en dat voor zichzelf houdt. Beetje onder de gordel wel, had ik niet van jou verwacht.

:angry::angry:

B.t.w. Iets wat solide is kan wel tegen een beetje kritiek.

Beste Peter,

Ik weet dat ik op de man speel en je weet ook dat ik dat normaal niet doe. Ik vind het zelf ook niet netjes, maar soms moeten mensen voelen hoe ze anderen (wellicht onbedoeld of niet in de gaten hebbend) kwetsen. In de bijbel staat ook "oog om oog, tand om tand". Dan moet ie dat ook kunen verdragen.

Normaals. Iedereen mag hier posten en iedereen mag zijn geloof beleven zoals ie dat zelf wil, maar toon wel een beetje respect naar de anderen toe. Dat ik dat niet doe tov van Erik, ligt meer aan de reactie van Erik dan aan die van mij. Je kunt respect ook verliezen en op dit moment moet een bepaalde persoon zijn respect weer terugverdienen om door mij als fatsoenlijk mens weer geaccepteerd te worden.

Ik veroordeel Erik niet dat hij een oprecht geloof heeft in de (zijn) kerk en in God. Dat mag iedereen zelf weten en daar mag je ook duidelijk voor uitkomen. Maar ik vind ook dat iemand die in iets anders geloofd daar ook voor uit mag komen. Is dat niet de Nederlandse gedachte/tolerantie waar wij allemaal zo trots op zijn en die niemand meer in praktijk uitdraagt :confused:

Dat ik mezelf nu ook schuldig maak aan een veroordeling is een kwalijke zaak. In principe wil ik dat niet, maar wie niet horen wil, moet voelen. Ik houd Erik enkel een spiegel voor en hoop dat hij zichzelf ziet.

Verder is mijn reactie niet van belang en moet er niet te zwaar aan getild worden. Als ik anderen met mijn reactie gekwetst heb, dan bied ik bij deze gelijk mijn excuses aan. Ik denk echter dat de meesten weten wat ik bedoel.

En nu graag back on topic.

laat erik ons dan ook niet lastig vallen met '"onze" gelofen toch??? :blink: en van erik is het geen kritiek maar belachelijk maken,dat is heel wat anders, kun je idd koekje van eigen deeg verwachten

Als die PB spullen daar niet tegen kunnen zijn ze niets waard.

Het hele draadje gaat er over dat goed ze voor een ieder zijn. Nergens lees je welk verschil je nu werkelijk hoort.

Is toch een soort van evangeliseren?

Geloven mag een ieder wat ie wil. Ga je dat geloof publiekelijk aanprijzen zul je altijd mede en tegenstanders vinden. Als je dat niet wilt moet je er niet over beginnen.

;)

Hallo Pjotr

Ik wist dat het een gevoelig onderwerp zou worden.

Maar ik ben het volkomen met o.a Sodejuu eens dat mensen die hier niets in zien het beste de mond kunnen houden.

Je hebt altijd believers en non believers laten de non believers hun mond houden om niet alles te verzieken.

MvrG

Ps. dit is niet persoonlijk bedoeld.

Hallo Pjotr

Ik wist dat het een gevoelig onderwerp zou worden.

Maar ik ben het volkomen met o.a Sodejuu eens dat mensen die hier niets in zien het beste de mond kunnen houden.

Je hebt altijd believers en non believers laten de non believers hun mond houden om niet alles te verzieken.

MvrG

Ps. dit is niet persoonlijk bedoeld.

Vat ik ook niet persoonlijk hoor ;)

Het zou kunnen op een eigen gesloten PB-forum. Maar het is onzinnig om dat te verlangen op een algemeen audio forum. Daar staat het een ieder vrij om zijn mening te geven.

;)

Kijk Erik, dit is nou eenzelfde reactie als jij doet. Je moet nog heel veel leren om een goed mens te zijn/worden.

Mijn god, wat een arrogantie... <_<:angry:

Volledig terechte opmerking Henrie. Ik heb mijn posting daarom ook aangepast. Ik heb er even over nagedacht en ingezien dat ik ook te ver ben doorgeschoten. Maar in "het vuur van de reactie op een posting" reageer ik ook wel eens wat te impulsief -_- .

Er zijn helaas al teveel woorden aan vuil gemaakt en ook al teveel reacties op mijn posting gedaan, anders had ik 'm helemaal weggehaald. Wil ook nog steeds doen, maar dan moeten de andere reacties ook verwijderd worden.

Human Behaviour

mvg RastaPhil

Wereldnummer van Bj