Jump to content

Peter Belt's theorie

The_Ark
 Share

Recommended Posts

(...) Dat elke luisterruimte z'n eigen karakteristiek heeft is duidelijk, maar dat heeft de ruimte waarin een instrument live speelt ook. Ik denk dat daar het oor wel doorheen luistert. (...)

Beste Hans,

Dat laatste zinnetje verraadt dat jij er eigenlijk van uitgaat dat "rechtheid" de norm is voor "echtheid".

Het tegendeel is echter eerder het geval.

Het is juist de eigen niet-lineairiteit en het eigen galm/naklank/uitsterfpatroon, wat de echtheid van een akoestiek kenmerkt.

Hierbij bevestigen, als het goed is, het oog en het oor elkaars waarneming.

Je kunt al v

(...) Ik denk trouwens dat de 30 cm woofer in de SS30 niet meer ruimte heeft..?? (...) :)

Beste Hans,

De SS30 is een reflexsysteem. Om in het basgebied een kwantitatief vergelijkbaar resultaat (d.w.z. ongeveer hetzelfde -3 dB punt) te bereiken met een gesloten systeem, zou dat ongeveer 150 liter moeten zijn. (Zonder booster-condensator, natuurlijk.)

(...) Dat elke luisterruimte z'n eigen karakteristiek heeft is duidelijk, maar dat heeft de ruimte waarin een instrument live speelt ook. Ik denk dat daar het oor wel doorheen luistert. (...)

Beste Hans,

Dat laatste zinnetje verraadt dat jij er eigenlijk van uitgaat dat "rechtheid" de norm is voor "echtheid".

Het tegendeel is echter eerder het geval.

Het is juist de eigen niet-lineairiteit en het eigen galm/naklank/uitsterfpatroon, wat de echtheid van een akoestiek kenmerkt.

Hierbij bevestigen, als het goed is, het oog en het oor elkaars waarneming.

Je kunt al v

(...) Ik denk trouwens dat de 30 cm woofer in de SS30 niet meer ruimte heeft..?? (...) :)

Beste Hans,

De SS30 is een reflexsysteem. Om in het basgebied een kwantitatief vergelijkbaar resultaat (d.w.z. ongeveer hetzelfde -3 dB punt) te bereiken met een gesloten systeem, zou dat ongeveer 150 liter moeten zijn. (Zonder booster-condensator, natuurlijk.)

Precies... maar ik doelde eigenlijk op de ruimte die de woofer krijgt.

De reflexpijp mag dan een beetje "ruimte" kree

Beste m44,

Mijn kritiek beperkt zich altijd tot apparatuur.

En ach, 't zijn maar spullen.

Dat zou geen zeer moeten doen, h

op een dag googled iemand jou naam en dan vinden ze allemaal van dit soort uitspraken.

als ik het hier maar vaak genoeg herhaal :lol::lol: :lol:

je bedoelt dat klaas feenstra alias spido discriminerende uitspraken doet :ph34r: ?

je bedoelt dat klaas feenstra alias spido discriminerende uitspraken doet :ph34r: ?

Had die beste virtuele man niet in een jappenkamp gezeten, of was dat toen ie met een stuk in z'n kraag een film bekeek en zich verbeeldde dat het zijn vader of zoiets was die daar werd gekeeld?

Het gaat allemaal een beetje door mekaar lopen, met al die info die SpidoFeenstra uitwasemt...

Had die beste virtuele man niet in een jappenkamp gezeten, of was dat toen ie met een stuk in z'n kraag een film bekeek en zich verbeeldde dat het zijn vader of zoiets was die daar werd gekeeld?

Het gaat allemaal een beetje door mekaar lopen, met al die info die SpidoFeenstra uitwasemt...

Dan heb je zeker nog niet(s) van hem gelezen toen hij nog Siekerboer was, en nog niet overleden door een motorongeluk. :lol:

Als je dat er ook nog allemaal bij leest gaat er nog veel meer door elkaar lopen. rock2.gif

(...) Dan heb je zeker nog niet(s) van hem gelezen toen hij nog Siekerboer was (...)

Spido is nooit Siekerboer geweest! Er loopt bij jou kennelijk h

(...) maar klaas feenstra is wel spiekerboer & spido (...)

Beste m44,

Hoe verzin je al die flauwekul toch? :rolleyes:

En... natuurlijk kan Spido goed spellen!

Had jij ongetwijfeld ook gekund, als je in de klas beter had opgelet.

(En kom nu niet aan met het k*tsmoesje "dyslexie", want daar is in jouw geval geen sprake van.)

wat jouw smoesje?

ik heb geen smoesjes nodig klaas. ik schaam mij nergens voor. spelfouten oooeeee :unsure:

iedereen die een onderzoek zal instellen naar gedragingen van mensen op dit forum zullen zien dat ik niets anders doe dan reageren op over het paard getilde mensen die anderen beledigen.

ik begin niet met deze flauwekul maar ga er net zolang in door als nodig

en ik kan er niks aan doen dat klaas feenstra een racist is die geneigd is tot confabuleren en het nodig heeft zichzelf spido te noemen.

trek nog een fles open klaas.

sante :lol:

Guest kikkervisje

M44 waar gaandt dit nu allemaal eigenlijk over?

Wijlen Tom Manders (groot artiest) had een aka "Dorus" en Dorus had weer 1 dot van een mot! ( eigenlijk 2 van die dotten van motten).

Laat die Spido nu een van de dotten van motten van ener spiekerbouwer ut friesland wezen. ;)

Kan een ieder tevreden wezen. :)

gaat erom dat iedereen mij wel aanspreekt omdat men blijkbaar denkt dat ik wel flexibel ben. er is echter nog een bal in het spel. of beter gezegd hete aardappel

hoe blokkeer ik trouwens PM van 1 persoon. dus niet van iedereen?