Guest Kees Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Ik ben zelf een aantal netkabels aan het maken omdat ik dan zelf precies de goede lengte thuis kan opmeten.Ik heb goede afgeschermde kabel gekocht een aantal stekkers en RF stoppers.De eerste kabel heb ik op de voorversterker gezet en het verschil was opmerkelijk groot ten opzichte van de bijgeleverde netkabel.Mijn set bestaat uit 3 losse eindversterkers (triamping). Nu zeiden ze tegen mij dat ik bij de eindversterkers de aarde aan de apparaatzijde niet moet aansluiten omdat dit een aardlus kan veroorzaken.De aarding van de eindversterkers zou via de interlinks naar de voorversterker lopen.heeft iemand hier ervaring mee,en is die aarding via de interlinks veilig genoeg. ----------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Hallo Kees, Zou je iets meer over je hifi set kunnen vetellen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Hallo Kees, nogmaals een vraagje zou je ook iets willen toelichten wat voor materialen/merken je hebt gebruikt om die netkabels te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees. Posted 18 februari 2001 Report Share Posted 18 februari 2001 Mijn set bestaat volledig uit Linn apparatuur.Materialen zijn een Melody kabel met gewone normale stekkers en eurostekkers en Audioquest Rf-stoppers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 20 februari 2001 Report Share Posted 20 februari 2001 Hallo Kees, In principe kun je van alle netkabels de randaarde gebruiken, Linn apparatuur zal onderling niet snel ruzie krijgen. Wat je wel kunt doen is het volgende: als de netkabel welke jij gebruikt een afscherming van gevlochten draad heeft, of metaalfolie met 1 draadje erbij, dan kun je die afscherming aan 1 kant met de randaarde meeverbinden, zo schijnt de afscherming het meeste effect te sorteren. Waar je wel een aardlus mee op kan lopen is wanneer je ook een radio in het systeem hebt aangesloten welke op de kabel staat aangesloten. In feite heb je dan aan twee kanten aan aarde, en kan er een stroom van de een naar de ander gaan lopen: de gevreesde aardlus. In dat geval kun je probleem oplossen door een zgn. "grounbreaker" (of scheidingstrafo) in de antenneleiding op te nemen. In onze ervaring werkt de Tratec TRAS-10 goed, maar vraag de lokale electroboer maar eens wat zijn ervaringen zijn. Overigens als de set geheel van Linn is, zonder enig vreemd component, dan zal het met die aardlus wel meevallen. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts