Jump to content

Welke Phono kabel>pre>amp.

realistic
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar een phono kabel voor op mijn Michell Gyro SE naar een Gram amp Fanfare3,en van mijn fanfare3 naar de versterker,het geheel moet dus matchen wat natuurlijk wel moeilijk beoordelen is als de winkelier niet specifieke phono kabel heeft.Misschien dat iemand te spreken is over zijn eigen keus(is wel subjectief,maar affijn)Mijn eigen smaak is dat een kabel gewoon neutraal moet zijn,dus niks moet toevoegen,voor een speciale phono kabel(SME)heb ik wel wat gezien van HMtechnologies en Kimber,de prijzen liggen tussen de 200

kabels blijven lastig. Zelfs niet gelovigen zijn van mening dat phono kabels verschillend klinken ivm kleine stroompjes. Persoonlijk geloof ik niet zo in zilver. Zelf wil ik nog een keer Kimber uitproberen. De prijzen vallen (relatief) mee en ze zijn zeer geschikt voor een subchasis. Laat ons van je horen.

kabels blijven lastig. Zelfs niet gelovigen zijn van mening dat phono kabels verschillend klinken ivm kleine stroompjes. Persoonlijk geloof ik niet zo in zilver. Zelf wil ik nog een keer Kimber uitproberen. De prijzen vallen (relatief) mee en ze zijn zeer geschikt voor een subchasis. Laat ons van je horen.

Kun je dan zondermeer de bestaande (vaste) kabels vervangen door set interlinks,of komt de impedantie dan in het gedrang.

Ik weet dat er draaitafels zijn die cinch aansluitingen hebben,maar dat er ook speciale sets,bv.sme,kabels bestaan met een din plug aan een zijde.

Ik wacht helaas nog steeds op m'n draaitafel(michell gyro se met sme309),wel 2e hands,maar de winkelier heeft hem nog niet binnen,maar bood eventueel een vpi scoutmaster aan(nieuw)voor een leuke prijs,maar hier zit weer een ander arm op.

Zoals ik al schreef, ik heb de Scout, niet de scoutmaster. Er zit wel de zelfde arm op.

Ik heb voor ik deze tafel had heel wat andere tafels uitgeprobeerd. Oa Rega, Michell en Thorens maar vond de VPI het meest neutraal en wat volgens mij het meest belangrijk is, de beste arm in deze prijsklasse.

De verschillen zijn echt niet klein te noemen in deze prijsklasse. Het verschil is echt van superwarm/doods naar heel neutraal/muziekaal tot extreem analytisch/kaal.

Mvg. Miracle.

Zoals ik al schreef, ik heb de Scout, niet de scoutmaster. Er zit wel de zelfde arm op.

Ik heb voor ik deze tafel had heel wat andere tafels uitgeprobeerd. Oa Rega, Michell en Thorens maar vond de VPI het meest neutraal en wat volgens mij het meest belangrijk is, de beste arm in deze prijsklasse.

De verschillen zijn echt niet klein te noemen in deze prijsklasse. Het verschil is echt van superwarm/doods naar heel neutraal/muziekaal tot extreem analytisch/kaal.

Mvg. Miracle.

Ik zie ook dat de meeste draaitafels bjna standaard zijn uitgerust met een rega 250 of 300 arm,zelfs de duurdere tafels,ik zeg niet dat het slechte armen zijn,maar er zal toch wel meer keus zijn b.v Project,die armen zitten rond de 400-500 euro.

De arm in de VPI zit wel een klasse hoger denk ik,rond de 700 euro.

Wist niet dat de verschillen zo groot waren tussen de draaitafels,bv de michell en duurdere thorens zijn toch wel goed volgens mij,maar wel standaard rega arm,misschien zit daar de kneep wel als je een betere arm gebruikt dat het geheel een hoger niveau bereikt.