majortom Posted 2 december 2007 Report Share Posted 2 december 2007 Ben tijdens een eerste luistersessie behoorlijk onder de indruk geraakt van de nieuwe, relatief kleine Martin Logan Purity speakers. Omdat na enige opmerkingen over een aparte luisterkamer (hoe vaak ga je luisteren, sociaal aspect etc.) de balans weer richting huiskamer gaat en daar wel voldoende lucht achter de speaker voor elektrostaten te vinden is, is dit (voorlopig?) mijn grote favoriet. Ze zitten wel aan de bovenkant van mijn budget met een prijs van 3700 euro, maar het grote voordeel is dat ze volledig aktief zijn en je dus geen eindtrap nodig hebt. Ze kunnen dus ook door alleen een cd-speler worden aangestuurd; deze moet dan wel een (fatsoenlijke) regelbare uitgang hebben of zelfs een ingebouwde pre. Behalve de cdspeler komt er toch niets aan te hangen; dus gezien de kosten van een fatsoenlijke pre (en de kortere signaalweg) liever direct aansturen. Mijn vraag is of er (betaalbare, max. euro 1500) suggesties zijn voor deze kwestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 http://www.quad-hifi.co.uk/model.php?secto...&model_id=6 http://www.stereophile.com/cdplayers/106quad/index.html Rare plaats btw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Mijn ervaring is dat een set met een pre toch vaak (altijd?) beter klinkt dan de cd spelert rechtstreeks op de eindversterker. Maar dat is natuurlijk een kwestie van uitproberen. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leonardus777 Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Hallo, Ik stuur op dit moment mijn eindversterker direct aan met cd speler. Shanling scd 200t cd en passlabs x250 met martinlogan speakers. Heb 2 maanden terug een passlabs vv er tussen gehad en dit leide tot een degradatie van het geluid. Minder detail ,mindere plaatsing, kleinerbeeld enz. De set bekabelt met kimber select 1030. Als je een cd speler heb met een goede regel bare uitgang zou dit wel eens beter kunnen uitpakken. Ook met een sony es en een denon was direct aansluiten een verbetering. Proberen is gewoon de beste optie. Zoveel mensen zoveel smaken. gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Mijn ervaring is dat een set met een pre toch vaak (altijd?) beter klinkt dan de cd spelert rechtstreeks op de eindversterker. Maar dat is natuurlijk een kwestie van uitproberen. Groeten... De mijne ook. Al moet ik zeggen dat ik geen regelbare uitgang gebruikte, maar een passieve VV. Al blijft het natuurlijk heel erg een kwestie van matchen.. Ik heb hier nog wel een Zonie met regelbare uitgang, als ik zin heb om achter het rack te duiken zal ik het eens proberen. Die Quad is wel mooi btw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts