Jump to content

De akoestische aanpak van een audiofiel

audiofreak
 Share

Recommended Posts

En dan volgt hier nog een eerste voorzichtige luisterindruk :

Gisteren nog even geluisterd in de ruimte en wat mij opvalt is de toegenomen ruimtelijkheid, de grotere, diepere en bredere soundstage, het aanzetten en uitsterven van de tonen is verbeterd, meer detail in het geluidsbeeld, meer druk aan de onderkant van het geluidsspectrum (klinkt voller). De 'bel' is groter en het geluid bereikt mij nu ook volledig op de luisterplek met lager volume, dus ik hoef het volume minder ver open te zetten.

Tot zover de eerste voorzichtige luisterindruk. :D

Met groet,

:cool2:

Weer iemand gelukkig... gefeliciteerd.

:)

met alle respect, maar ik begrijp niet dat je zoveel uit de kast moet halen, en alle zeilen moet bijzetten om die speakers goed te laten klinken. :confused:

dan moet er toch iets goed mis zijn. :confused:

in mijn inziens heeft dit niets met muziek te maken.

dit gaat over de top. :blink::)

Guest Kraus vonBentinck
met alle respect, maar ik begrijp niet dat je zoveel uit de kast moet halen, en alle zeilen moet bijzetten om die speakers goed te laten klinken. :confused:

Maar Joopie, was jij een tijdje geleden niet bezig met het plaatsen van rechtopstaande matrassen in de huiskamer?

dat komt omdat ze niet weten hoe muziek in het echt klinkt.

:rolleyes:

- diepe zucht -

Jij weet alleen hoe het orgel in jullie kerk klinkt.

Dat plaatst je op hetzelfde niveau als Klaas' hersenspinsel Spipo.

:P

Zondag heb ik me tussen een kleine 30 mede-audiofielen begeven in de riante woonkamer van de familie Ploeger.

Beter bekend van CALLAS AUDIO. Daar werd een soort van demo gegeven van o.a. de Exquisite Midi luidsprekers.

Deze kamer is ook door SoundScapeS aangepakt. En met veel succes!

Vanavond zal ik een uitgebreid verslag van deze bijeenkomst plaatsen.

@ Toine,

Maar jij zou toch een lezing geven bij Ron of was dat nou op de audioclub oost-brabant ?

Dat zou ik inderdaad, op zondag bij Ron...

Ik had nogal een zware week achter de rug.

Na jouw diffusers nog een andere klus gehad, clubavond bij de AOB en toen een lang weekend op Venus, zeg maar. :)

Zaterdagavond naar een schitterend Flamenco-concert in Antwerpen geweest (welke zwatel zei ook weer dat een audiofiel niet zou weten hoe muziek in het echt klinkt?). Na de pauze speelden en zongen ze onversterkt, mits iedereen een beetje stil wilde zijn, en dan hou je het niet droog met zulke intense klanken...

Daarna nog aan de pint en toen had ik zondag geen puf en zin meer om in alle vroegte nog 350km op en neer naar Lelystad te gaan rijden en had me afgemeld.

Soms moet je prioriteiten stellen! ;)

Ik was er ook, het verslag staat inmiddels online.

Jammer dat we mekaar niet van gezicht kennen.

Mijn verslag staat nog op de computer thuis en zal ik straksjes uploaden.

Ik herken trouwens heel veel in jouw verslag, Paul!

Maar zo als je je verslag al afsloot; voor herhaling vatbaar dus wellicht tot ziens.

Met :) groet,

Roy

dat komt omdat ze niet weten hoe muziek in het echt klinkt.

:rolleyes:

- diepe zucht -

Jij weet alleen hoe het orgel in jullie kerk klinkt.

fout, ik heb meerdere akoestische instrumenten live gehoord ;)

Zondag heb ik me tussen een kleine 30 mede-audiofielen begeven in de riante woonkamer van de familie Ploeger.

Beter bekend van CALLAS AUDIO. Daar werd een soort van demo gegeven van o.a. de Exquisite Midi luidsprekers.

Deze kamer is ook door SoundScapeS aangepakt. En met veel succes!

Vanavond zal ik een uitgebreid verslag van deze bijeenkomst plaatsen.

en weer een nieuwe 'referentie' ? :rolleyes:

Tja, als je het niet begrijpt. Die speakers klinken al goed. Het is de ruimte die akoestisch is aangepakt m.b.v. diffussie op 1e reflectiepunten. Dat is nou alles wat er met de ruimte is gebeurd.

Maare Joopie,Ben jij niet bij mij eens geweest in Hilversum en je toen mijn set met B&W speakers hebt gehoord ? Je een andere nikename had nl Joopus.

En ik nodig je met plezier uit om eens hier te komen luisteren wat het doet zo'n behandelde ruimte.

Met een vriendelijke ochtendgroet,

:cool2:

ho ho ik begrijp het wel, en ik vind het ook erg mooie speakers om te zien, en aan de kwaliteit zal het zekers niet liggen.

ik vraag mij af waar dan het eindpunt is? :)

ho ho ik begrijp het wel, en ik vind het ook erg mooie speakers om te zien, en aan de kwaliteit zal het zekers niet liggen.

ik vraag mij af waar dan het eindpunt is? :)

Da's een heel ander uitgangspunt, joopie! :)

Als ik voor Audiofreak's beurt mag spreken; mijn eindpunt is als ik dezelfde diffusers als Audiofreak heb hangen.

Mijn volgende eindpunt is een een hoogwaardige, maar kleine subwoofer.

Het eindpunt daarna is een krachtigere versterker.

Het eindpunt daarna... :unsure:

:D:D:D

Zolang ik er lol in blijf hebben en de financi

Jammer dat we mekaar niet van gezicht kennen.

Mijn verslag staat nog op de computer thuis en zal ik straksjes uploaden.

Ik herken trouwens heel veel in jouw verslag, Paul!

Maar zo als je je verslag al afsloot; voor herhaling vatbaar dus wellicht tot ziens.

Met :) groet,

Roy

Hallo Roy,

Inderdaad jammer dat we elkaar niet kennen. Overigens was ook daar het wereldje weer klein, heb diverse (oude) bekenden ontmoet. Erg leuk dit soort shows, alleen jammer van de zware griep die ik enkele dagen later kreeg (dankzij de show? ) en mij tot gisteren aan het bed gekluisterd hield. :(

Ach afzeiken, als je de hele avond in je eentje in je audiofiele blokhut gaat zitten dan mag iemand daar toch wel een leuke post aan wijden. Spido zit zelf ook altijd in zijn zogenaamde atelier, dus het is bijna zelfspot.

Guest tubejack
Ach afzeiken, als je de hele avond in je eentje in je audiofiele blokhut gaat zitten dan mag iemand daar toch wel een leuke post aan wijden.

Ik vind dat Spido te ver gaat, continue "gehak" op wat mensen mooi vinden.

All begrijp ik hem w

Edited by tubejack

alleen jammer van de zware griep die ik enkele dagen later kreeg (dankzij de show? ) en mij tot gisteren aan het bed gekluisterd hield. :(

Damn! Dat is wel heel erg lang! :(

Beterschap wensen is nu weliswaar te laat, maar zeker niet minder gemeend.

Wat je al zegt; het is een kleine wereld. We zullen mekaar vast nog eens treffen op een andere show.

• 4 months later...