stefk Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Maar waarom heb je die subwoofers nu op elkaar staan Onno. En die witte kleur vind ik eigenlijk ook niks. Groet, Carl Je had mij bijna tuk. Nu staat er nog maar 1 subwoofer en dat bevalt wat beter. Ook minder plek innemend en ach, die witte kleur , daar wen je vanzelf aan. Gewoon de andere kant opkijken Onno, waarom gebruik je eig een sub? Geven de monitors niet genoeg laag naar je zin ... ? je hoeft het HEAR niet te antwoorden als je geen zin hebt , ik lees je dan wel elders Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Waarde Seed7, met "audio-nieuwe-stijl" bedoelde ik feitelijk precies het tegenovergestelde van waar jij ook op doelt... Ik lees hier namelijk tot mijn verbazing doodserieuze beweringen dat als apparaten niet goed meten of dingen laten zien op een scoop die niet bevallen, dat het dan niet kan kloppen. Of dat geluid (muziek) niet meer zou zijn dan amplitude en frequentie, door iemand anders reeds treffend omschreven als "audiosimplisme". Dat is wat ik audio nieuwe stijl noem: de teloorgang van het ervaringsleren en het luisteren naar muziek en het in plaats daarvan verkondigen van starre materialistische waarheden over meetresultaten die slechts een deel van de lading dekken. Op dat soort fundamentalisme doel ik met 'nieuwe stijl'; ik doel niet op het in ere houden of opnieuw uitvinden van oude wielen die hun nut bewezen hebben. Dat lijkt me eerder een goede zaak! Hear hear! En waard om volledig gequote te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Er zitten hear zoveel verschillende hobbyisten en velen hebben allemaal hun eigen audiofilosofie en waarheid. Sommigen zijn overtuigd van hun 'eigen' gelijk en sommigen staan open voor een 'andermans' mening. Sommigen zitten vastgeroest in hun 'eigen' waarheid en sommigen trekken zich van iemand iets aan en gaan hun eigen gang. En sommigen verkondigen steeds hetzelfde en worden een herhaling van zichzelf. Een mens die niet bereid is om steeds opnieuw eigen meningen en inzichten af te stemmen op de gewijzigde realiteit (op om het even welk terrein maar toch zeker op het gebied van deze hobby) doet zichzelf ernstig tekort en bepaald geen plezier. Maar het voelt natuurlijk wel heel comfortabel, als je alles al weet over audio en niets meer te leren hebt... Als je maar niet je eigen wereld op z'n kop gaat zetten. Welke wereld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Stef, Dit bedoelde Carl met subwoofers. Ik heb alleen nog de onderste. En die speakerkast die er naast ligt rechts is ook al verkocht. Ik dacht al: "Onno heeft over een sub gesproken" Ik had beter nog eens gescrolled om de foto's te herbekijken Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Ik moet eerlijk zeggen dat ik pas zou gaan meten als de kamerakoustiek duidelijk niet goed is. Als het geluid in beginsel goed is zou ik in eerste instantie werken met opstelling, kleden, meubels e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 27 november 2008 Report Share Posted 27 november 2008 Jij doet beiden, maar jij weet ook wat je meet en hoe je het moet meten en je luistert en weet hoe je moet luisteren. Soms kom ik er met meten ook niet uit hoor. Mijn mogelijkheden en kennis zijn ook beperkt. Dan gok ik maar een beetje op mijn ervaring en wat 'goddelijke' inspiratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 (...) Een mens die niet bereid is om steeds opnieuw eigen meningen en inzichten af te stemmen op de gewijzigde realiteit (...) Beste Knor, Varkentjes hebben altijd al "Knor!" gezegd. Maar jij hebt wellicht nooit echt goed naar ze geluisterd. Jij dacht daardoor dat ze "Knar!" zeiden. Opeens hoorde jij ze heel duidelijk "Knor!" zeggen. Misschien wel doordat iemand jou daar op wees. Is nu "de realiteit gewijzigd"? Of heb jij nu alleen maar een beter/ander beeld van die (ongewijzigde) realiteit? De opvatting dat de realiteit subjectief is, vormt de basis van alle waanzin. De opvatting dat de realiteit objectief is, vormt daarentegen de basis van alle onzekerheid. En dus ook van alle wetenschap en (technische) vooruitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 28 november 2008 Report Share Posted 28 november 2008 Beste Knor,Varkentjes hebben altijd al "Knor!" gezegd. Maar jij hebt wellicht nooit echt goed naar ze geluisterd. Jij dacht daardoor dat ze "Knar!" zeiden. Opeens hoorde jij ze heel duidelijk "Knor!" zeggen. Wat het ook is wat jouw bewustzijn vernauwt, neem er gewoon nog een of twee van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 wat een slap gepraat, mijn vriend heeft een hele goede kamerakoestiek, met een oude luxman versterker, en wat oude tannoy speakers. maar het klinkt toch helemaal geweldig, en vreselijk mooi. dus het hoeft niet duur te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 wat een slap gepraat, mijn vriend heeft een hele goede kamerakoestiek, met een oude luxman versterker, en wat oude tannoy speakers.maar het klinkt toch helemaal geweldig, en vreselijk mooi. dus het hoeft niet duur te zijn. Ongeloofelijk wat een oude Luxman met de akoestiek kan doen... Maar stel dat je nou geen oude Luxman hebt en een modern nieuwbouwhuis... mag je dan van forumgenoten akoestiekadviezen aannemen en daarna aan de slag gaan.??? Ik denk het wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 dat is weer een andere stelling Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 december 2008 Report Share Posted 1 december 2008 dat is weer een andere stelling Volgens mij is dat toch wat Onno gedaan heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts