Jump to content

Denon en Marantz

Robbert
 Share

Recommended Posts

Volgens mij is het heel erg afhankelijk van wat je verder nog aan de versterker knoopt.

Een versterker kan heerlijk warm klinken in combinatie met een bepaalde bron en/of set speakers maar weer heel erg analytisch met andere bron en/of speakers.

Mijn Marantz PM7200KI klinkt vreselijk muzikaal met een set AVI Pro Nine Plus of Dali Helicon 400 speakers maar absoluut niet met (gemodde) Tannoy Saturn S6LCR speakers eraan. Terwijl de Tannoys met een Lecson Quattra Plus of Kenwood KR-V6060 versterker weer wel muzikaal zijn en de AVI speakers op deze beide versterkers erg kaal klinken.

Ook hier geld weer: Zelf gaan luisteren, met jouw speakers, bron(nen) en bekabeling. Liefst in jouw ruimte. ;)

Mvg. Miracle.

Ook voor speakers geld het zelfde als voor versterkers en ALLE andere componenten in een audioketen. Een speaker klinkt niet warm van zichzelf maar in combinatie MET de andere componenten. Zie mijn eerdere posting ook daarover. ;)

Mvg. Miracle.

Beste Robbert

Op deze manier kom je er nooit uit.

We hebben dadelijk een topic met 50 verschillende meningen en jij bent nog niet wijzer.

Ga naar een goeie dealer bij je in buurt .

Luisteren luisteren en nog eens luisteren dat is mijn advies.

Volgens mij weet je niet eens wat je wil?

Groeten

Kent iemand hier de Denon 2000 versterker en cd speler en is het waar dat Denon geen lekker warme klank meer heeft, maar juist erg helder is geworden?

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.ph...ail&Pid=252

Marantz toch muzikaler dan Denon (b.v. de 7000 KI of de Sa 15s)

Ik ben zelf zo'n 27 jaar bezig met de hobby,en wat voor de ander warm is ,is voor de ander weer wollig enz.Ik denk dat persoonlijke smaak en wat je het meest aanspreekt doorslaggevender is dan andermans smaak of mening,ieder versterker heeft z'n pluspunten en minpunten,hoe zwaar die wegen mag je zelf bepalen,succes met je keuze bij de dealer ;)