Arnie82 Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Ik ben eigenlijk best wel een voorstander van compacte 2-weg speakers... Naar mijn mening geeft dit veelal een "neutraal" en "strak" geluidsbeeld. Vooral gezien vaak de afmetingen van de (woon)kamer waar hele spul vaak in wordt gebruikt. Nu heb ik al een jaar of 2 de DM-303 als frontspeakers... Bevallen op zich prima, maar toch begint het weer een beetje te kriebelen. Voorzichtig wordt dus gekeken door mij naar alternatieven hierop... Kef Iq3, Dynaudio audience misschien? Ik ben er in ieder geval nog niet uit. Nu valt me wel eens op dat de monitors die vaak in opname studio's gebruikt altijd zeer scherp, schoon en neutraal overkomen op mij. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van deze veelal actieve monitor's in een priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Behringer is heel goedkoop, maar niet het beste wat er te krijgen is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie82 Posted 5 december 2007 Author Report Share Posted 5 december 2007 Behringer is heel goedkoop, maar niet het beste wat er te krijgen is Bedoel je: ''Behringer is niet heel goedkoop, maar niet het beste wat er te krijgen is" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Zie dat ze ongeveer E. 500,- per paar kosten. Toch weinig geld voor een paar actieve speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie82 Posted 5 december 2007 Author Report Share Posted 5 december 2007 Zekers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Zekers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Sluit mij bij Paul aan. Heb het ook wel eens geprobeerd, studiomonitors in de huiskamer vond ik op den duur niet relaxed luisteren. Bovendien zijn ze ontworpen voor near field listening, dus een luisterafstand van ca 1 m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie82 Posted 5 december 2007 Author Report Share Posted 5 december 2007 Bovendien zijn ze ontworpen voor near field listening, dus een luisterafstand van ca 1 m. Daar heb je idd helemaal gelijk aan... (dit hoeft trouwens niet per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 actief aangestuurd is erg goed toeven hoor echter een monitor hoeft niet persee neutraal te zijn maar wel voorspelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 In het begin is de directheid & openheid heel mooi, ook bijvoorbeeld een aangeslagen snare komt loeistrak door. Maar voor de lange duur is het wel erg vermoeiend luisteren.Ideaal voor het beoordelen van opnames omdat je echt alles hoort maar dus ook de piepende pedalen van een drumstel en het rokershoestje van de toetsenman. Toch typisch, dat verschil. Je zou toch zeggen dat 'huiskamerspeakers' ook 'alles' moeten laten horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Toch typisch, dat verschil. Je zou toch zeggen dat 'huiskamerspeakers' ook 'alles' moeten laten horen Dat klopt ook wel. Maar speakers in de huiskamer moeten harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Ik heb het zo niet op met Behringer, tenzij het echt moet Ik vond de Genelec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Hoi Rasta, Hoe het met de grote Genelecs / Urei's gaat weet ik niet. Die heb ik nooit mijn huiskamer in gesjouwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Kef Iq3, Dynaudio audience misschien? Ik ben er in ieder geval nog niet uit. De Kef ken in ik niet. Audience, vooral de kleine 42 is een strakke weergever. Of kan dat zijn met gepaste versterker (qua karakter en stroom/vermogen capaciteit). Commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Even een zijsprong: in mijn optiek is actief filteren en aansturen eigenlijk de enige manier om hoogwaardige weergave te krijgen. Het is simpel, watts zijn goedkoop heden ten dage, en als je het goed implementeert klinkt het nog eens prima ook. Ik stuur 6 (zes!) Magnepans aan, 4 stuks actief laag op 120 Hz @ 18 dB/oct met een setje UcD400s, en twee stuks vanaf 120 Hz ook met 18 dB/oct met een zelfbouw buizenversterker. Ik ben doende die te vervangen door een UcD die zodanig zal worden aangepast dat ze enigszins een "buizenkarakter" heeft. Dat is simpelweg niets anders dan het toevoegen van wat vervorming, zij het meerdere soorten die specifiek zijn voor een (in mijn geval triode PP) buizenbak. Het geluid uit mijn buizendoos is erg goed te noemen, maar met 20 watts kom ik gewoon niet ver genoeg op die Maggies die 84 dB/w/m zijn. De zoektocht is nog immer gaande............. En ik weet het, dit is "myfi" ipv. hifi, daarover dit keer graag geen discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie82 Posted 6 december 2007 Author Report Share Posted 6 december 2007 Kef Iq3, Dynaudio audience misschien? Ik ben er in ieder geval nog niet uit. De Kef ken in ik niet. Audience, vooral de kleine 42 is een strakke weergever. Of kan dat zijn met gepaste versterker (qua karakter en stroom/vermogen capaciteit). Commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
realistic Posted 6 december 2007 Report Share Posted 6 december 2007 Ik ben eigenlijk best wel een voorstander van compacte 2-weg speakers... Naar mijn mening geeft dit veelal een "neutraal" en "strak" geluidsbeeld. Vooral gezien vaak de afmetingen van de (woon)kamer waar hele spul vaak in wordt gebruikt. Nu heb ik al een jaar of 2 de DM-303 als frontspeakers... Bevallen op zich prima, maar toch begint het weer een beetje te kriebelen. Voorzichtig wordt dus gekeken door mij naar alternatieven hierop... Kef Iq3, Dynaudio audience misschien? Ik ben er in ieder geval nog niet uit. Nu valt me wel eens op dat de monitors die vaak in opname studio's gebruikt altijd zeer scherp, schoon en neutraal overkomen op mij. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van deze veelal actieve monitor's in een priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 december 2007 Report Share Posted 7 december 2007 Ik moet zeggen dat ik die Audience serie altijd wel mooie speakers vind. Ik hou wel van dat formaat, en simpele uiterlijk... Kef iQ3 is toch weer een "vreemd" design, en heeft daarom niet direct mijn voorkeur. Ik weet het... sommigen zullen het uiterlijk van een speaker niet altijd mee laten tellen in een beslissing, maar ik wel Heeft iemand ervaring hoe Dynaudio reageert op Cambridge Audio?? Ik weet het zelf gaan luisteren, dat gaat ook eerdaags wel een keer gebeuren denk ik Yep, Dynaudio, ziet er net zo goed uit als het klinkt en v.v. Geen ervaring met Cambridge, maar schijnt het erg goed te doen, en is zeker krachtig. Lijkt me met de Dyns een prima combo om uit te proberen (en lees niewsgierigheidshalve graag het resultaat ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 december 2007 Report Share Posted 7 december 2007 Als je voor Dynaudio gaat luisteren denk dan naast de 42 ook aan de 52(SE). Hij is wat duurder, maar de 42 is voor versterkers een zwaardere kluif dan de 52(SE) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 december 2007 Report Share Posted 7 december 2007 Cambridge en Arcam hebben veel overeenkomsten. Volgens mij zijn de ontwerpen praktisch het zelfde. Ik heb zelf ook speakers met Dynaudio-units, en aangestuurd door een Arcam versterker van 2x45W deden ze het aardig, maar ook niet meer dan dat. Die Dyn units lusten wel een slokkie power. Vermogen zegt niet alles, dat weet ik, maar gebruik een versterker met een solide voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Ik ben eigenlijk best wel een voorstander van compacte 2-weg speakers... Naar mijn mening geeft dit veelal een "neutraal" en "strak" geluidsbeeld. Vooral gezien vaak de afmetingen van de (woon)kamer waar hele spul vaak in wordt gebruikt. Nu heb ik al een jaar of 2 de DM-303 als frontspeakers... Bevallen op zich prima, maar toch begint het weer een beetje te kriebelen. Voorzichtig wordt dus gekeken door mij naar alternatieven hierop... Kef Iq3, Dynaudio audience misschien? Ik ben er in ieder geval nog niet uit. Nu valt me wel eens op dat de monitors die vaak in opname studio's gebruikt altijd zeer scherp, schoon en neutraal overkomen op mij. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van deze veelal actieve monitor's in een priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 persoonlijk zou ik gaan voor de stage accompany speakers met mooie ribbontweeters de M44 is er zo een Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 persoonlijk zou ik gaan voor de stage accompany speakers met mooie ribbontweeters de M44 is er zo een Yeah man (kwijl kwijl) ik ken ze! de beste sound ooit! RastaPhil Nou ja in de concertzaal toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 ook thuis. ik heb ze ooit gehad. was mijn eerste geslaagde modificatie /reparatie speaker. ik was er content mee en wel trots op. vandaar de profiel naam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie82 Posted 13 december 2007 Author Report Share Posted 13 december 2007 Om eerlijk te zijn ben ik inmiddels gezwicht voor iets totaal anders... Kon ik via via aankomen, en ik had ze al eens mogen beluisteren... Keuze was vlot gemaat dus Xanadu DS10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts