Jump to content

Studio Monitors in Hifi opstelling

Arnie82
 Share

Recommended Posts

hmmmmmm das wel wat anders............maar gefeliciteerd en veel luisterplezier gewenst

• 2 weeks later...

Inderdaad.

Heeeeeeel wat anders. :rolleyes:

Het leven zit vol verrassingen :P

Ooit koop je nog weleens grote studiomonitoren ipv hifi lui(d)-sprekers.

Ik heb ooit m30-s gekocht, Meridian aktieve tweewegjes. Ik heb de versterkers eruit gehaald en ze klonken 2 klassen beter. Dit komt m.i. vanwege de microfonie. Ik ben niet zo van de extreem dure hifi racks, maar weet wel dat de slechtste plek die er is IN of AAN de luidspreker is. Ook heb ik de tweeter omgepoold en het klonk gelijk een stuk frisser. Ik weet niet wat die ontwerpers bezielde.

Ook weet ik niet wat de ontwerpers van m'n Little Red Monitor's (Tannoy) bezoelde toen ze de crossovers ontwierpen. Een gekleurdere speaker heb ik nooit gehoord. Dit zijn studio monitoren en die speelden alles eruit wat ooit bij mij in de huiskamer heeft gestaan, incl. de Yamaha NS1000, en Tannoys eigen Definition?, alleen waren ze agressief en hadden ze een extreme voorkeur voor bepaalde frequenties. Men dacht natuurlijk dat in de studio toch alles middels parametrische equalizers wordt ingeregeld. Een tijd lang heb ik ook met zo'n eq. ertussen gedraaid. Ik hou van soul/funk/disco/jazz en dan zijn speakers met wat pit erin erg fijn.

Nu heb ik de wisselfilters zelf aangepast en ze klinken