Erjee Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Een kwartiertje voordat je "begint" met een luistersessie absolute rust proberen te vinden. Dus even oogjes toe, proberen je gedachten te beperken en zo min mogelijk proberen te horen. Beetje meditatie, zo je wilt. Vergelijkbaar met het opwarmen van een (buizen)versterker. Scherpt je zintuigen en is volkomen gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Een kwartiertje voordat je "begint" met een luistersessie absolute rust proberen te vinden.Dus even oogjes toe, proberen je gedachten te beperken en zo min mogelijk proberen te horen. Beetje meditatie, zo je wilt. Vergelijkbaar met het opwarmen van een (buizen)versterker. Scherpt je zintuigen en is volkomen gratis. Kan nog best wel eens wat in zitten ja. Wat mij ook opvalt, is dat als je smorgens gaat luisteren je gewoon net even iets meer hoort als savonds. Heeft toch wat met rust temaken denk ik. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Een kwartiertje voordat je "begint" met een luistersessie absolute rust proberen te vinden. Dus even oogjes toe, proberen je gedachten te beperken en zo min mogelijk proberen te horen. Beetje meditatie, zo je wilt. Vergelijkbaar met het opwarmen van een (buizen)versterker. Scherpt je zintuigen en is volkomen gratis. Kan nog best wel eens wat in zitten ja. Wat mij ook opvalt, is dat als je smorgens gaat luisteren je gewoon net even iets meer hoort als savonds. Heeft toch wat met rust temaken denk ik. Groetjes George eerste indrukken maken meer indruk zeg maar. je hoofd is 'snachts geordend en er spelen minder dingen. daarom piekeren mensen ook meer in de avond uren. ik probeer ook altijd even te ontspannen voor ik ga luisteren. even het speelgoed uit het zicht, doekje over de tafel. dus dat ik niet tegen een berg zooi zit aan te kijken in de meest vreselijke kleuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 mute transistors uit je cd speler halen = gratis en zeer simpel, de cd speler klaart er echt van op bij mij resulteerde het in een beter stereobeeld heb hier 2 dezelfde marantz cd 63 mk2 ki cd spelers staan 1 met en 1 zonder de transistors en het verschil is te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Mooie tricks doe ik bewust of onbewust ook. Soms is even een "diepte investering nodig" waarna het cheap k Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 ssssst buizenbart leest mee let op je grammatica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 ssssst buizenbart leest mee let op je grammatica Een "Tien voor taal" was toch een ander draadtje Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 mute transistors uit je cd speler halen = gratis en zeer simpel, de cd speler klaart er echt van op bij mij resulteerde het in een beter stereobeeld heb hier 2 dezelfde marantz cd 63 mk2 ki cd spelers staan 1 met en 1 zonder de transistors en het verschil is te horen Als het er echt zo van opknapt waarom doet een fabrikant ze er dan in Kost minder om ze er niet in te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 ssssst buizenbart leest mee let op je grammatica Als ik nog steeds op fouten zou ingaan had jij me ondertussen al heel wat werk bezorgd, m44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari 2008 Author Report Share Posted 23 februari 2008 Nog zo'n cheaptrick opstellingsoplossing.. Iedereen denkt dat natuursteen tegels onder je apparatuur of speakers enorm duur zijn. Nou is dat ook zo wanneer je platen graniet op maat laat zagen en polijsten. Maar het kan ook anders (en volgens mij beter). Koop hardstenen vloertegels met een afmeting van 50 x 50 cm. Koop de dikste die men heeft. Die zijn dan zo'n 20 mm dik. Lijm twee van zo'n tegels aan elkaar met een dunne laag siliconenkit (hele oppervlak) en je hebt een prachtige "dode" onderlegplaat. Een plaat rubber tussen de tegels leggen kan ook. Die tegels koop je voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Nog zo'n cheaptrick opstellingsoplossing.. kniperdeknip.... mogen ze van je vrouw waarschijnlijk in de huiskamer liggen. Zo heb ik in het begin dat wij hier woonde geexperimenteerd met betonnen straattegels van 50X50 kost 2...3 euro of zo, daar kun je gewoon vilt of een stuk vloerbedekking onder plakken. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 Die tegels koop je voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2008 Author Report Share Posted 24 februari 2008 Die tegels koop je voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2008 Report Share Posted 24 februari 2008 tegelhandel heeft vrijwel altijd rest partijen. gewoon vragen. soms krijg je het gratis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2008 Author Report Share Posted 24 februari 2008 tegelhandel heeft vrijwel altijd rest partijen. gewoon vragen. soms krijg je het gratis mee. Ok moi... Meerdere dunne tegels op elkaar "sandwichen" is ook een prima oplossing, eigenlijk beter dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 9 maart 2008 Report Share Posted 9 maart 2008 tegelhandel heeft vrijwel altijd rest partijen. gewoon vragen. soms krijg je het gratis mee. Ok moi... Meerdere dunne tegels op elkaar "sandwichen" is ook een prima oplossing, eigenlijk beter dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 maart 2008 Report Share Posted 9 maart 2008 Blijft leuk, dat tweaken! Heb je een foto? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 maart 2008 Author Report Share Posted 26 maart 2008 Foto's? Ik wordt nu wel benieuwd. Binnenkort... . Binnenkort is wat langer geworden, maar toch... Ik heb er nu ook m'n CD-speler staan... Ik moet onderhand op m'n tenen gaan staan om de CD er in te krijgen. Laat ik zeggen... het is zekerrrrr niet slechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Ontkoppelen in horizontale richting... sorry, hoor... ik zie er nog steeds niks in! De lage frequenties worden zowel binnen als buiten de luidsprekerkast bolvormig geproduceerd, dusse... niks heen-en-weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Behoud uw gehoor maagdelijk! Bewaar uw (trommel)vliesjes intact... voor de ultieme catharsis: De Audiofiele Luistersessie! Hey Spido, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Spido : een bodywarmer kan echt niet meer hoor !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Spido : een bodywarmer kan echt niet meer hoor !! toch ben ik het zoals ik al eerder aangaf in dit topic het helemaal met spido eens. een goede punch heeft afzet vermogen nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 Ik ook Maar een goede jas ook mouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 maart 2008 Report Share Posted 27 maart 2008 (...) PS met dank aan HomeStudio jaargang 21, mei 2004 Hallo Rasta! Nou je 't toch over HomeStudio hebt... De nieuwste al gezien? (Jaargang 26, nummer 2 2008, pag. 34-37.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 maart 2008 Report Share Posted 28 maart 2008 Ik ook Maar een goede jas ook mouwen Ik kan mij werk indenken waarbij een bodywarmer zo z'n voordelen heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts