Jump to content

Cheap tricks

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Een kwartiertje voordat je "begint" met een luistersessie absolute rust proberen te vinden.

Dus even oogjes toe, proberen je gedachten te beperken en zo min mogelijk proberen te horen.

Beetje meditatie, zo je wilt.

Vergelijkbaar met het opwarmen van een (buizen)versterker.

Scherpt je zintuigen en is volkomen gratis.

:)

Een kwartiertje voordat je "begint" met een luistersessie absolute rust proberen te vinden.

Dus even oogjes toe, proberen je gedachten te beperken en zo min mogelijk proberen te horen.

Kan nog best wel eens wat in zitten ja.

Wat mij ook opvalt, is dat als je smorgens gaat luisteren je gewoon net even iets meer hoort als savonds.

Heeft toch wat met rust temaken denk ik.

Groetjes George

Kan nog best wel eens wat in zitten ja.

Wat mij ook opvalt, is dat als je smorgens gaat luisteren je gewoon net even iets meer hoort als savonds.

Heeft toch wat met rust temaken denk ik.

Groetjes George

eerste indrukken maken meer indruk zeg maar.

je hoofd is 'snachts geordend en er spelen minder dingen. daarom piekeren mensen ook meer in de avond uren.

ik probeer ook altijd even te ontspannen voor ik ga luisteren. even het speelgoed uit het zicht, doekje over de tafel. dus dat ik niet tegen een berg zooi zit aan te kijken in de meest vreselijke kleuren.

mute transistors uit je cd speler halen = gratis en zeer simpel, de cd speler klaart er echt van op

bij mij resulteerde het in een beter stereobeeld

heb hier 2 dezelfde marantz cd 63 mk2 ki cd spelers staan 1 met en 1 zonder de transistors

en het verschil is te horen

mute transistors uit je cd speler halen = gratis en zeer simpel, de cd speler klaart er echt van op

bij mij resulteerde het in een beter stereobeeld

heb hier 2 dezelfde marantz cd 63 mk2 ki cd spelers staan 1 met en 1 zonder de transistors

en het verschil is te horen

Als het er echt zo van opknapt waarom doet een fabrikant ze er dan in :confused: Kost minder om ze er niet in te doen. ;)

• 4 weeks later...

Nog zo'n cheaptrick opstellingsoplossing..

Iedereen denkt dat natuursteen tegels onder je apparatuur of speakers enorm duur zijn. Nou is dat ook zo wanneer je platen graniet op maat laat zagen en polijsten. Maar het kan ook anders (en volgens mij beter).

Koop hardstenen vloertegels met een afmeting van 50 x 50 cm. Koop de dikste die men heeft. Die zijn dan zo'n 20 mm dik. Lijm twee van zo'n tegels aan elkaar met een dunne laag siliconenkit (hele oppervlak) en je hebt een prachtige "dode" onderlegplaat. Een plaat rubber tussen de tegels leggen kan ook.

Die tegels koop je voor

Guest tubejack
Nog zo'n cheaptrick opstellingsoplossing..

kniperdeknip.... mogen ze van je vrouw waarschijnlijk in de huiskamer liggen.

Zo heb ik in het begin dat wij hier woonde geexperimenteerd met betonnen straattegels van 50X50

kost 2...3 euro of zo, daar kun je gewoon vilt of een stuk vloerbedekking onder plakken.

Groet,

Jack

tegelhandel heeft vrijwel altijd rest partijen. gewoon vragen. soms krijg je het gratis mee.

• 2 weeks later...

tegelhandel heeft vrijwel altijd rest partijen. gewoon vragen. soms krijg je het gratis mee.

Ok moi...

Meerdere dunne tegels op elkaar "sandwichen" is ook een prima oplossing, eigenlijk beter dan

• 3 weeks later...

Foto's? Ik wordt nu wel benieuwd.

Binnenkort... :) .

Binnenkort is wat langer geworden, maar toch...

kogel.JPG

kogel%20onder%20fatbob.JPG

;)

Ik heb er nu ook m'n CD-speler staan... Ik moet onderhand op m'n tenen gaan staan om de CD er in te krijgen. :)

Laat ik zeggen... het is zekerrrrr niet slechter.

Behoud uw gehoor maagdelijk!

Bewaar uw (trommel)vliesjes intact... voor de ultieme catharsis:

De Audiofiele Luistersessie!

Spido%20II.JPG

Hey Spido, d

Spido : een bodywarmer kan echt niet meer hoor !!

toch ben ik het zoals ik al eerder aangaf in dit topic het helemaal met spido eens.

een goede punch heeft afzet vermogen nodig.