marbuis Posted 8 december 2007 Report Share Posted 8 december 2007 Hoi, Al veel over geschreven zag ik, maar wel alweer wat jaartjes terug. Heb Cardas Quadlink netsnoeren, erg mooi en redelijk goed, maar vind mid en mid/laag soms wat te dun. Daarna standaard SJT snoeren 3x 1mm2 gaf al wat vollere klank, en verder niet eens echt slecht. Nu een snoer zelf gevlochten 3x 2mm2, waarvan ik de aarde steeds niet gebruik, dit geeft meer laag en meer mid / body, wat ik zocht, ook wat mooier stage en diepte, echter wat minder dynamiek en detail. Ik las ook gevlochten met 2 aderparen van 1,5 mm2 ? Mijn vraag: wat is verschil met 1 of 2 aderparen? en ook de wijze van vlechten ben ik nog niet uit De aarde gebruik ik niet, moet ik hem wel meevlechten voor vulling/afstand aders? of kan ie vervallen. Mijn ervaringen zijn verder: niks solderen, ook niet vertinnen (geeft scherp/hoog randje), aarde geeft handrem effect, en afscherming vind ik ook niks. Heel erg jammer dat de XTC-kabels niet meer zijn te krijgen? berichten zijn erg goed Bedankt voor reakties ! Groet, Marbuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 december 2007 Report Share Posted 10 december 2007 KLIKKERDEKLIK!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 hoi vind ik nou weer een slecht voorbeeld montage draad is niet geschikt om hier voor te gebruiken de isolatie gaat makkelijk stuk!!! hij is bedoelt voor in een buis in de muur en niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en er zeker geen gelijdende mantel om heen doen !!! dat vraagt om problemen gebruik een soepele draad die geschikt is voor gebruik !!!! met een deugdelijke mantel!!! vlechten gaant inderdaad wel op die manier of het het effect opleverd wat jij allemaal benoemd, zou ik graag eens horen gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Ezo, Misschien had je het eerst ff moeten lezen, dan had je kunnen lezen dat het om soepel draad gaat wat Maarten gebruikt heeft, nl; Frans multi-strand installatiedraad. Lezen is moeilijk, blaten is makkelijk....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 hoi vind ik nou weer een slecht voorbeeld montage draad is niet geschikt om hier voor te gebruiken de isolatie gaat makkelijk stuk!!! hij is bedoelt voor in een buis in de muur en niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en er zeker geen gelijdende mantel om heen doen !!! dat vraagt om problemen gebruik een soepele draad die geschikt is voor gebruik !!!! met een deugdelijke mantel!!! vlechten gaant inderdaad wel op die manier of het het effect opleverd wat jij allemaal benoemd, zou ik graag eens horen gr ezo het is geen montage draad Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 hee.. het is geen montage draad Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 gut ik dacht dat het montagedraad was ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
realistic Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 gut ik dacht dat het montagedraad was ... Soepele montage draad,zou er sowieso een beschermende mantel omheen doen,dit is niet bepaald veilig i.v.m schuren e.d. Voor bescherming kun je speciale kous of wirewrap krijgen. Ikzelf gebruik gewoon draad van Kimber,heb je ook nog heel veel keus. Ik gebruik hiervoor de 8PR met een vertinte kopermantel als afscherming,geeft veel rust in de weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Ik gebruik een koperen waterleidingsbuis. Is alleen wat lastig vlechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Ik gebruik een koperen waterleidingsbuis. Is alleen wat lastig vlechten. Je kan die buizen vullen met kwik, dat geleid n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Ik gebruik helemaal geen kabels... Er staat een gewoon een grote tesla generator in de garage die alles draadloos van elektriciteit voorziet.... Het geluid klinkt hierdoor heel luchtig, en knisperhelder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Ik gebruik helemaal geen kabels... Er staat een gewoon een grote tesla generator in de garage die alles draadloos van elektriciteit voorziet.... Het geluid klinkt hierdoor heel luchtig, en knisperhelder.. Hoeveel volt heb je zo nodig om de oversprong draadloos te bewerkstelligen? 40.000 V of zo? RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Ik gebruik helemaal geen kabels... Er staat een gewoon een grote tesla generator in de garage die alles draadloos van elektriciteit voorziet.... Het geluid klinkt hierdoor heel luchtig, en knisperhelder.. Hoeveel volt heb je zo nodig om de oversprong draadloos te bewerkstelligen? 40.000 V of zo? RastaPhil De vuistregel is ongeveer 1cm per kiloVolt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 echte metalheads bekabelen met prikkeldraad natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Audiofreaks.nl- en hififorum.nl-niveau... Jammer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Audiofreaks.nl- en hififorum.nl-niveau... Jammer... Sorry Hans, vertel ons hoe we op jouw hoge niveau kunnen komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 In een tijd dat we er achter komen dat de gehoorsmatige verschillen tussen CD spelers vrijwel verwaarloosbaar zijn en ook de meeste versterkers onder normale omstandigheden nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn (zelfs al is er een factor 10 prijsverschil), wordt het toch lastig om met droge ogen te discuzeuren over de klank van netsnoeren. Los daarvan is dat geknoei met netsnoeren ook nog eens gevaarlijk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor huisgenoten en buren (brand etc.). Ik heb me ooit eens laten overhalen om een custom made netsnoer te kopen a 200 euro. Ik durf het momenteel niet eens te gebruiken omdat ik bang ben dat het niet aan de meest elementaire veiligheidsnormen voldoet. Heb overigens nooit enige meerwaarde gemerkt bij het gebruik van speciale netsnoeren. Het enige wat naar mijn mening enig hout snijdt, is proberen de beinvloeding van omliggende signaalkabels te beperken, bv door afscherming (of gewoon afstand). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 De draad over Coax netsnoer - Aircom Plus loop er uiteindelijk ook op uit dat zelfbouw netsnoeren gewoon een slecht idee zijn. Veel van dit soort "experimenten" zijn gewoon ronduit linke soep, en ik kan het echt niemand aanraden. De winst -als die er al is- zit echt in de marge. Je haalt meer resultaat uit een goeie interlink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 Ik heb jarenlang netsnoer(en) naar stekkerblokken zelf gemaakt (bvb van getwistte car-tuning kabels - 4carr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 Toch blijven hoor, KT Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 Als je daarmee bedoelt de gezelligheid van Audiofreaks en de technische kennis en no-nonsense benadering van het Hififorum, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Ik zit hier nog niet zo lang, maar het gehalte vliegen-van-elkaar-afvangen en elkaar afzeiken ligt hier wel een stukje hoger dan op bovengenoemde fora. Naar mijn bescheiden meninkje. Audiofreaks is idd wel gezellig, lekker ouwe jongens krentebrood en lekker melig doen, maar hififorum.nl (net nog even gaan kijken), ik heb me er nog steeds niet ingeschreven, en als ik zo nog eens doorlees voel ik me ook helemaal niet geroepen Ik weet niet, Hear heeft wel iets -edit- Blijkbaar heeft Jacco Dekkers daar ook een goed onderdak gevonden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 Blijkbaar heeft Jacco Dekkers daar ook een goed onderdak gevonden.. jammer, hij was eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 december 2007 Report Share Posted 13 december 2007 jacco is hier helemaal niet weg toch? zou zonde zijn. maar euh sfeertje hier slechter dan op hififorum .?............. nou KT verbaasd het je als ik daar ernstige twijfels bij plaats. alhier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Sfeertje hier vergeleken met hifi forum? Ik denk dat hier gelukkig nog de knipoog nog regeert als mensen elkaar tegen de haren in strijken. Ik heb genoeg gezeik gezien op hifi als moderator. Geloof me... Het is hier hardstikke gezellig Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 ik begrijp wat je bedoelt KT. het is hier wel meer aanwezig dan op hififorum maar als het gebeurd is het ook snel weer goed tussen mensen en de heftigheid is veel minder. ik heb via hear nog geen enkele belediging ( PM)gekregen va een forum genoot. laat staan dat mijn werk en mijn gezin erbij getrokken werden. zelfs op fora waar men elkaar openlijk afzeikt is me dat nog niet gebeurd op het niveau van daar. ik zal daar zelf ook een aandeel in hebben en het is vanuit slechts 1 persoon. dat wel. eerlijk is eerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts