buizenbart Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 ik begrijp wat je bedoelt KT.het is hier wel meer aanwezig dan op hififorum maar als het gebeurd is het ook snel weer goed tussen mensen en de heftigheid is veel minder. ik heb via hear nog geen enkele belediging ( PM)gekregen va een forum genoot. laat staan dat mijn werk en mijn gezin erbij getrokken werden. zelfs op fora waar men elkaar openlijk afzeikt is me dat nog niet gebeurd op het niveau van daar. ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Ik gebruik helemaal geen kabels... Er staat een gewoon een grote tesla generator in de garage die alles draadloos van elektriciteit voorziet.... Het geluid klinkt hierdoor heel luchtig, en knisperhelder.. Hoeveel volt heb je zo nodig om de oversprong draadloos te bewerkstelligen? 40.000 V of zo? RastaPhil De vuistregel is ongeveer 1cm per kiloVolt... Ga je niet redden Neem maar minsens 10 - 30 KV per cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Los daarvan is dat geknoei met netsnoeren ook nog eens gevaarlijk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor huisgenoten en buren (brand etc.). Ja maar heb jij niet een tijdje vastgezeten aan de 220V, ooit? (of was jij dat niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Er werd hier gezegd dat het hier "afglijdt" naar audiofreaks- en hififorum.nl niveau.Als men daarmee bedoelt de gezelligheid van AF en de technische kennis van HFF.nl, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Ik bedoelde toch echt het eindeloos offtopic gedoe... met "gevatte" opmerkingen. Wanneer je het wel of niet eens bent met zelf netkabels maken schrijf DAT dan, en geen oeverloos gezwets. Ik schat dat de helft van dit forum al vol met nietszeggende onzin staat. Daar is ooit een offtopic deel voor gemaakt. Ga daar maar zwetsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Ik gebruik helemaal geen kabels... Er staat een gewoon een grote tesla generator in de garage die alles draadloos van elektriciteit voorziet.... Het geluid klinkt hierdoor heel luchtig, en knisperhelder.. Hoeveel volt heb je zo nodig om de oversprong draadloos te bewerkstelligen? 40.000 V of zo? RastaPhil De vuistregel is ongeveer 1cm per kiloVolt... Ga je niet redden Neem maar minsens 10 - 30 KV per cm. Ja, misschien wel. Die 1kV per cm is meer een vuistregel voor de afstand die je moet aanhouden om juist geen 'draadloze' overdracht te krijgen Nou ja, dan moet je daar dus binnen gaan zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Hallo Henrie, Toch wel eens van de Paschen-curve gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Hallo Henrie, Toch wel eens van de Paschen-curve gehoord? Ehm... nee, eigenlijk niet... Ik weet natuurlijk wel dat de luchtdruk invloed heeft op de doorslagspanning. Het is niet voor niets dat er vacuumschakelaars worden gebruikt, bij hoogspanning (dat bouwt zo lekker compact)... Bij welke afstand is die doorslagspanning trouwens gegeven? Ik zie alleen de doorslagspanning uitgezet tegen de luchtdruk... [edit]Even gegoogled: het is dus op 1cm afstand...[/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Wat er hier gebeurt in oa. het "Peter Belt" topic en het "CD speler test" topic is mij nog nooit op 1 enkel forum overkomen, sorry. Over openlijk afzeiken gesproken........... Als je kritisch kijken naar dingen waar je in gelooft ervaart als "afzeiken" is er iets ernstig mis met de standvastigheid van je geloof in dergelijke dingen. Iedereen heeft het recht te ervaren zoals hij wil of doet Dat geldt evenzeer voor de gelovigen als voor de ongelovigen. Wat is werkelijkheid en wat is schijn? Waar kan ook iets anders zijn. Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Maar het is bijna altijd de toon die de muziek maakt, vaak is dit de ergste trashmetal Een andere mening/overtuiging is niet erg maar de manier waarop je het brengt bepaald het vervolg van de discussie. was het niet balkenende 1 waarin de normen en waarden weer moesten terugkomen in de samenleving ? nou volgens mij wil dat op de diverse audiofora nog steeds niet echt lukken. en nu weer ontopic: ik gebruik ook zelfgemaakte netsnoeren ze kosten relatief eeeerug weinig t.o.v. de bekende merken en mijn subjectieve autosugestie vaart er wel bij grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 Los daarvan is dat geknoei met netsnoeren ook nog eens gevaarlijk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor huisgenoten en buren (brand etc.). Ja maar heb jij niet een tijdje vastgezeten aan de 220V, ooit? (of was jij dat niet) Ja, met beide handen (toen ik een jaar of 10 was). Geen fijn gevoel stroom door je hart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2007 Report Share Posted 14 december 2007 [Edit} KT88 heeft zijn postings gewist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 december 2007 Report Share Posted 15 december 2007 (...) De levensduur van de buis is beperkt (circa 20 uur), schakel daarom alle spanningen op de buis uit zolang geen metingen verricht worden. (...) http://www.sciencecenter.nl/downloads/prac...%20door%20m.pdf Het is tragisch te sterven v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 december 2007 Report Share Posted 15 december 2007 Het is tragisch te sterven v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 december 2007 Report Share Posted 15 december 2007 [Edit} KT88 heeft zijn postings gewist. Mooi vluchtig medium toch, zo'n forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts