Jump to content

Audiomeubel

hderkx
 Share

Recommended Posts

Indertijd heb ik het een crime gevonden een passend meubel voor beeld en geluid te vinden, allerlei oplossingen uit de audio wereld vind ik hartverscheurend lelijk en betwijfel ik ook nogal eens de magische geluidsverbeteringen die ze teweeg zouden brengen.

Veel meubelen uit andere bronnen van Ikea tot design zijn meestal fraaier dan ze praktisch nut hebben.

wel een uizondering gevonden, ook niet goedkoop maar fraai en degelijk : de Base serie van Pastoe.

Je kunt de draadstangen van zo'n flexi rek gewoon wegwerken door er een stukje PVC buis omheen te zetten. In het bovenblad boor je de gaten dan niet helemaal door.

De PVC buizen kun je spuiten in de kleur die je mooi vind.

Ik heb eens plankjes met gaten laten maken bij een meubelmaker. Deze waren keurig blank gelakt in de houtkleur die we toen in onze huiskamer hadden.

Dat kostte toen (ca. 1999) fl 250,- voor 5 planken.

:)

Henrie,

Gulden snede: 1.618.....

Ga een googlen met als trefwoorden: "Fibonacci numbers" Kun je nog wat van leren.

Het is de wiskunde van de natuur.

Eigenaardig trouwens dat een beta opgeleid iemand als jij niet weet wat de gulden snede is.

Technisch onderwijs van tegenwoordig :huh: Nou ja, kan jij niks aan doen.

Groet,

Leobus

Henrie,

Ga een googlen met als trefwoorden: "Fibonacci numbers" Kun je nog wat van leren.

Eigenaardig trouwens dat een beta opgeleid iemand als jij niet weet wat de gulden snede is.

Groet,

Leobus

Vroegah, was het een stuk beter hje? Dat onderwijs van tegenwoordig.. :D Ach, ik denk dan maar zo. Alles wat je op kan zoeken moet je niet gaan onthouden.. :P En volgens mij is veel van het huidige leerproces op het hoger beroeps onderwijs zo ingesteld vandaag de dag..

Vroegah, was het een stuk beter hje? Dat onderwijs van tegenwoordig.. :D Ach, ik denk dan maar zo. Alles wat je op kan zoeken moet je niet gaan onthouden.. :P En volgens mij is veel van het huidige leerproces op het hoger beroeps onderwijs zo ingesteld vandaag de dag..

De vraag die mijn vrouw in haar promotie onderzoek stelt is welk effect toetsing met opzoek mogelijkheden heeft op leergedrag en de lange en korte termijn toepasbare kennis van studenten.

Enkele gepubliceerde artikelen daarover ondersteunen je opmerking niet... :P

Henrie,

Groet,

Leobus

B

Vroegah, was het een stuk beter hje? Dat onderwijs van tegenwoordig.. Ach, ik denk dan maar zo. Alles wat je op kan zoeken moet je niet gaan onthouden.. En volgens mij is veel van het huidige leerproces op het hoger beroeps onderwijs zo ingesteld vandaag de dag..

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het tegenwoordige onderwijs meer aandacht besteedt aan het presenteren dan aan het interpreteren van kennis.

Groet,

Leobus

Henrie,

Groet,

Leobus

B

geen glas he .... of heel dik glas.

groet

Heeft niet mijn voorkeur. Is vaak ook niet sterk genoeg. Ben al verschillende modellen met glasplaten tegengekomen die niet veel meer dan 4 of 5 kg kunnen dragen. Dat vind ik wat weinig, ook al zijn m'n tuner en m'n dvd-speler waarschijnlijk iets lichter dan dat... Maar ik vind het ook niet zo mooi...

Beste,

Wat ik zelf heel mooi vind zijn de systemen van Copulare uit Duitsland. Kost wel wat geloof ik maar het ziet er erg mooi uit:

http://www.copulare.de/english/produkte.html

By the way, ik kan me niet voorstellen dat een audiorek invloed heeft op de geluidskwaliteit... Net zoals kabels, stekkers, speakeronderzetters etc. zit het allemaal tussen de oren en niet erbuiten. Koop wat je mooi vindt, de rest is bijzaak.

vg Dennis.