Jump to content

Eurostekker verloop

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij vertellen waar ik een eurostekker met verloop naar zo'n kleine apparaatstekker kan kopen?

Ik wil namelijk een afgeschermde kabel maken voor een lcd tv die een losse aansluitkabel heeft met apparaatstekkertje. Eens kijken of dat een nog rustiger beeld oplevert. :unsure::rolleyes: Ik weet dat ze er zijn, alleen niet waar te koop. En, je weet maar nooit. :)

b_1084.jpg

Als je deze bedoeld Klikkerdeklik

Is eigenlijk wel een vlag op een modderschuit, zo'n duur snoer met een fig-8 plugje er aan. Bovendien is die uitvoering illegaal, er mag n.l. geen randaarde stekker ziiten aan een snoer met een fig-8 plugje.

Maar goed een kniesoor die daar op let als je daarmee uit de brand bent.

;)

Heb een verloopstuk(je) van HMS Energia (?) kostte 25 euro, kan ik denk ik ook wel zelf maken <_< (die dag had ik een koopziekte :D )

mvg RastaPhil

Naar aanleiding van de vraag naar een losse C7 stekker(verloop) eindelijk de koe maar bij de horens gevat

en bij hifisupply de losse soldeerversie C7 stekkers (5 euro)besteld.

Ik liep al een tijdje rond met het idee om een afgeschermd netsnoer voor onze dvd recorder die boven de stereoset staat te maken, deels voor de leut en deels voor de gemoedsrust :lol: maar tot vandaag is het er eigenlijk nooit van gekomen.

Na de snelle levering van mijn bestelling gelijk aan de slag gegaan.

Ik heb het op deze manier gedaan: eerst 2 x 1,5 mm2 soepel (multistrand) installatiedraad aan de uiteindes gestript en in de C7 stekker gesoldeerd, dit gaat uitstekend met het bijgeleverde dunne zilversoldeer en een standaard weller soldeer pistool, echt een kind kan met een klein beetje geduld de was doen.

Daarna heb ik de draden redelijk strak in elkaar getwist en er een geweven mantel van een gesloopte coaxkabel omheen getrokken en dit geheel weer gewikkeld in teflontape.

aan de stekkerzijde de geweven mantel (ge

Iets met mosterd en maaltijd enzo, maar ik heb in de loop der tijd bij een aantal apparaten de kast van een wat groter gatje voorzien en daar een Euro in gemonteerd.

Kun je meteen dat lullige snelmontage schuifcontactje-over-een-pennetje vervangen. Pennetje uit de printplaat frutselen, gatje beetje groter maken (boortje 1 1/2 tussen de vingers draaien, beginnen op de printbaan anders trek je die stuk) en de draad erin solderen.

Ik had net even een helder moment :D , het is natuurlijk ook heel makelijk om een standaard C7 netsnoertje van afscherming te voorzien.

Zo simpel dat je er eigenlijk niet aan denkt.

je knipt de gegoten netstekker eraf (dus niet de C7 kant)en maakt de kabel gelijk op maat als hij te lang is, je stript het snoertje opnieuw aan, je plaatst de afscherming van een gesloopte coaxkabel,wikkelen met teflontape, het geheel weer (ge

Wat wil je precies met die derde ader doen CJ ? :confused: je hebt de aarde aansluiting in de stekker alleen nodig voor de afscherming, ik denk dat een dikkere kabel alleen maar moeilijker werkt en dat de derde ader in de weg zit.

De C7 soldeer versie is erg klein en bevat maar een 2 aderige aansluiting dus die derde ader kun je nergens kwijt ook niet qua ruimte in de stekker.

En dat twisten valt wel mee hoor gewoon twee draden in elkaar draaien thats all.

Het zelf "bouwen" van het kabeltje heeft me een half uurtje tijd gekost.

We denken trouwens een iets rustiger en zwarter beeld met meer diepte te hebben bij een ons bekende dvd met de afgeschermde kabel tijdens een "direct" vergelijk met het standaard snoertje.

mooi meegenomen dus want in de eerste instantie is het de bedoeling dat de audioset beschermd word tegen

de eventuele verderfelijke en verwoestende :D invloeden van de dvd recorder.

grtjzz Daffy ;)

p.s. een echte verloop van euro naar C7 heb ik ook hier gezien: http://www.kempelektroniks.nl/IECAdapter.aspx

• 3 weeks later...

Ik heb inmiddels het verloop binnen en een afgeschermde kabel er op aangesloten.

Eerst de lcd tv, daarna de dvd recorder. En het resultaat... 0,0.

Geen enkel verschil op de beeldkwaliteit. :blink:

Straks ga ik nog een keer een Euro aansluiting maken op mijn tuner, ter vervanging van het lampensnoertje. Kijken of dat nog een rustiger geluidsbeeld oplevert. :unsure::rolleyes:

Ik heb inmiddels het verloop binnen en een afgeschermde kabel er op aangesloten.

Straks ga ik nog een keer een Euro aansluiting maken op mijn tuner, ter vervanging van het lampensnoertje. Kijken of dat nog een rustiger geluidsbeeld oplevert. :unsure::rolleyes:

Ik denk dat als je geen onafgeschermde interlinks of luidspreker kabel vlak langs het (onafgeschermde) netsnoer hebt lopen je ook geen verschil zal merken.

Hooguit gemoedsrust, dat geeft ook meer rust :D

Wat je nog kunt proberen is het plaatsen van een ferrietclamp.

zoiets dus: ferriet clamp

ze zijn vaak ook bij de electronica/computerzaak "op de hoek" te verkrijgen.

Digitale apparaten produceren ZELF ook nogal wat hf storing, deze blijft natuurlijk gewoon door de kabels lopen afgeschermd of niet.

Ze kunnen elkaar dus blijven beinvloeden :( omdat de storing reeds op de "lijn" aanwezig is.

Met de ferrietclamp onderdruk/filter je deze storingen, ze komen niet in je apparatuur maar ze gaan er dus ook niet uit. B)

Het standaard bijgeleverde netsnoer van een lcd monitor/tv bevat meestal ook een ferrietclamp/ring, veel marantz apparatuur heeft direct na de netentree ook getwiste draden met een ferrietclamp eromheen voor de trafo.

Niet geschoten is altijd mis so give it a shot.

grtjzz Daffy ;)