gertjanbram Posted 10 december 2007 Report Share Posted 10 december 2007 Hallo allemaal, wie kan mij iets vertellen over de Sonus Faber Grand Piano niet te verwarren met de oudere Home serie. Ik heb de Sonus Cremona Auditor horen spelen deze klonken fantastisch, ben alleen bang dat ze in mijn kamer van 100m2 een tekort aan laag zullen hebben. Zijn deze speakers met elkaar te vergelijken en klopt het dat de Grand Piano meer body heeft met het laag. Er zijn weinig reviews op google te vinden,wat ik wel lees is dat het een speaker is voor mn klassiek en jazz terwijl ik meer van pop beluister. Ook heb ik iets gelezen over een curve in een bepaald gebied? Wat ik hoop te vinden in deze spaeker is dat hij goed met laag omgaat zonder te dreunen ,warm en helder is (zeker niet tegen het schelle aan) en dat hij muziek weer geeft alsof het live is. Wie kan mij iets vertellen of dit een goede speaker is ? groeten Gertjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Het enige wat ik kan zeggen probeer de Sonus Cremona Auditor thuis als het kan. Bevalt het goed, dan zijn we klaar en anders verder zoeken. Als het niet goed gaat dan zoek dan wat anders bijvoorbeeld een Sonus Grand Piano of wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Hallo Ik heb ooit de duurste domus (opvolger grand piano home) vergeleken met de auditors en snel gekozen voor de auditors. Deze heb ik nog steeds naar grote tevredenheid en zeker geen te weinig laag, alhoewel ik wel een ruime kamer heb, maar geen 100m2. Ik heb ook een REL-sub meedraaien voor het hele lage laag, maar voor het laag eigelijk overbodig, maar geeft wel een extra dimensie qua ruimtelijkheid. Primaluna 3 en 7 monoblokken als versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gertjanbram Posted 11 december 2007 Author Report Share Posted 11 december 2007 Sorry ik heb vermeld dat ik een kamer heb van 100m2 dit moet zijn 100 kubieke meter. Scheelt behoorlijk. Gertjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 11 december 2007 Report Share Posted 11 december 2007 Nou dat is niet veel groter dan mijn kamer, dus dat zou met de auditors prima moeten kunnen! PS: de nieuwe auditor M schijnt wat sneller en helderder te zijn. Recentelijk is hiervan een test verschenen (ik dacht in Hifi+, in ieder geval engels) verder zijn er op internet nog wel andere testen te vinden van de auditor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Hallo allemaal, wie kan mij iets vertellen over de Sonus Faber Grand Piano niet te verwarren met de oudere Home serie. Verwarring hier. Ik dacht dat de Home nieuwer was dan de "gewone". Link to comment Share on other sites More sharing options...
gertjanbram Posted 12 december 2007 Author Report Share Posted 12 december 2007 Volgens mijn gegevens is de sonus faber grand piano home het oudere 2 wegsysteem. De nieuwere is de sonus faber domus grand piano ,dit is een 3 weg systeem. Of zit ik ernaast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 12 december 2007 Report Share Posted 12 december 2007 Ja de domus is de nieuwe serie, ... maar ik zou gewoon voor de nieuwe auditor M gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts