Jump to content

EIndversterker heeft het begeven,

René N.
 Share

Recommended Posts

er zit juist geen enkele beveiliging op deze versterkers om zo min mogelijk verstorende invloeden te hebben ... downside is dat als het mis gaat, dat wel met erg veel geweld gebeurt ...

ik zou conform aanwijzing van spido wel die kabels nog even goed aan de tand voelen .... hoewel dit ongeluk erg lijkt op de mijne deed (defect in een onderdeel in de AW250 dat een heleboel veel andere dingen meeneemt).

groetrob

• 3 weeks later...

Even een update: de eindversterker draait weer, weliswaar bij de reparateur, maar toch :rolleyes: Nog even proefdraaien en dan kan ik hem hoop ik het weekend nog ophalen :D En deze schade valt gelukkig heel erg mee....

Alleen de speaker(s) nog :unsure:

Maar goed, ik kan dan in ieder geval weer met het hele systeem draaien!

Zo. We zijn er weer :D . Vanmiddag dus de gerepareerde EV opgehaald en ik draai nu weer muziek, weliswaar met kleine Magnaatjes als monitor-speakers, maar toch. Meteen weer een LP gedraaid, Robert Plant en Alison Krauss (had ik gekregen voor mijn verjaardag :rolleyes: ) en dat was wel weer lekker. Hoewel de Magnat's natuurlijk niet zo presteren als de Thiels, hoor je wel de potentie die ervoor zit.....

Omdat het met de Thiels nog wel even kan duren, probeer ik de Magnats op stands te zetten, om wat directer geluid te krijgen. Nu komt het merendeel via de grond tot mij (ze staan elk op 3 boeken....). Dus, als iemand in de buurt (Gelderland) even een paar stands te leen heeft, dan hou ik mij aanbevolen..... En anders ga ik zelf iets voor de korte termijn maken.....

Even een update: ik heb nu het geheel weer draaien, alleen de Thiels nog niet. Met dank aan Ton Mijnster van Tube Elysium, voor de goede reparatie van mijn Electrocompaniet eindversterker!

Zo ziet het eruit:

2008-Magnats.jpg

Dus wat staat er te spelen? Mijn complete set met mijn kleine Magnats uit de Doka aan de W&M LS01 luidsprekerkabels als laatste schakel.

De klank is ronduit slecht. Hier wordt dan wel duidelijk bevestigd, dat je met hele slechte speakers op een redelijke set toch een belabberd geluid krijgt :(;)

• 3 weeks later...

Heren,

Al weer een paar weken Celestion 3 speakers in huis. Geleend van Marcel, vriend ;) /collega, die ze, net als meerdere HEAR, ook spontaan aanbood.

Dit zijn ze dan:

2008-Celestion3.jpg

Totaal geen laag te bekennen, maar het mid en hoog is prachtig. Weliswaar geen Thiel, maar goed genoeg om kippevel te krijgen. En dat er geen laag in zit, tja, daar luister ik "wel doorheen" :unsure::rolleyes:;)

Vandaag even bij Versnel geweest: er was ook nog iets kapot op het filter (zichtbaar), dat is besteld, gelijk met de units. Er moest nog wel wat uit Canada komen, dus een levertijd van 2 tot 4 weken. Reeds half januari besteld dus het lijkt erop dat ik de langste tijd zonder de Thiels gehad heb.

Ik heb al weer een paar LP's gekregen/gekocht, waar ik de potentie van hoor, maar het komt er alleen niet uit. Robert Plant/Alison Krauss, The Pinguin Orchestra, prachtig opgenomen en ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken over de Thiels!!!

Wordt vervolgt!

• 5 months later...

Even voor de goede orde een update: alles draait weer enkele weken, net voor mijn vakantie (half juni) was alles weer operationeel en draai ik weer met plezier mijn plaatjes. Begon natuurlijk meteen weer meer te forummen dan in de maanden ervoor, want dat heeft natuurlijk zijn weerslag in het plezier. En zie je direct weer allerlei dingen langs komen zoals een mooie unipivot, maar door te twijfelen ging dat uiteindelijk niet door :unsure:;) .

Nu maar weer wat dingen gaan doen, zoals het aanpakken van mijn Ariston......