Jump to content

CD'r van goede kwaliteit

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Dag Dames en Heren, zo tegen het einde van het jaar wordt ik even formeel. Even maar.

Wie weet waar je goede CD'r schijfjes kan kopen. Ik zag laatst hear een discussie en daar kon ik me wel in vinden. Maar nu kan ik die discussie niet meer vinden.....

Hoeft ook niet. Goede schijfjes, geluids kwaliteit. Voor als ik eens wat betere muziek ga copieren etc etc.

Groet,

En eeeeh laat je gezicht en je luister ruimte eens zien op de twee topics in algemene onderwerpen.....

Andre

Check www.elpee.nl

Mobile Fidelity Sound Lab 24 Karat Gold Ultradisc CD-R

Bekijk details Mobile Fidelity Sound Lab 24 Karat Gold Ultradisc CD-R

Mobile Fidelity Sound Lab ontwierp in 1987 's wereld eerste 24 Karat Gold music CD: De ULTRADISC. MFSL heeft deze kennis nu gebruikt voor de ontwikkeling van de 24KT Gold ULTRADISC CD-R....

Onze prijs:

Ik heb alleen maar ervaring met Audio Grade CDR's en daarvan vind ik Fuji Pro het beste, en die zijn toevallig ook goud(kleurig).

mvg RastaPhil

Ben zelf erg gek van deze:

972601_BB_03_FB.EPS.jpg

Heb ze zelf als niet-sound versie, gewoon gebrand met de PC en NOG hoor je duidelijk verschil met een Sony CD-R (Dat is de enige waar ik mee vergeleken heb).

Het verschil in kwaliteit denk ik persoonlijk dat te wijten is aan het al dan niet in actie moeten komen van de foutcorrectie. Maar zeker weet ik dat ook niet natuurlijK :)

Het is idd voor het branden met PC. Het leeuwendeel +/-95% van mijn muziek verzameling bestaat uit originele cd's. Als ik dan een copietje wil wil ik 'm wel op kwaliteit. Maarrrrr, als het echt om alleen maar eentjes en nullen gaat dan is er niks aan het handje.

Ik vraag omdat ik het wel eens wilde proberen. Kijken of er verschil is.

Er was hier laatst een discussie op hear waarin een aantal zaken besproken werden. Strooilicht, kwaliteit van de cd-r met name omdat bij cd-r het gat wel in het midden zit en bij een origineel het gat wat excentrisch KAN zitten door verschillende redenen.

Het gaat mij er om dat ik eens een kan proberen, hoef niet gelijk een spindel van 50 of meer, dank voor je aanbod Lestat.

Groet,

Andre

Het probleem is dat ik al vid dat er tussen cd spelers al weinig verschil zit ik denk dat er tussen cd's helemaa weinig verschil te horen is. Voor mij komt het dicht bij voodoo hifi. Maar proberen kan geen kwaad!

Het probleem is dat ik al vid dat er tussen cd spelers al weinig verschil zit ik denk dat er tussen cd's helemaa weinig verschil te horen is. Voor mij komt het dicht bij voodoo hifi. Maar proberen kan geen kwaad!

Een gezonde instelling en nieuwsgierigheid! :)

Zo heb ik me een doos D_Skin's besteld: link naar D_Skin

Niet om de data-kant van de cd te beschermen, maar om te zien of die extra folie + rand net dat beetje demping tegen vibraties biedt waardoor iedere cd weer 'n beetje beter gaat klinken.

'n Spin-off van RF-11 sheets. :)

Werkt 't niet, dan is in elk geval de cd ietsjes beter beschermd.

Hey Siep, dat is een interessante link. weer wat wijzer geworden.

Ik was zowiezo al overtuigt dat een copy beter KAN klinken dan een orgineel.

2 belanrijke oorzaken namelijk.

1. een orgineel is geperst, dus kan het gat uit t midden zitten en er zitten lichte wobbels in de track dus extra foutcorrectie.

2. een orgineel is vaak in onbalans door de exotische labels bestaande uit dikke opdruk lak geheel willekeurig op de cd aangebracht.