JeroenKV Posted 23 december 2007 Author Report Share Posted 23 december 2007 Nee, de D3 nooit gezien of gehoord.Ik heb sinds kort een Accuphasse DP78 SACD-speler en kan dus weer jaren vooruit. Voor video heb ik nog een Marantz DV12S2. Qua audio (SACD en CD) was ik nooit kapot van dat apparaat. Mooie speler die Accuphase! De D3 lijkt mij ook erg mooi, zeker gezien de kwaliteit van de rest van de componenten uit de Halo serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 Wellicht deze 2e hands: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 24 december 2007 Author Report Share Posted 24 december 2007 Wellicht deze 2e hands: Erg mooi, maar ook 2ehands nog erg duur! (>3000 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zerrax Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Ik heb net een Marantz DV6001 SACD en DVD/A speler gekocht lekker goedkoop en ik wilde niet teveel uitgeven ( ik had nu even geen geld voor een TEAC Esoteric ) eenmaal thuis gekomen schrok ik toch wel van de kwaliteit, wat een plat geslagen pannenkoeken geluid! Geen diepte in het geluid, muziek komt niet los van de boxen, weinig bass kortom ik ben blij dat ik volgende week een externe DAC krijg! De Oritek Zhalou OMZ v4 dac gemodificeerd door Mr Ori himself Ik ben benieuwd hoe het geluid dan gaat klinken Dit is een none oversampling DAC met een discrete classe A zero feedback uitgang Volgens vele andere bezitters zou het geluid heel analoog klinken, met een goede bass Ik ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Sony scd777 (bovenlader) met andere uitgangstrappen. Klinkt super muzikaal met een mooie rust en onopvallend veel diepte en detail. Veel mooier kan het niet worden. Kost z'n 2k bij elkaar Dat klinkt erg goed. Waar kan ik meer info vinden? Ik kan deze speler op de Sony site niet vinden. Hoe heb jij die uitgangstrappen vervangen? Machmat maakt ze en zet ze erin. Een enorme verbetering t.o.v. het orgineel. Gaat veel verder als de VSE modificatie. Het gebalanceerde signaal wordt vanaf de dac onderschept en dan rechtstreeks naar de uitgangstrap geleid. Alle nutteloze filters opamps etc worden gebypassed. Zo zit er bijna niets meer in de signaalweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Sony scd777 (bovenlader) met andere uitgangstrappen. Klinkt super muzikaal met een mooie rust en onopvallend veel diepte en detail. Veel mooier kan het niet worden. Kost z'n 2k bij elkaar Dat klinkt erg goed. Waar kan ik meer info vinden? Ik kan deze speler op de Sony site niet vinden. Hoe heb jij die uitgangstrappen vervangen? Machmat maakt ze en zet ze erin. Een enorme verbetering t.o.v. het orgineel. Gaat veel verder als de VSE modificatie. Het gebalanceerde signaal wordt vanaf de dac onderschept en dan rechtstreeks naar de uitgangstrap geleid. Alle nutteloze filters opamps etc worden gebypassed. Zo zit er bijna niets meer in de signaalweg. In welk opzicht gaat dit verder? Klinkt namelijk exact hetzelfde als de Vacuumstate mod. Het idee hiervan is overigens ooit aangedragen door Remco Stoutjesdijk (aka Ultranalog). Van hem heeft Allen Wright het principe ook "geleerd". Overigens prima dat Machmat ook zoiets kan leveren. VSE is een beetje overpriced. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Marantz SA11S1 voor 1900 nieuw te koop tegenwoordig http://www.stassen.nl/stassen/producten/ar...pelers/pagina/2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Marantz SA11S1 voor 1900 nieuw te koop tegenwoordig http://www.stassen.nl/stassen/producten/ar...pelers/pagina/2 Marantz gaat kennelijk dezelfde kant uit als Sony.. tegen rotprijzen leveren aan grootwinkelbedrijven. De vakhandel wordt daar niet vrolijk van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 januari 2008 Author Report Share Posted 4 januari 2008 Dit is hem geworden! 680 euro via E-bay (6mnd oud, winkel): (Zeker geen achteruitgang bij CD t.o.v. de Rotel RCD971). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 4 januari 2008 Report Share Posted 4 januari 2008 En, wat zijn de eerste indrukken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 januari 2008 Report Share Posted 4 januari 2008 Dit is hem geworden! 680 euro via E-bay (6mnd oud, winkel): (Zeker geen achteruitgang bij CD t.o.v. de Rotel RCD971). Wow. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 januari 2008 Author Report Share Posted 4 januari 2008 En, wat zijn de eerste indrukken? Ga ik vanavond eens rustig bepalen met de SACD Brothers in Arms van de Dire Straits! Tof is dat ik alle video zaken & digitale uitgangen uit kan zetten als ik alleen audio luister. Wow. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 4 januari 2008 Report Share Posted 4 januari 2008 Dit is hem geworden! 680 euro via E-bay (6mnd oud, winkel): (Zeker geen achteruitgang bij CD t.o.v. de Rotel RCD971). Lijkt me veel value for money Veel plezier ermee en we wachten met spanning af op je recencies van 17 kantjes en veel foto,s van binnen en buitenkant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 januari 2008 Author Report Share Posted 4 januari 2008 Eerste indruk is goed. Ik heb 2 SACDs om te testen: 1. Dire Straits Brothers in Arms. Hier ken ik de CD versie erg goed, maar de SACD heb ik net. 2. De Poema's, waarbij ik alleen de CD afspeelmogelijkheid ken (ik had nog geen SACD speler). Meer lucht en ruimte is het eerste wat opvalt en daarna de vaste omlijsting van stemmen en instrumenten. Commentaar van mijn vrouw: "Dit klinkt wel verdomde strak!". Terugschakelen naar andere opnames (die ik goed ken) op CD is wel even wennen....... niet slecht, maar gewoon minder ...... dynamiek ...... ? Ligt niet aan de Parasound, want het klinkt zeker niet minder dan met mijn Rotel RCD971 (eigenlijk een stuk beter ). Bij Hans van Liempd viel mij dit ook al op. Zijn SACD speler (Philips?) klonk voor mij beter dan de dure CD-speler (en LP). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts