Andre Kel Posted 16 december 2007 Report Share Posted 16 december 2007 Herinneren jullie 'm nog, die reclame van een of andere verzekering. Waar na wat discussie de vrouw op een gegeven moment zegt "dan verkopen we toch gewoon de boot!" Waarop hij reageert met.... "dat had je nou niet moeten zeggen!". Mijn vrouw vind mijn dikmannetjes te dik. Ze wil eigenlijk andere luidsprekers. DAMN! dat ik dat op mijn 36ste nog moet meemaken. Ze verteld dat ze ze niet echt mooi meer vind, ze zijn te breed en vind dat we er te dicht op zitten waardoor ze het geluid erg vlug hard en irritant vind. Heb dat allemaal zelf niet, maarja ik woon er niet alleen he. Ach anderzijds stelt het me wel gerust dat we de komende 300 jaar toch niet genoeg geld hebben om wat anders te kopen..... Anderzijds gaf ze aan wel accoord te gaan met aan paar nautilus 802....... hmmmm! Ach we zien het wel. tegen die tijd dat ik echt te aanschaf en ruil over ga zal ik het zeker nog laten weten. Enige waar ik wel mee zit is het geluid. De matrix 801 heeft bij een laag volume al een heerlijk vol laag. en dat zal die 802 niet hebben. het mid en het hoog ken ik wel van ze dat vond ik erg mooi. Heb de N802 ooit gehoord bij stassen in venlo, vond toen het laag wat magertjes. Weet helaas niet meer welke eind er op stond de voortrap was een bryston, type weet ik ook niet meer. Iemand een steje N802 ruilen tegen een paar mooie en goed ingespeelde M801 Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 16 december 2007 Report Share Posted 16 december 2007 Damn, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 december 2007 Report Share Posted 16 december 2007 .......... ze het geluid erg vlug hard en irritant vind.......... Is dit niet iets om eens verder uit te diepen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 december 2007 Report Share Posted 16 december 2007 .......... ze het geluid erg vlug hard en irritant vind.......... Is dit niet iets om eens verder uit te diepen ? Ik denk eerder dat Waf de grootste rol speelt bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 december 2007 Report Share Posted 16 december 2007 .......... ze het geluid erg vlug hard en irritant vind.......... Is dit niet iets om eens verder uit te diepen ? Ik denk eerder dat Waf de grootste rol speelt bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 16 december 2007 Report Share Posted 16 december 2007 Ze verteld dat ze ze niet echt mooi meer vind, ze zijn te breed en vind dat we er te dicht op zitten waardoor ze het geluid erg vlug hard en irritant vind. Dat lijkt hier toch ook het geval? Ze vind ze niet echt mooi meer, maar dat lijkt me niet een hele zware afwijzing. Erger is dat ze het geluid niets vind. Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 december 2007 Author Report Share Posted 16 december 2007 Nou, het is niet zo dat ze het geluid niks meer vind. Want dat vind ze juist mooi, de helderheid etc etc. Mijn allerliefste vind het laag ook goed. Maar ik heb het idee dat het te drukkend is voor haar. Misschien mist ze de transparantie of zo. Ik weet ook niet precies wat ze bedoelt. Dat ga ik ook nog wel vragen hoor! Moet er eerst even over heen zien te komen dat ze mijn tere M801 zieltje gekwetst heeft . Hoe kan ik er voor zorgen dat b.v. het geluid als minder hard en irritant ervaren wordt. Zeg nu niet minder hard(e) en irritante muziek draaien . Ik zelf heb daar weinig last van maar het kan net zo zijn dat ik ook een beetje blind (moie woordspeling bij geluid) geworden ben voor een aantal punten. Het is natuurlijk een grote luidspreker met een grote laag unit die als hem de kans gegeven wordt het hele huis laat trillen. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat die druk in het laag het uiteindelijk toch als vermoeiend laat ervaren. Moeilijk moeilijk! Persoonlijk denk ik niet echt dat het in de aansturing ligt. De ervaring was voor mijn vrouw bij de Luxmannen het zelfde. Vind het beeld nu meer open. Daarbij komt de WAF zeker ook ter sprake. Ze staan anders dan in ons vorige huis en mijn lief vind de lompheid die de 801 uitstraalt niet meer mooi. Ik mag die 801-en wel . Ik geef toe een Nautilus vind ik ook mooier. En wil in de toekomst zeker wel een naar andere merken luisteren, maar ben nou een maal een B&W liefhebber. Damn, dit is nou iets wat me kan bezig houden..... Net als de nieuwe citroen C5 maar dat is wat anders . Erjee, we gaan een afspraak maken in januari. Niet dat er dan veel geluisterd gaat worden maar ok. Iemand anders met een goede tip laat het horen! Een goede tip voor nu. Want nieuwe speakers zit er zonder het winnen van de loterij niet in. En dan niet die 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 Hoe kan ik er voor zorgen dat b.v. het geluid als minder hard en irritant ervaren wordt. Muzikalere apparatuur, niet gekocht op specs. Weet je wel, die rommel die we hier met DBT er niet uit halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 Hoe kan ik er voor zorgen dat b.v. het geluid als minder hard en irritant ervaren wordt. Tijd heb ik dus wel..... Andre Ga samen eens luisteren naar - vooral - uiteenlopende speakers, uiteenlopend in systeem en klank, basreflex, gesloten, hoorns, panelen, er zijn er nogal wat. Vergelijk ook oudere ontwerpen eens met moderne.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 'hard' komt wellicht niet uit de luidsprekers, maar inderdaad uit de keten ervoor. aldus mijn eigen ervaring: ik heb uit mijn luidsprekers vreselijk gekraai gehoord en de meest lieflijke en meeslepende subtiele weergave. allemaal door de spullen erv Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 Zul je inderdaad ook horen dat er wel!!!! verschillen zijn tussen de betere/duurdere cd-spelers,ben het helemaal met robx eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 equalizer ertussen frotten en wanneer er muziek gedraaid word voor de massa (als je bezoek hebt enzo) het laag wat meer benadrukken en het hoog wat wegfilteren. zo doet mijn zwager dat ook (alleen doet hij het omdat hij dat zo mooi vind) resultaat is wel dat muziek op redelijk nivo niet echt storend over komt. het is er maar leidt niet af. alleen moet je een construcie verzinnen om die equalizer te omzeilen als je voor jezelf gaat spelen. muziek via de comp. met equalizer, muziek via discman met equalizer. zoiets. ik vind persoonlijk jou(w) B&W's de mooiere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 Ik heb heel wat vrouwen bezwaren tegen het uiterlijk van speakers - hetgeen hier in het algemeen als de waf-factor wordt aangeduid - opzij zien zetten op het moment dat ze een speaker vonden die muziek maakte.Zowel in m'n priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 Misschien wordt het tijd voor een eigen (aparte) luister ruimte. Dat wat voor mij ook de beste optie toen wij ons nieuwe huis kregen. Ook mijn vriendin heeft moeite met die grote jongens in de kamer . Ik heb nu een simpel surround setje in de kamer en dat is soms wel eens een tekortkoming als je in de kamer aan het werk bent en naar muziek wil luisteren. Maar op zolder heb ik er tenminste geen last van dat de speakers in de hoek moeten en dat er een plantje of een lamp op moet staan. Groetjes en suc6 met de strijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 Zijn vrouwenoren van nature niet ook gevoeliger voor hogere frequenties? Afgezien dat ze die zelf makkelijker produceren. Is de grote van de woofer niet debet aan de klankbalans? Wellicht kan een kleine exemplaar voor meer evenwicht en minder nadruk zorgen (of begrijp ik de werking van die grote jongens niet goed)? In ieder geval kunnen kleinere woofers ook voor voelbare druk zorgen. Eerder dit jaar de fraaie 805s gehoord (op rotel voor en eind) en dat liet weing te wensen over. Combi van goeie monitors en flinke aansturing moet niet worden onderschat. Vrouwen horen in het algemeen beter, ook in het hoog, maar daar zit het probleem niet. Vrouwen luisteren vooral anders, denken niet aan enorme speakers, zware versterkers en indrukwekkende specificaties, eigenlijk zou je kunnen zeggen dat vrouwen luisteren........... Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk hier achter te komen, ga samen luisteren, praat over de ervaringen, ontdek de verschillen en vind het geluid en dus de installatie, waarmee je samen van muziek kunt genieten. Muziek is toch een sociaal gebeuren ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 Zijn vrouwenoren van nature niet ook gevoeliger voor hogere frequenties? Afgezien dat ze die zelf makkelijker produceren. Is de grote van de woofer niet debet aan de klankbalans? Wellicht kan een kleine exemplaar voor meer evenwicht en minder nadruk zorgen (of begrijp ik de werking van die grote jongens niet goed)? In ieder geval kunnen kleinere woofers ook voor voelbare druk zorgen. Eerder dit jaar de fraaie 805s gehoord (op rotel voor en eind) en dat liet weing te wensen over. Combi van goeie monitors en flinke aansturing moet niet worden onderschat. Vrouwen horen in het algemeen beter, ook in het hoog, maar daar zit het probleem niet. Vrouwen luisteren vooral anders, denken niet aan enorme speakers, zware versterkers en indrukwekkende specificaties, eigenlijk zou je kunnen zeggen dat vrouwen luisteren........... Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk hier achter te komen, ga samen luisteren, praat over de ervaringen, ontdek de verschillen en vind het geluid en dus de installatie, waarmee je samen van muziek kunt genieten. Muziek is toch een sociaal gebeuren ? laat het generaliserende maar weg want het tegendeel is mijn ervaring. vrouwen die niet door muziek heen kleppen zijn zeldzaam. alleen aan het begin van de relatie doen ze dat nog wel eens om jou te plezieren maar dat gaat er wel af hoor alleen vrouwen die "iets"met muziek hebben kunnen dat wel. maar dat zijn er niet zoveel. praten kunnen ze echter als de beste dus zoek de oplossing daar andre. maar dat was al voorgesteld geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 Mijn ervaring is toch ook wel dat vrouwen veel beter luisteren naar wat er echt gebeurt. Ze luisteren zonder hun pik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 18 december 2007 Author Report Share Posted 18 december 2007 Nou heb ik gister nog eens met mijn vrouw gesproken hierover. Wat haar het meeste stoort is dat als we bezoek hebben en er staat een muziekje op, dat ze het idee heeft dat de muziek de boventoon speelt. We zitten dan midden in onze luister ruimt met het bezoek. Als we dan zitten te praten heeft met name mijn vrouw het idee dat ze hard moet praten om er boven uit te komen (volume staat niet verder dan half open..... ik begrijp het niet ) terwijl het volume echt laag staat. We klagen uiteindelijk niet over de kwaliteit van het geluid. Want dat vind ze geweldig, ik ook trouwens. Misschien dat het in vorige berichten anders leek te zijn maar gister vertelde ze dit dus. En ik ben het er niet mee eens dat ik andere spullen aan moet schaffen die muzikaal beter zouden zijn. Het is en blijft een kwestie van smaak en vooroordelen. Dat is een andere discussie. Is dat goed, als het geluid zodanig is dat het je stem over neemt (daar heb ik het laatst met Erjee over gehad maar weet nou niet meer precies wat je zei.....). Eigenlijk ben ik tevreden, en de WAF qua uiterlijk tja. Ik woon er ook en ik wil geen monitor, puur omdat ik ze niet mooi vind. Hou van een staande luidpsreker, net als dat ik van brunettes hou, en hoegaarden witbier. Dus een compromis zal er uiteindelijk wel inzitten. Iets wat sylistisch wat meer verantwoord is. Dus niet gelijk het makkelijkst denke en adviseren om nieuwe apparaten aan gaan schaffen (wil ook wel graag van alles nieuw kopen, lekker mijn kooplust bevredigen maar dat lost niks op). Zou bijna zeggen wie wil er eens langs komen? Erjee, jij komt gelukkig binnen kort. Maar denk eens mee! Dank, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 En als je nu het "lage" volume nu eens zou meten ? Muziek en conversatie gaan inderdaad niet erg goed samen, in zulke situaties zou er hooguit enige achtergrond door gevormd mogen worden, heb daar ook wel eens moeite mee. Eerlijk gezegd lijkt me na deze laatste toelichting dat er eigenlijk niet zulk een groot probleem is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 Wat haar het meeste stoort is dat als we bezoek hebben en er staat een muziekje op, dat ze het idee heeft dat de muziek de boventoon speelt. ... dat ze hard moet praten om er boven uit te komen terwijl het volume echt laag staat. Tja, ook het geluidsvolume blijft iets subjectiefs. Wat ik als te luid ervaar kan m'n vrouw als comfortabel ervaren. En omgekeerd. Moeten we het binnenkort maar eens over hebben, thuis! Is dat goed, als het geluid zodanig is dat het je stem over neemt Zie boven. Hoe beter een set is, hoe hoger het volume wordt waarbij pas irritatie optreedt. De andere kant van de medaille van 'n goeie set is dat deze zo goed klinkt, dat ie ongeacht het volume aandacht naar zich toe trekt! Hou van een staande luidpsreker, Dus een compromis zal er uiteindelijk wel inzitten. Iets wat sylistisch wat meer verantwoord is. Opera heeft 'n paar hele mooie brunettes in het assortiment. Zou bijna zeggen wie wil er eens langs komen? Erjee, jij komt gelukkig binnen kort. Verheug me al! Laat maar eens horen wanneer en hoe laat! We zouden het bezoek zelfs kunnen combineren met een ander stuk elektronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 18 december 2007 Author Report Share Posted 18 december 2007 Het probleem is ook niet ernstig maar wel genoeg om eens goed over na te denken en op deze manier te voorkomen dat het wel een groot probleem wordt. Preventief te werk gaan. Dat wat in de zorg meer zou moeten gebeuren.... Andre Oja, ik geef toch de voorkeur aan andere rondingen bij brunettes Was ik even vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 volume knop half open? en dat noem jij niet hard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 18 december 2007 Author Report Share Posted 18 december 2007 Was een grapje! Als ik dat doe dan val ik met bank en al om...... En het is een 4 persoons bank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Koop je toch een paar 805s icm een Velodyne DD18, afkappen op 65hz of zo/ Oeps, je wilt geen monitors... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 21 december 2007 Report Share Posted 21 december 2007 Nou heb ik gister nog eens met mijn vrouw gesproken hierover. Wat haar het meeste stoort is dat als we bezoek hebben en er staat een muziekje op, dat ze het idee heeft dat de muziek de boventoon speelt. We zitten dan midden in onze luister ruimt met het bezoek. Als we dan zitten te praten heeft met name mijn vrouw het idee dat ze hard moet praten om er boven uit te komen (volume staat niet verder dan half open..... ik begrijp het niet ) terwijl het volume echt laag staat. Zit hier niet het "probleem"? Als ik bezoek krijg gaan de pc, de tv en de hifi uit Je salon is toch geen winkelcentrum, waar je tot gekmakens toe wordt getrakteerd op muzak. Met bezoek hoor je te converseren. Alleen al uit oogpunt van beleefdheid dus alles uit (behalve je kleren ). Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts