Jump to content

Monitor luidsprekers voor op de schoorsteenmantel, welke?

Miracle.
 Share

Recommended Posts

Sinds deze week heb ik de woonkamer/luisterruimte veranderd waardoor de audio nu haaks op de LCD met DVD en DTV staat.

Aangezien dat niet lekker zal gaan kwa luisteren met (muziek) DVD's en films wil ik hiervoor een set goedklinkende monitoren naast de LCD op de schoorsteenmantel gaan plaatsen.

Het maximale wat ik kwijt kan is zo'n 25 Cm diep. Wel zoek ik liefst iets slanks, het oog wil ook wat.

Hier komt het op de hoeken te staan:

imgp0293df2.jpg

De monitoren zullen aangestuurd gaan worden door een Lecson Quattra Plus met een Marantz DV6500 eraan. Binnekort word ook de Samshit DTV ontvanger nog vervangen door een betere, met cinch uitgangen zodat ook deze op de versterker aangesloten kan worden.

imgp0294ay4.jpg

De Lecson is een voorloper van het merk Meridain, van de zelfde ontwerper, en dat is te horen en ook te zien aan de opbouw binnenin.

Ik ben zelf tot nu toe op de Totem Mite in mahonie uitvoering uitgekomen wat een goede candidaat zou zijn. Ook het formaat van deze speakertjes is zo ongeveer wat ik zoek.

shot.jpg

Ik heb Totem meerdere keren op verschillende Meridain versterkers gehoord en dat beviel me uitermate goed.

Heeft er nog iemand suggesties wat ik zeker ook zou moeten gaan beluisteren, ongeveer in dit formaat en bijpassend bij Lexson/Meridain?

Het budget ligt tussen de

@Seed7, de Warfdales zijn idd leuke speakertjes in die prijsklasse maar geen concurentie voor de Mites.

@Hottentot, dat zou idd wel eens waar kunnen zijn van die afscherming. Zijn die TC's ook los te koop, zonder al die andere speakers?

Kijk Lestat dat wist ik nou ook niet precies,anders zijn de Mite`s een goede keuze.

Misschien dat een techneut zijn licht over de magnetische invloed op een lcd kan laten schijnen.

Zelf heb ik de Mite-T`s als hoofdspeaker staan op partington stands en dit geeft een volwassener klankbeeld als de Mite`s.

De Mite-T`s zijn wel 4ohm luidsprekers.

Groet Mark

Ik heb geen idee of niet afgeschermde speakers invloed kunnen hebben op een LCD scherm. Dat word uitproberen dus.

@Hottentot, wat is het verschil tussen de Mite en de Mite-T ??? De Ohmwaarde van de speakers zullen me een vette worst zijn, aangezien de Lecson tot 1 Ohm stabiel is.

Volgens mij heeft een magneet geen enkele invloed op een lcd-scherm. De reden dat een magneet wel invloed heeft op een crt is dat de elektronen (anders dan normaal) worden afgebogen, tussen het kanon en het scherm. Een lcd heeft geen kanon en een scherm dat elektronen opvangt, dus die kan ook niet beinvloed worden door een magneet...

Hoi miracle

De Mite-T`s zijn echt andere diertjes ondanks dat ze dezelfde drivers hebben,kunnen gemakkelijker een grote ruimte vullen en gaan wat lager.

Heb onlangs wel het kaarsje van een grote Harman receiver bij mij thuis horen uitgaan aan de Mite-T`s.

Groet Mark

Hoi Kappa7, dat zijn idd leuke vervangers voor de originele speakers van de LCD maar vind ze toch net iets te mager voor wat ik wil. Ik wil wel eens een muziek DVD bekijken ook en dan komen de Radius R250's toch wel wat te kort in mijn beleving.

Ik heb ze al een paar keer gehoord bij de dealer (ook niet ideaal natuurlijk) maar vind ze niet je van het.

Iig bedankt voor het meedenken.

Gisteravond, om eens te zien hoe dat stond en klonk, nog even de AVI Pro Nine Plus speakers uit de slaapkamer op de schouw gezet maar dat is werkelijk geen porem, zie foto.

imgp0295jl2.jpg

Ook was het geen gehoor met deze speakers zo dicht tegen de wand. Een AVI pro Nine Plus kan wel wat ruimte om zich heen gebruiken. Het is ook geen boekenplankspeaker maar een speaker gemaakt om op een stand zijn kunsten te vertonen.

Ik heb vandaag heel wat kleine speakertjes gehoord maar toch kwam ik op de Totem Mite in fineer uitvoering die ik het mooist vond klinken met mijn Lecson versterker. Een demopaartje Totem Mites in mahonie uitvoering staat nu in te spelen op de schouw en ben er al erg van onder de indruk.

imgp0296cc6.jpg

Het laag is zeker niet te weinig maar tot mijn grote verbazing ook zeker niet boemerig zo dicht bij de muur/hoek/LCD.

imgp0304ey0.jpg

Ik heb wel een groot vermoede dat deze speakertjes gaan blijven. Mede doordat ik dit demopaartje kan gaan houden voor een wel heel aantrekkelijke prijs, lager nog dan waar ze op MP tweedehands voor worden aangeboden.

Mvg. Miracle.