inspired_by_music Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Hi all, Ik ben helemaal nieuw op het forum en zag zeer boeiende doch ingewikkelde posts over draaitafels en diens elementen. Even kort over mezelf. Ik ben 26 en al van kleins af aan bezig met muziek. Ik speel zelf in een band en ben daar drummer. Verder ben ik altijd actief bezig met HIFI. Soms iets te kritisch, hetgeen uiteindelijk weer resulteert in een andere set en dus weer geld kost terwijl de verschillen te minimaal zijn. Kennen jullie wel he? Het probleem: Ik loop al een tijdje met de vraag of mijn Akai AP-207 (in perfecte staat overigens) een nieuw element waard is? Nu is er niemand die mij hierop een fatsoenlijk antwoord geven kan en hoop dit derhalve dan ook hier te vinden. Mijn vraag dus: Kan iemand zo zeggen welke element-arm combi voor mijn DT goed is? Ik had al een post gelezen met allerlei tips en formules maar mijn kennis op dat gebied is te gering. Termen zoals canilever enzo zeggen mij dus ook weinig Wat een veel terugkomend aspect is, blijkt het gewicht van de arm. Hoe weet ik of kan ik controleren tot welke gewichtsklasse deze behoort? Alternatief?: Moet ik gewoon doorsparen voor een pro-ject Debut III of krijg ik de mijne op soort gelijk niveau? Ik zie jullie reacties graag tegemoet, Met vriendelijke groet, Geers Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Ik zou zeker niet naar een Project Debut gaan. Kijk eens op hifi.nl, daar staat een mooie Mikro Seiki te koop voor rond de 300 euro. Dat zal zeker een vooruitgang zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Koop voor een dragelijk bedrag een nieuw elementje en ga op je gemak sparen voor een hele mooie. Draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inspired_by_music Posted 19 december 2007 Author Report Share Posted 19 december 2007 OK, alvast bedankt voor de snelle reacties Maar welk element past het beste bij mijn draaitafel dan? Qua arm gewicht enzo? en dan MM of MC? Ik begreep uit andere posts dat een high output MC meer voor de hand liggend is? Correct me if I'm wrong OK, alvast bedankt voor de snelle reacties Maar welk element past het beste bij mijn draaitafel dan? Qua arm gewicht enzo? en dan MM of MC? Ik begreep uit andere posts dat een high output MC meer voor de hand liggend is? Correct me if I'm wrong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Maar welk element past het beste bij mijn draaitafel dan? Qua arm gewicht enzo? en dan MM of MC? Over het armgewicht is zo effe niets te vinden, dus vanaf de andere kant, wat zit er nu voor element in? Is het een MM met verwisselbare naald? Bevalt'ie, zo ja dan gewoon een nieuwe naald er in schuiven. Bij dit soort draaitafels zou ik eens kijken of een Goldring 1012 matcht, afhankelijk van het budget eentje goedkoper of duurder uit de zelfde range. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts