Henrie Posted 22 december 2007 Report Share Posted 22 december 2007 Hallo allemaal, Ik wil eigenlijk een andere portable speler gaan kopen. Ik heb nu een antieke Philips Expanium. Doet het prima, maar is natuurlijk nogal lomp: Ik ga komend jaar een paar maanden 'op site' werken, en dat betekent dat ik door de week niet thuis ben. Om toch wat muziek te kunnen luisteren, zou ik natuurlijk m'n Expanium mee kunnen sjouwen, maar dan moet ik ook cd's meenemen. Dat neemt onnodig veel ruimte in beslag en bovendien is er verhoogde kans op diefstal (ik moet naar Rotterdam ) en sowieso is het niet heel handig als je veel gaat reizen. Je kunt 'm niet ff in je broekzak stoppen, zeg maar... Ik wil dus zo'n klein handig spelertje. Zeg maar een iPod-achtige. Maar niet per se een iPod... Wat ik in ieder geval niet wil, is een speler met harddisk. Die lijken me te breekbaar. Dus ik wil graag een flash-speler. Maar welke? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende merken en types. Ik weet dat je bij een iPod per se met iTunes moet werken om er muziek op te zetten. Geldt iets dergelijks ook voor andere merken en is zoiets wel handig? En welke merken en types zijn handig in gebruik? Hoe zit het met het energieverbruik en de oplaadtijd? En natuurlijk de klank, hoe is die? Ik heb overigens Sony-oordoppen, die verder goed bevallen, dus als de bijgeleverde oordoppen brak zijn, dan is dat niet zo'n punt... Prijs? Geen idee. Ik zie op de site van Dixons, dat je voor een paar tientjes al wat hebt. Maar ook voor meer dan €150. Iets daar tussenin lijkt me wel ok... Het hoeft overigens geen 'mulimedia speler' te zijn. Filmpjes of foto's ga ik er toch niet op kijken. Het gaat me puur om de muziek en het gebruiksgemak... Dus wie heeft er tips en/of gebruikerservaring met mp3-spelers? Schiet maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 december 2007 Report Share Posted 22 december 2007 Er is zo f*cking veel keuze in die dingen... Gewoon iets met 2-4 Gb flash en een hele lange speeltijd op de accu. Niet te duur, want is toch een wegwerp artikel. http://life.tweakers.net/archieven/cat/134/nieuws Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 december 2007 Author Report Share Posted 22 december 2007 Er is zo f*cking veel keuze in die dingen... Gewoon iets met 2-4 Gb flash en een hele lange speeltijd op de accu. Niet te duur, want is toch een wegwerp artikel. http://life.tweakers.net/archieven/cat/134/nieuws Nou, een wegwerpartikel wilde ik er eigenlijk niet van maken... Maar inderdaad: er is zoveel keuze in die dingen, dat ik ook door de bomen het bos niet meer zie. 3GB lijkt me wel het minste. 1GB lijkt wel aardig wat, maar die heb je zo vol, volgens mij... Sommige spelers hebben losse batterijen of een accu, terwijl sommige andere spelers een ingebouwde accu hebben. Dat laatste staat me wat tegen eigenlijk. Of gaan die dingen lang genoeg mee? Ja, wat is lang genoeg? Minstens 5 jaar, of is dat teveel gevraagd? Ligt er ook aan hoeveel je 'm gebruikt natuurlijk... Bedankt voor de link, btw... Nog even iets anders: het is wellicht bekend dat ik regelmatig een rondje hardloop. Ik was echter niet van plan om m'n muziek op m'n oren te gaan lopen. Lijkt me niet zo fijn (volgens mij dreunen je passen alleen maar keihard door) en ik vind het ook wel eens fijn om even geen muziek te horen. Met hardlopen maak ik m'n hoofd lekker leeg (en m'n lichaam energietechnisch gezien ook trouwens )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2007 Author Report Share Posted 23 december 2007 Verder geen gebruikers van mp3-spelers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 december 2007 Report Share Posted 23 december 2007 Heb een goede ervaring met de Ipod 60 Gig.en een headsetje van B&O. Heb het de hele vlucht naar China zitten luisteren naar heerlijke Jazz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2007 Author Report Share Posted 23 december 2007 Heb een goede ervaring met de Ipod 60 Gig.en een headsetje van B&O. Heb het de hele vlucht naar China zitten luisteren naar heerlijke Jazz. Ok bedankt. Maar de iPod 60GB is neem ik aan een speler met harddisk. Dat is niet wat ik zoek. Of valt het met de breekbaarheid wel mee? Nou ja, 2 of 4GB lijkt me sowieso wel voldoende, dus het wordt waarschijnlijk toch een flashspeler. Ik heb namelijk toch geen 60GB aan mp3's op m'n computer staan, dus die iPod krijg ik nooit vol... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 23 december 2007 Report Share Posted 23 december 2007 Ik heb zelf positieve ervaringen met de iPod van Apple. Ik heb op dit moment een 80 Gb Classic. Inderdaad met een harddisk. Het is mijn 3e iPod en ze zijn nog nooit stuk gegaan. De reden voor een nieuwe was telkens meer ruimte en een langere levensduur van een volle accu. De huidige generatie heeft een krasbestendig scherm. De achterkant is helaas nog wel een magneet voor krasjes. Al mijn goede CD's staan erop (geript met 320 kbps) en daarnaast nog wat DVDs omgezet naar MP4, mijn adresboek, foto's, en een paar spelletjes. Kwa oordopjes heb ik erg goede ervaringen met de Shure E3c. Helaas is die van mij na 3 jaar intensief gebruik inmiddels aan vervanging toe, dus ben ik even genoodzaakt om de standaarddopjes van de iPod te gebruiken. Deze klinken een stuk vlakker en zijn minder comfortabel. Zolang ik de iPod als portable speler gebruik, vind ik de geluiskwaliteit redelijk goed. Sluit ik hem echter aan op m'n versterker (via een dock), dan klinkt het ronduit bagger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2007 Author Report Share Posted 23 december 2007 Ik heb zelf positieve ervaringen met de iPod van Apple. Ik heb op dit moment een 80 Gb Classic. Inderdaad met een harddisk. Het is mijn 3e iPod en ze zijn nog nooit stuk gegaan. De reden voor een nieuwe was telkens meer ruimte en een langere levensduur van een volle accu. De huidige generatie heeft een krasbestendig scherm. De achterkant is helaas nog wel een magneet voor krasjes. Al mijn goede CD's staan erop (geript met 320 kbps) en daarnaast nog wat DVDs omgezet naar MP4, mijn adresboek, foto's, en een paar spelletjes. Kwa oordopjes heb ik erg goede ervaringen met de Shure E3c. Helaas is die van mij na 3 jaar intensief gebruik inmiddels aan vervanging toe, dus ben ik even genoodzaakt om de standaarddopjes van de iPod te gebruiken. Deze klinken een stuk vlakker en zijn minder comfortabel. Zolang ik de iPod als portable speler gebruik, vind ik de geluiskwaliteit redelijk goed. Sluit ik hem echter aan op m'n versterker (via een dock), dan klinkt het ronduit bagger. Bedankt voor je reactie. De oordoppen die ik nu heb, bevallen me wel, dus ik denk dat ik die blijf gebruiken. Tenzij de meegeleverde doppen beter zijn, maar dat lijkt me sterk. Wordt meestal het eerst op bezuinigd volgens mij Overigens heb ik niet zulke hoge bitrate mp3's. Het meeste dat ik heb is 192kbps, een deel is wel hoger en een deel is vbr (variable bitrate). Ikzelf rip cd's altijd op vbr. Dan komt een nummer gemiddeld meestal uit op iets van 200 a 250kbps. Dat vind ik meer dan voldoende, zeker voor portable audio. Aansluiten op m'n stereo ga ik niet doen. Heb ik m'n computer al voor. Ik zal 'm hooguit een keer op de set van m'n ouders aansluiten, maar daar ben ik toch niet zo vaak en dan boeit het geluid me ook niet zo... Overigens, niet om jou en paul demo tekort te doen, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar gebruikerservaringen van andere spelers dan de iPod De iPod ken ik al van m'n broer. De iPod is zeker wel een optie hoor, maar ik ben ook benieuwd naar andere spelers. Samsung, Sandisk, Creative, dat soort merken... M'n broer heeft trouwens een iPod Nano. Z'n tweede al, want de eerste ging stuk (display)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 23 december 2007 Report Share Posted 23 december 2007 Henrie, Waarom combineer je een MP3 speler niet met een mobiele telefoon? Die heb je toch al altijd bij je, en tegenwoordig bestaan er kaartjes van 4 Gb. Ikzelf heb een SonyEricsson k800i met 1Gb kaartje, radio, 3,2 Mp camera, video opname, en oh ja, je kunt er nog mee bellen ook! Opvolger k810i ligt al te wachten beneden in de doos maar die heb ik nog niet in gebruik omdat ik de muziek nog over moet zetten. Eigenlijk snap ik sowieso niet het bestaan van MP3 spelers tot enkele Gb's omdat het allemaal ook met de mobiele telefoon kan. vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2007 Author Report Share Posted 23 december 2007 Henrie, Waarom combineer je een MP3 speler niet met een mobiele telefoon? Die heb je toch al altijd bij je, en tegenwoordig bestaan er kaartjes van 4 Gb. Ikzelf heb een SonyEricsson k800i met 1Gb kaartje, radio, 3,2 Mp camera, video opname, en oh ja, je kunt er nog mee bellen ook! Opvolger k810i ligt al te wachten beneden in de doos maar die heb ik nog niet in gebruik omdat ik de muziek nog over moet zetten. Eigenlijk snap ik sowieso niet het bestaan van MP3 spelers tot enkele Gb's omdat het allemaal ook met de mobiele telefoon kan. vg Dennis. Tja, combineren met een mobiel kan wel, maar ik heb al een mobiel. Die fungeert prima als telefoon. Daar heb ik 'm dan ook voor. Ja, je kunt er eventueel ook (beroerde) foto's mee maken, maar ik daar maar ik nooit gebruik van... Ik ga geen nieuwe mobiel kopen omdat ik muziek wil luisteren. M'n mobiel heb ik misschien wel altijd bij me (al zijn de batterijen vaak genoeg leeg, omdat ik 'm heel weinig gebruik ), maar oordoppen natuurlijk niet. Nee, ik wil gewoon een losse mp3-speler. Net zoals ik een losse camera zou willen, als ik een camera zou willen kopen. Je kunt wel alles in 1 doosje proppen, maar of het daar beter van wordt? En als 1 onderdeel kapot is, moet je alles in 1 keer vervangen. Daar zit ik niet zo op te wachten... Cowon iAudio maakt fantastische mp3 spelers met meestal genoeg vermogen om lang te genieten en ook lastigere oordoppen aan te sluiten. Zelf heb ik de U2 2gb en de D2 4gb. Kijk maar eens op Cowon Global Ook informatief is kieskeurig.nl Kieskeurig heb ik al wel gekeken, maar heb je gezien hoe vreselijk veel merken en types daar op staan? Daar zie je echt door de bomen het bos niet meer hoor. Bovendien staan de oude (niet meer leverbare) en de nieuwe types er door elkaar. Als je specifiek van 1 type gebruikerservaringen zoekt, is het wel een handige site, maar anders niet zo... Cowon zal ik eens naar kijken. Bedankt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 december 2007 Report Share Posted 23 december 2007 nu breekt bij mij de spreekwoordelijke klomp. alles klinkt hetzelfde inc cd spelers en nu ga je vragen wat de klank is van een mp3? hmm opmerkelijk op zijn minst waarde Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 23 december 2007 Report Share Posted 23 december 2007 Ik heb goeie ervaringen met Sony (NW 405): Speelt ongeloofelijk lang (ik laat hem regelmatig per ongeluk een nachtje aanstaan, geen probleem), als hij op is laadt hij in 3 minuten genoeg op voor 3 uur, en het geluid vind ik beter dan de ipod / iriver. Het gebruik is even wennen, maar daarna erg handig en blindelings. Het is een klein ding. Ben er erg blij mee. Ik heb hem nu een hele tijd (bijna 2 jaar ofzo? En geen mankementen of krasjes of andere slijtage, terwijl ik er niet voorzichtig mee ben. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2007 Author Report Share Posted 23 december 2007 nu breekt bij mij de spreekwoordelijke klomp. alles klinkt hetzelfde inc cd spelers en nu ga je vragen wat de klank is van een mp3? hmm opmerkelijk op zijn minst waarde Henrie Je moet wel goed lezen, m44: Wat ik in ieder geval niet wil, is een speler met harddisk. Die lijken me te breekbaar. Dus ik wil graag een flash-speler. Maar welke? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende merken en types. Ik weet dat je bij een iPod per se met iTunes moet werken om er muziek op te zetten. Geldt iets dergelijks ook voor andere merken en is zoiets wel handig? En welke merken en types zijn handig in gebruik? Hoe zit het met het energieverbruik en de oplaadtijd? En natuurlijk de klank, hoe is die? Ik heb overigens Sony-oordoppen, die verder goed bevallen, dus als de bijgeleverde oordoppen brak zijn, dan is dat niet zo'n punt... Ik noem pas op het laatst de klank, met nog de opmerking dat ik m'n 'oude' oordoppen ga gebruiken. Kwaliteit/duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid staat bij mij voorop. En daarna de batterij/accu. Die noem ik ook het eerst... Ik verwacht inderdaad geen grote verschillen in klank. Zeker niet met oordopjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 december 2007 Report Share Posted 23 december 2007 en natuurlijk de klank!!! dat impliceert iets als "laten we dat niet vergeten" maakt mij niet uit hoor maar toch............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2007 Author Report Share Posted 24 december 2007 en natuurlijk de klank!!! dat impliceert iets als "laten we dat niet vergeten" maakt mij niet uit hoor maar toch............ Ja, en dan met name die van de oordoppen. Moeilijk he, begrijpend lezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 nu breekt bij mij de spreekwoordelijke klomp. alles klinkt hetzelfde inc cd spelers en nu ga je vragen wat de klank is van een mp3? hmm opmerkelijk op zijn minst waarde Henrie Je moet wel goed lezen, m44: Wat ik in ieder geval niet wil, is een speler met harddisk. Die lijken me te breekbaar. Dus ik wil graag een flash-speler. Maar welke? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende merken en types. Ik weet dat je bij een iPod per se met iTunes moet werken om er muziek op te zetten. Geldt iets dergelijks ook voor andere merken en is zoiets wel handig? En welke merken en types zijn handig in gebruik? Hoe zit het met het energieverbruik en de oplaadtijd? En natuurlijk de klank, hoe is die? Ik heb overigens Sony-oordoppen, die verder goed bevallen, dus als de bijgeleverde oordoppen brak zijn, dan is dat niet zo'n punt... Ik noem pas op het laatst de klank, met nog de opmerking dat ik m'n 'oude' oordoppen ga gebruiken. Kwaliteit/duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid staat bij mij voorop. En daarna de batterij/accu. Die noem ik ook het eerst... Ik verwacht inderdaad geen grote verschillen in klank. Zeker niet met oordopjes... beste henrie die oordoppen hebben in dit geval geen reet te maken met de klank waar jij vragen over stelt. als je er nu persee een ding van wilt maken vind ik dat ook goed. lezen is namelijk een sterk punt van mij. je schiet hier allerlei mensen af omdat ze verschillen horen in cd spelers en kabels en nu ga jij vragen naar de klank van een mp3? en dan met smoesjes aankomen over oordoppen? het enige wat jij zegt is dat je de kwaliteit van de oordoppen niet belangrijk vind omdat je zelf nog een paar hebt liggen. Henrie wees een vent en geef toe dat je interesse had in de "klank"van de mp3 speler. je word er voor mij niet minder om hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 Denk ook ZEKER aan de software die nodig is bij de mp3 speler. Sony doet het alleen met sony sonicstage en dit werkt in mijn opinie gewoon RUK. Apple I-tunes tja wat zal ik er van zeggen, een behoorlijk aggressief programma en net als nero valt dit bij mij onder de catogorie bloatware (meer,meer en nog meer is beter, NOT) en je verzuipt in de mogelijkheden. En natuurlijk werk het weer niet zonder quicktime dus dat krijg je er automatisch bij en gaat zich weer overal tussen wurmen. Ik persoonlijk zou kiezen voor en merk mp3 speler dat gewoon drag and drop compatible is, dan bepaal je gewoon zelf welke software je wilt gebruiken. grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2007 Author Report Share Posted 24 december 2007 Denk ook ZEKER aan de software die nodig is bij de mp3 speler. Sony doet het alleen met sony sonicstage en dit werkt in mijn opinie gewoon RUK. Apple I-tunes tja wat zal ik er van zeggen, een behoorlijk aggressief programma en net als nero valt dit bij mij onder de catogorie bloatware (meer,meer en nog meer is beter, NOT) en je verzuipt in de mogelijkheden. En natuurlijk werk het weer niet zonder quicktime dus dat krijg je er automatisch bij en gaat zich weer overal tussen wurmen. Ik persoonlijk zou kiezen voor en merk mp3 speler dat gewoon drag and drop compatible is, dan bepaal je gewoon zelf welke software je wilt gebruiken. grtjzz Daffy Kijk, hier heb ik wat aan! Ik heb verder geen ervaring met iTunes, en m'n broer hoor ik er nooit (in negatieve zin) over. Maar heb lijkt mij inderdaad ook handiger om de speler gewoon als 'usb-stick' te kunnen gebruiken. Quicktime heb ik ook een hekel aan trouwens... nu breekt bij mij de spreekwoordelijke klomp. alles klinkt hetzelfde inc cd spelers en nu ga je vragen wat de klank is van een mp3? hmm opmerkelijk op zijn minst waarde Henrie Je moet wel goed lezen, m44: Wat ik in ieder geval niet wil, is een speler met harddisk. Die lijken me te breekbaar. Dus ik wil graag een flash-speler. Maar welke? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende merken en types. Ik weet dat je bij een iPod per se met iTunes moet werken om er muziek op te zetten. Geldt iets dergelijks ook voor andere merken en is zoiets wel handig? En welke merken en types zijn handig in gebruik? Hoe zit het met het energieverbruik en de oplaadtijd? En natuurlijk de klank, hoe is die? Ik heb overigens Sony-oordoppen, die verder goed bevallen, dus als de bijgeleverde oordoppen brak zijn, dan is dat niet zo'n punt... Ik noem pas op het laatst de klank, met nog de opmerking dat ik m'n 'oude' oordoppen ga gebruiken. Kwaliteit/duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid staat bij mij voorop. En daarna de batterij/accu. Die noem ik ook het eerst... Ik verwacht inderdaad geen grote verschillen in klank. Zeker niet met oordopjes... beste henrie die oordoppen hebben in dit geval geen reet te maken met de klank waar jij vragen over stelt. als je er nu persee een ding van wilt maken vind ik dat ook goed. lezen is namelijk een sterk punt van mij. je schiet hier allerlei mensen af omdat ze verschillen horen in cd spelers en kabels en nu ga jij vragen naar de klank van een mp3? en dan met smoesjes aankomen over oordoppen? het enige wat jij zegt is dat je de kwaliteit van de oordoppen niet belangrijk vind omdat je zelf nog een paar hebt liggen. Henrie wees een vent en geef toe dat je interesse had in de "klank"van de mp3 speler. je word er voor mij niet minder om hoor. Ik weet niet wat je nou precies wilt (waarschijnlijk een potje stoken), maar ik had het hier (zie openingspost) toch echt over de klank van de oordoppen: En natuurlijk de klank, hoe is die? Ik heb overigens Sony-oordoppen, die verder goed bevallen, dus als de bijgeleverde oordoppen brak zijn, dan is dat niet zo'n punt... Ik kan er echt niks anders van maken. Niks smoesjes. Ik ga er vanuit dat ze allemaal wel min of meer hetzelfde signaal uitpoepen. Maar vooruit, ik sluit niet uit dat de aller goedkoopste prullen iets minder goed zijn dan de duurdere. Voor zover dat hoorbaar wordt, met oordoppen in, in de trein, met achtergrondherrie... Niet dus... Ik wil het er verder ook niet meer over hebben. Ik weet wat ik geschreven heb, en wat ik daarmee bedoel. Misschien had ik nog wat explicieter moeten vermelden dat ik de oordoppen bedoelde... Als jij denkt dat ik wat anders bedoel, prima, maar ik ga er verder niet meer op reageren. Ben sowieso een paar dagen weg, dus ik zal dan toch al niet veel op het forum zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 A buncj of reviews http://www.anythingbutipod.com/archives/reviews/ Die sandisk lijkt me wel aardig (niet in roze ) Wel tweaken met bitumen en betere caps http://www.anythingbutipod.com/archives/20...isassembled.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 is goed henrie ik laat het ook rusten. prettige dagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 Ik las dat Sony van SOnicstage af is, iig van hun eigen formaat (wat naar mijn mening w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 A buncj of reviewshttp://www.anythingbutipod.com/archives/reviews/ Die sandisk lijkt me wel aardig (niet in roze ) Wel tweaken met bitumen en betere caps http://www.anythingbutipod.com/archives/20...isassembled.php Link Award 2007 gaat naar Duckers. Ben ook op zoek, dus kijk graag mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2007 Author Report Share Posted 24 december 2007 en natuurlijk de klank!!! dat impliceert iets als "laten we dat niet vergeten" Ja, en dan met name die van de oordoppen. Moeilijk he, begrijpend lezen... Moeilijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 december 2007 Author Report Share Posted 25 december 2007 Hoe lang gaat de batterij mee dan? Ik lees bij veel spelers iets van 24 uur. Gaat de batterij van die Cowon langer mee? Meestal langer dan anderen De U2 die ik als eerste had (en nog heb) ging 20 uur mee, de D2 die ik nu heb gaat 52 uur mee (muziek afspelen). Natuurlijk zijn er ook die in de buurt zitten van 20 uur, maar even kritisch zoeken levert een langer spelend apparaatje op (zoals ook de G2 en de G3). De topper is de iAudio 7 met 60 uur playback. Hun AA(A) batterij apparaten gaan net zo lang mee als vergelijkbare apparaatjes van een ander merk. Daarnaast vind ik het grote voordeel dat de iAudio's FLAC bestanden kunnen afgespelen. Kwalitatief is dat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Ik vond deze trouwens ook wel aardig: Samsung YP-K3JAB En deze heb ik ook zojuist besteld, bij Bol.com. De versie met 4GB geheugen. Bij Dixons zeiden ze dat het een uitlopend model was (terwijl ie pas dit jaar in Nederland op de markt is gekomen ), maar dat ik 'm nog wel bij hun online kon bestellen. Nou, dan kan ik 'm beter bij Bol.com bestellen, want daar is ie nog goedkoper ook... Mocht Bol 'm toch niet kunnen leveren, dan wordt het een Samsung YP-T10 denk ik... Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts