buizenbart Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Bij Dixons zeiden ze dat het een uitlopend model was (terwijl ie pas dit jaar in Nederland op de markt is gekomen ), Het jaar is bijna om! En dat soort 'wegwerpartikelen' zit nooit lang in het programma, 3 maanden later komt er een nieuw model uit met een ander design.. maar dat ik 'm nog wel bij hun online kon bestellen. Nou, dan kan ik 'm beter bij Bol.com bestellen, want daar is ie nog goedkoper ook... FOEI!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Bij Dixons zeiden ze dat het een uitlopend model was (terwijl ie pas dit jaar in Nederland op de markt is gekomen ), Het jaar is bijna om! En dat soort 'wegwerpartikelen' zit nooit lang in het programma, 3 maanden later komt er een nieuw model uit met een ander design.. maar dat ik 'm nog wel bij hun online kon bestellen. Nou, dan kan ik 'm beter bij Bol.com bestellen, want daar is ie nog goedkoper ook... FOEI!!!! Oh sorry, moet zeker 'bij hen'zijn? Ik denk trouwens dat die T10 de opvolger is van de K3. Heb wel zoiets gelezen in een review. Maar ik vind de K3 mooier om te zien en die T10 heeft weer meer onzin erop zitten, die ik toch niet gebruik (Blauwe Tand en zo). Bovendien is ie wat duurder. Dan heb je ook nog de P2, maar die is helemaal 'niet te betalen', en ook nog weer groter. Ik vind het juist wel fijn dat die K3 en ook de T10 lekker klein zijn... Verder zijn er nog de S5 en de K5. Die hebben beide uitschuifbare speakers (lekker nuttig). De S5 is volgens mij ook weer de opvolger van de K5... K3: T10: K5: S5: P2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 februari 2008 Author Report Share Posted 2 februari 2008 Nou, ik heb nauwelijks een maand kunnen genieten van m'n Samsung. Hij is namelijk gisteren gejat Overdag uit m'n hotelkamer, terwijl ik aan het werk was. De (Sony) oordopjes (inclusief doosje) zijn ook gestolen... Dus mocht iemand een vrijwel nieuwe, zwarte Samsung YP-K3 op internet aangeboden zien staan, zonder originele oordoppen (maar wellicht met Sony's), zonder software en zonder doos en boekje: dat zou zo maar de mijne kunnen zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 februari 2008 Report Share Posted 2 februari 2008 Nou, ik heb nauwelijks een maand kunnen genieten van m'n Samsung. Hij is namelijk gisteren gejat Overdag uit m'n hotelkamer, terwijl ik aan het werk was. De (Sony) oordopjes (inclusief doosje) zijn ook gestolen... Dus mocht iemand een vrijwel nieuwe, zwarte Samsung YP-K3 op internet aangeboden zien staan, zonder originele oordoppen (maar wellicht met Sony's), zonder software en zonder doos en boekje: dat zou zo maar de mijne kunnen zijn... Dat is balen Henrie, Toch wel triest dat je dit niet eens in je hotel kamer kan achterlaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 februari 2008 Author Report Share Posted 2 februari 2008 Nou, ik heb nauwelijks een maand kunnen genieten van m'n Samsung. Hij is namelijk gisteren gejat Overdag uit m'n hotelkamer, terwijl ik aan het werk was. De (Sony) oordopjes (inclusief doosje) zijn ook gestolen... Dus mocht iemand een vrijwel nieuwe, zwarte Samsung YP-K3 op internet aangeboden zien staan, zonder originele oordoppen (maar wellicht met Sony's), zonder software en zonder doos en boekje: dat zou zo maar de mijne kunnen zijn... Dat is balen Henrie, Toch wel triest dat je dit niet eens in je hotel kamer kan achterlaten. Ja, dat vind ik ook erg triest. Ik ben blij dat ik m'n andere tas met laptop (van m'n werk), paspoort en portemonnee altijd meeneem naar m'n werk. Ik ben trouwens ergens ook wel blij dat ik die mp3-speler had gekocht. Ik gebruikte namelijk tot een maand geleden een mp3-discman. Dan sjouwde ik dus een mapje met (originele) cd's mee. Als die cd's waren gejat, zou ik nog meer balen, want dan is de kostenpost waarschijnlijk nog hoger, want daar zitten 24 cd's in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 februari 2008 Author Report Share Posted 2 februari 2008 Nou, ik heb nauwelijks een maand kunnen genieten van m'n Samsung. Hij is namelijk gisteren gejat Overdag uit m'n hotelkamer, terwijl ik aan het werk was. De (Sony) oordopjes (inclusief doosje) zijn ook gestolen... Dus mocht iemand een vrijwel nieuwe, zwarte Samsung YP-K3 op internet aangeboden zien staan, zonder originele oordoppen (maar wellicht met Sony's), zonder software en zonder doos en boekje: dat zou zo maar de mijne kunnen zijn... Je hebt toch hopelijk wel aangifte gedaan (bij het hotel en de politie)? Bij het hotel uiteraard wel. Bij de politie moet ik nog doen. Doe ik vanmiddag denk ik... Het hotel ging in ieder geval ook bij de politie aangifte doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 februari 2008 Author Report Share Posted 6 februari 2008 Nu ik toch weer een nieuwe mp3-speler moet kopen, inclusief oordopjes, heb ik nu de volgende vraag: wie weet waar je Shure in-ear oordoppen kan kopen? Ik vind ze wel wat prijzig, maar ik ben er toch ook wel benieuwd naar. Andere in-ear merken/types zijn ook welkom trouwens. Het worden wel in-ear oordoppen denk ik. Dan heb je toch nog wat minder last van omgevingslawaai. De mp3-speler ben ik wel uit. Dat wordt weer dezelfde, mits ik die nog ergens kan vinden, want Bol.com heeft 'm volgens mij niet meer... Anders wordt het een Samsung YP-T10 of zo... Maar nu dus eerst oordoppen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 februari 2008 Report Share Posted 8 februari 2008 Nu ik toch weer een nieuwe mp3-speler moet kopen, inclusief oordopjes, heb ik nu de volgende vraag: wie weet waar je Shure in-ear oordoppen kan kopen? Ik vind ze wel wat prijzig, maar ik ben er toch ook wel benieuwd naar. Andere in-ear merken/types zijn ook welkom trouwens. Het worden wel in-ear oordoppen denk ik. Dan heb je toch nog wat minder last van omgevingslawaai. De mp3-speler ben ik wel uit. Dat wordt weer dezelfde, mits ik die nog ergens kan vinden, want Bol.com heeft 'm volgens mij niet meer... Anders wordt het een Samsung YP-T10 of zo... Maar nu dus eerst oordoppen... Heb mijn Shure ES110 vorige maand via ebay.co.uk besteld. Snel geleverd, voor een (relatief) aantrekkelijke prijs (EUR 78.50 inclusief levering). Beyerdynamics schijnt ook een paar mooie types (o.a. DTX50) te maken. Kijk voor prijzen vooral via ebay.de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2008 Author Report Share Posted 8 februari 2008 Ik ga niet via ebay kopen, sorry... Beyerdynamic heb ik ook gezien. Lijkt me wel mooi spul. En Sennheiser ook wel. Ach, misschien wordt het wel weer iets van Sony, wie weet Maar wel in-ear denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 februari 2008 Report Share Posted 8 februari 2008 Denon schijnt ook een een aantal goeie modellen te maken. Koop er zelf misschien ook eentje bij voor het proberen. Kan even geen link plaatsen, want dan loopt m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2008 Author Report Share Posted 9 februari 2008 Beyerdynamic was nergens in Enschede te koop (tenminste niet waar ik heb gekeken), dus heb ik het op Sennheiser gehouden. Nota bene bij de Media Markt gehaald, want voor de serieuzere audiozaken zijn oordopjes kennelijk niet serieus genoeg. Ik ben in 3 winkels 1 type van Sennheiser en 2 types van Sony tegengekomen. 1 winkel had helemaal niks... Dan maar naar de BCC en de Media Markt... Oh ja, dit type is het geworden: Nu nog een nieuwe mp3-speler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 februari 2008 Report Share Posted 9 februari 2008 Die, en wat andere modellen, zag ik vandaag ook bij BCC in Utrecht. Die nieuwe vormgeving oogt prima, en zit na wat wennen ook goed. De schuimen moeten ingedrukt worden voor ze de gehoorgang in gaan. Daar zetten ze dan uit. Moest daar even aan wennen maar het sluit het geluid van buiten een stuk beter af. Bij de Shures zit de speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2008 Author Report Share Posted 9 februari 2008 Die, en wat andere modellen, zag ik vandaag ook bij BCC in Utrecht. Die nieuwe vormgeving oogt prima, en zit na wat wennen ook goed. De schuimen moeten ingedrukt worden voor ze de gehoorgang in gaan. Daar zetten ze dan uit. Moest daar even aan wennen maar het sluit het geluid van buiten een stuk beter af.Bij de Shures zit de speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 10 februari 2008 Report Share Posted 10 februari 2008 Er zitten bij deze oordoppen geen schuimen op, maar meer een soort van 'rubber tulband' (ik weet ff geen betere vergelijking). Die rand is flexibel en sluit zodoende je oor af. Ik heb alle 3 de maten gepast en de middelste (zeg maar maat M) zit het beste. Maat S zit zondermeer te slap. Die sluit de gehoorgang niet af. Maat L sluit de gehoorgang wel af, maar zit denk ik wat te strak. Maar dat moet de toekomst maar uitwijzen.meer. Helaas is ie bij Dixons wel duurder dan ie bij Bol.com was... Die lichtgrijze rubbers kwamen ook met de Shure, maar heb ze niet geprobeerd. Gebruik ook de middelste maat. Sinds drie dagen pas overigens. Vergoed de verzekering de speler? Dat ga ik nog navragen. Ik heb geen reisverzekering, dus ik denk van niet. Maar nadat ik afgelopen weekend online aangifte had gedaan, werd ik maandagmiddag gebeld door de politie. De agente zei dat ik geen online aangifte kon doen, omdat je alleen online aangifte kan doen van diefstal in openbare ruimtes. Mijn hotelkamer is geen openbare ruimte, en wordt (door de politie) gezien als je huis. Het is dan dus niet alleen diefstal, maar ook huisvredebreuk, en daar kun je om de een of andere reden niet online aangifte van doen. Ik moet dus persoonlijk op het bureau langskomen, om het verhaal, dat ze al digitaal hebben gekregen, nog eens mondeling op te lepelen... Stelletje bureaucraten... Gek genoeg kan ik wel op het bureau in Enschede of Hengelo aangifte doen. Die sturen het dan weer door naar Rotterdam... Nou ja, schiet mij maar lek... Maar goed, nou zat ik te denken: als het huisvredebreuk is, en de verzekering ziet dat ook zo, dan is dekt m'n inboedelverzekering de schade waarschijnlijk wel. Maar de verzekering zal het wel weer anders zien dan de politie. De inboedelverzekering is immers gelinkt aan je adres, dus het zal wel kansloos worden... Heb inmiddels trouwens dezelfde speler weer besteld. Bij Dixons online dit keer, want Bol.com had 'm niet meer. Helaas is ie bij Dixons wel duurder dan ie bij Bol.com was... Kaart het zeker aan bij je verzekeringsagent. Wellicht is die bereid de opvatting van de pliesie te volgen en/of een verder brave premiebetaler tegemoet te komen. Misschien valt het onder een verzekering via de werkgever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts