JoBob Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Ik las vandaag het volgende artikel; Dove man studeert af in muziek Uitgegeven: 16 mei 2003 09:59 SYDNEY - Een Australi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door JoBob:[ik heb zelf bemerkt dat mijn gehoor minder is dan het geweest is, hoe vertaald dat zich naar je installatie; ga je dan naar speakers die meer nadrukkelijk in het hoog aanwezig zijn, hoe gaan jullie hiermee om?[/QB] Ik weet ook dat mijn gehoor minder is geworden (jarenlang opgetreden, achter een luide drumkit gezeten). Maar ik hou me er niet echt mee bezig. Speakers met meer hoog? Ik zou het niet weten. Ik ga op mijn smaak af en het kan best zijn dat die is veranderd doordat mijn gehoor is achteruitgegaan. Manus PS: Dit lijkt op een Leids onderonsje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoBob Posted 16 mei 2003 Author Report Share Posted 16 mei 2003 Ach het punt is eigenlijk dat een heleboel mensen vergeten dat geluid en de beleving ervan vrij betrekkelijk is... wordt nog al eens vergeten... En Ja, Leo, dat zit grotendeels tussen je oren.. P.S. Leiden rules! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Blijft Lijen in Leien Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Knap van die man om doof muziek te schrijven. Beethoven schijnt niet helemaal doof te zijn geweest want naar het schijnt nemen andere delen van je lichaam de trillingen wel waar maar veel inefficienter. Mijn gehoor is ook niet perfect al ben ik er wel zuinig op. Je hersens wennen aan een achteruitgaand gehoor waardoor je er wel veel mee kan en pas heel laat in de gaten hebt dat je gehoor achteruit is gegaan. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Klop wel Nando, toen ik studeerde had ik een vriendinnetje die fluit studeerde. Pas na een aantal jaren kwam men er achter dat ze aan 1 kant voor 100% doof was en aan de andere kant voor 80%. Pa is een bekend klassiek beroeps muzicus, het was nooit eerder opgevallen dat ze een ernstig gehoorgebrek had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Aaudiofielen denken vaak in freguenties. Het is inderdaad waar dat het frequentiebereik van je oren naarmate de jaren vorderen afneemt maar gerelateerd aan muziekferquenties valt dat allemaal wel mee. Daarbij denk ik dat als je gehoor iets afneemt, je het automatisch iets comepenseert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Dat mijn gehoor zeker aan een kant minder is wist ik al heel lang. Je leert er inderdaad mee leven en dus valt het niet meer op. Toch wanneer ik in een ruimte zit waar heel veel gepraat wordt bemerk ik dat ik geen gesprek meer kan volgen. Nu na een incident aan dat slechte oor zal mijn gehoor waarschijnlijk nog minder zijn maar ik luister alweer met veel plezier naar muziek. Een gehoor test de 27 ste zal uitwijzen hoe het gesteld is met mijn oren. Ik ben er heel zuinig op dat wel maar was dat in het verleden dus echt niet en de gevolgen daarvan komen altijd later. Vreemd in dat opzicht is het dat een vriend van me waarmee ik in dezelfde band zat een gehoor heeft waar een klein kind jaloers op kan zijn . Je zou dan zeggen dat het ene persoon gevoeliger is voor beschadiging dan de andere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Vreemd in dat opzicht is het dat een vriend van me waarmee ik in dezelfde band zat een gehoor heeft waar een klein kind jaloers op kan zijn .Je zou dan zeggen dat het ene persoon gevoeliger is voor beschadiging dan de andere Die maat van je droeg gewoon altijd stiekum oordopjes Don. "Stiekum" van die kleintjes en diep in de oren zittend, omdat het als rockmuzikant nou niet bepaald stoer staat om met van die grote gele tampons in je oren te staan. Jij zou 'm falikant voor "mietje" hebben uitgemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoBob Posted 19 mei 2003 Author Report Share Posted 19 mei 2003 Geplaatst door leo hifi:komisch want jobob was er zelf bij en hij vond het ook helemaal niet schel klinken. DAt was de basis van mijn vraag dus, Ik heb ook niet zulke grote oren als jij Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@00@ Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Geplaatst door JoBob:[QB]En Ja, Leo, dat zit grotendeels tussen je oren.. QB] bij diene Leo zit het niet tussen de oren, want daar zit niet zoveel !!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Toch Jammer dat er een omgekeerd evenredig verband lijkt te bestaan tussen de achteruitgang van het menselijk gehoor en het vermogen dat men bezit dat aan mooie en dure audio spulletjes kan worden uitgegeven. V.rd.mm., straks kan ik eindelijk de Topline kopen van mijn favoriete merk, en dan merk ik er niks meer van omdat ik te doof ben om het waar te nemen. Kortom geld moet rollen en wel NU.... Ik ga dus maar weer aan het werk, Groeten Frank PS Bijzonder knap van de Aussie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoBob Posted 22 mei 2003 Author Report Share Posted 22 mei 2003 Geplaatst door Frank:Toch Jammer dat er een omgekeerd evenredig verband lijkt te bestaan tussen de achteruitgang van het menselijk gehoor en het vermogen dat men bezit dat aan mooie en dure audio spulletjes kan worden uitgegeven. Kijk! Dan de bijkomende verschijnselen zoals aderverkalking, en dan weet je helemaal niet meer wat je hoort en of dat korrekt is .... JoBob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts