AntonDoove Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 Beste Mensen. Als beginnend nieuw Forumlid wens ik u eerst allen hele Fijne Kerstdagen met vooral een Gezond 2008 en heel veel hobby-plezier. Met deze wens hoop ik een goede start te maken in dit Forum. Voor de muziek-hobby kreeg ik de vorige maand van mijn dochter en haar vriend een USB-platenspeler als verjaardagscadeau,waarmee ik mijn Muziek-collectie op LP`s en 45-t op de CD of DVD kan branden. Deze platenspeler is van het chinese merk ION en heeft het type iTTUSB05. Op de bijgeleverde CD stonden de 4 programma`s: 1.EZ Vinyl Converter.2.Audacity.3.Quicktime Player en 4.iTunes. Ik las dat de muziek dan vanuit iTunes naar de iPod kan. Ik heb geen iPOD. Een iPod kan n.l.niet op mijn 2 gehoor-apparaten werken,dus ik heb er niets aan. Nu meende ik gelezen te hebben dat ik de muziek vanuit de iTunes-map wel kan exporteren naar WMP. Vanuit WMP kan ik de muziek dan makkelijker branden op CD`s. Nu mijn vraag over het exporteren. Klopt het dat ik de muziek vanuit de map iTunes inderdaad naar WMP kan exporteren? Met WMP heb ik geen iPod nodig,want met WMP hoor ik de muziek prima als ik thuis achter mijn PC zit. Graag verneem ik of iemand van dit Forum hiermee reeds ervaring heeft. Hoe krijg ik via die software mijn muziek opgeslagen in de WMP-bibliotheek. De bijgeleverde handleiding vermeldt niets over die werkwijze en noemt helemaal geen WMP. Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 Beste Anton, Allereerst zul je moeten uitzoeken welk formaat de iPod gebruikt. Waarschijnlijk is dat Mpeg4, AAC of eoa ander formaat wat niet standaard door WMP afgespeeld kan worden. Vervolgens zul je een plug-in/codec moeten zoeken welke aan WMP gekoppeld kan worden waardoor WMP wel die formaten af kan spelen. Als dat gedaan is kun je naar je iTunes map gaan en daar de liedjes selecteren om ze af te spelen. Als het goed is zou dan WMP moeten opstarten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 december 2007 Report Share Posted 24 december 2007 Beste Anton, Je hoeft de bestanden niet om te zetten naar WMP. Het is namelijk goed mogelijk om de bestanden direct van uit iTunes direct op cd te zetten. Ook is iTunes een simpeler en voor muziek een beter programma als WMP dus ook als je achter je computer zit kan je daar prima mee je muziek beheren en afspelen. Je hebt dus dat hele WMP niet meer nodig wand iTunes doet alles al. Nu zitten er we een aantal nadelen aan iTunes je ben namelijk verplicht om ook Quiktime op je PC te hebben en ook de album gegevens worden niet altijd ge download als je geen iTunes account hebt. Maar om dat jij met een USB platen spelerbestanden importeert zal je toch zelf de namen en de rest van de gegevens zelf moeten in vullen. Suc6 George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 25 december 2007 Author Report Share Posted 25 december 2007 Beste George. Ik heb die Quicktime op mijn PC staan,want dat heeft mijn dochter gedaan. Van iTunes heb ik nog geen account,maar daartoe pleeg ik wel nader onderzoek. Dan kom ik er wel achter wat iTunes voor mij kan betekenen. Ik las wel in het iTunes-menu,dat er niet over branden werd geschreven. Men had het wel over het maken van een reserve-copie op de CD. Na jouw tips over die account bij iTunes,ga ik daar eens verder informeren en zien welke reactie ik krijg. Ik wist niet dat iTunes en Quicktime gecombineerd wordt gebruikt. Voor mij is dit nieuw. Met deze gegevens ga ik verder onderzoeken en ik dank jou vriendelijk voor je waardevolle tips. Vriendelijke groeten van Anton Doove. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 25 december 2007 Author Report Share Posted 25 december 2007 Beste George.Zonet heb ik in iTunes even gekeken en ontdekt dat die van Apple is. Mijn PC werkt met Windows Media Center Edition van MS en is derhalve geen Apple Daarom zal het dus zinloos zijn om een account van iTunes te nemen. Aangezien ik ook nog Audacity op mijn PC heb staan die gratis is,zal deze wellicht beter met WMP kunnen samenwerken. Support van iTunes/Apple zal niet gratis zijn,zoals ik nu vermoedt. Mijn PC is immers geen Apple. Aangezien het programma EZ Vinyl Converter de muziek alleen naar iTunes stuurt,kan ik denkelijk veel beter die Converter niet gebruiken maar overstappen op die gratis Audacity. Omdat Audacity echter niet geschikt is voor beginners zoals ik,kan ik om het toch te leren gebruiken wel een handleiding in de Ned.Tl.ophalen vanuit de Help. Ik heb Audacity wel reeds op mijn PC staan in de Ned.Tl. Hopelijk kom ik er zo wel beter uit. Helaas kan ik die iTunes dus niet gebruikenomdat mijn PC geen Apple is. Toch dank ik je vriendelijk voor je welwillende reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 december 2007 Report Share Posted 25 december 2007 Beste George.Zonet heb ik in iTunes even gekeken en ontdekt dat die van Apple is.Mijn PC werkt met Windows Media Center Edition van MS en is derhalve geen Apple Daarom zal het dus zinloos zijn om een account van iTunes te nemen. Aangezien ik ook nog Audacity op mijn PC heb staan die gratis is,zal deze wellicht beter met WMP kunnen samenwerken. Support van iTunes/Apple zal niet gratis zijn,zoals ik nu vermoedt. Mijn PC is immers geen Apple. Aangezien het programma EZ Vinyl Converter de muziek alleen naar iTunes stuurt,kan ik denkelijk veel beter die Converter niet gebruiken maar overstappen op die gratis Audacity. Omdat Audacity echter niet geschikt is voor beginners zoals ik,kan ik om het toch te leren gebruiken wel een handleiding in de Ned.Tl.ophalen vanuit de Help. Ik heb Audacity wel reeds op mijn PC staan in de Ned.Tl. Hopelijk kom ik er zo wel beter uit. Helaas kan ik die iTunes dus niet gebruikenomdat mijn PC geen Apple is. Toch dank ik je vriendelijk voor je welwillende reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Anton, als ik het allemaal goed begrijp kun je gewoon met je windows pc en de bij de draaitafel geleverde software doen wat je wilt. Gebruik EZY vinyl converter om je muziek op de pc te zetten, dit gaat automtisch in het bestandsformaat van iTunes. Installeer ook de iTunes software (kost volgens niets en je hoeft je ook nergens aan te melden), hiermee kun je op je eigen pc die bestanden weer afspelen. Ook kun je met deze software de bestanden converteren naar iets anders, lees dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 25 december 2007 Author Report Share Posted 25 december 2007 Beste Seed7 Ik klikte op het blauwe woordje dit,maar kreeg helaas alleen de Engelstalige site te zien waarvan ik niets begrijp,want ik kan geen technisch Engels lezen. Die site kan ik dus helaas niet gebruiken. Hopelijk bestaat er wel een site in de Ned.Tl. Anders is dit voor mij absoluut onbruikbaar. Graag verneem ik je reactie hierover. Via een mailtje op Anton.doove@orange.nl verneem ik graag of je reactie in het Forum te lezen is. Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 december 2007 Report Share Posted 25 december 2007 Beste Anton, Je kan van de site van Apple de windos versie downloaden deze is Nederlandstalig en werkt dus gewoon onder Windows. Hier kan je die downloaden Wel even de vinkjes weg halen anders moet je je email adres achterlaten maar dat is dus niet echt nodig. Om deze te gebruiken is het niet direct nodig om een account aan temaken. Je hebt het account dan alleen nodig als je ook muziek wilt kopen of een foto van de album hoes te downloaden. Veel succes. George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 december 2007 Report Share Posted 25 december 2007 Beste Seed7 Ik klikte op het blauwe woordje dit,maar kreeg helaas alleen deEngelstalige site te zien waarvan ik niets begrijp,want ik kan geen technisch Engels lezen. onderstaand is het belangrijkste stukje: To convert a song's file format: 1. Open iTunes Preferences. Windows: On the Edit menu, click Preferences. Mac: From the iTunes menu, choose Preferences. 2. Click the Advanced button, then click the Importing button at the top of the window. 3. From the Import Using pop-up menu, choose the encoding format that you want to convert the song to, then click OK to save the settings. 4. Select one or more songs in your library, then from the Advanced menu, choose one of the following (The menu item changes to show what's selected in your Importing preferences): * Convert Selection to MP3 * Convert Selection to AAC * Convert Selection to AIFF * Convert Selection to WAV * Convert Selection to Apple Lossless korte vertaling Om het bestandsformaat van een liedje te veranderen: 1 Open iTunes Prefernces (voorkeuren) windows: in het menu edit, click preferences (voorkeuren) 2 click op de advanced (geavanceerd) knop, klik dan op de imorteren knop aan de bovenkant van het venster 3 In het popup menu kies je nu het bestandsformaat waarnaar je wilt converteren, kies een van de volgenden: * * Je kunt hier waarschijnlijk het beste mp3 kiezen, dat kent de windows media player ook. Als je geen verlies in kwaliteit wilt kies je voor WAV, maar dan zijn de bestanden heel wat groter. succes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Beste Seed7Eerst nu kan ik even reageren op wat je mij gisteren schreef. Het is eerst mijn bedoeling om de muziek van mijn LP`s en 45-t. op de CD te branden. Daartoe dien ik die muziek eerst op te slaan. Voor dit doel wil ik graag weten welk formaat dan nodig is. Of slaat die Vinyl Converter dit zelf op in iTunes als WAV-bestand? Kan dit kloppen? Ik begrijp uit wat je schreef,dat WAV een groter bestand is dan WMP. Dan wacht ik beter met de WMP. Graag verneem ik je reacties hierover en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Beste Seed7. Klik maar op die link. Als het goed is zie je dan het iTunes-scherm die dan vertoont wat ik deed na jouw 1e instructies. Hopelijk staat het zo goed,maar dan weet ik nog niet hoe ik hiermee verder kan. Ik koos voor het WAV-formaat,omdat ik denk dat deze de juiste is voor het branden op CD of DVD. Graag verneem ik of deze keuze juist was en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Je bent op de goede weg Anton. Waf is inderdaad de beste keuze als je alleen op CD wild branden. Een WAF bestand wordt niet gecomprimeerd en zal daarom altijd de beste kwaliteit geven. Nu dit is ingesteld ga je naar het tabblad Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 28 december 2007 Author Report Share Posted 28 december 2007 Beste George.Allereerst mijn vriendelijke dank voor je nieuwste instructies,die ik zonet uit de printer heb gehaald om de tekst morgen te kunnen volgen en uit te proberen. De allereerste testen met de muziek/zang heb ik verwijderd,omdat het niet was wat ik wou. Het melodietje stond maar voor een deel in iTunes,maar de reden laat ik je morgen wel weten,want op dit moment voel ik mij sterk vermoeid n een dagtrip met wandelingen die ik met mijn vrouw maakte. Ik zit bijna te slapen achter mijn PC,dus ik kan nu beter stoppen en jou vriendelijk groeten. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 Beste George. Hier ben ik weer en kan je nu de oorzaak beschrijven van een te kort melodietje. Bij het opnemen zit ik alleen even met het probleem van de opname met de platenspeler en de Start met de Vinyl Converter. Hierbij startte ik eerst met de knop record en daarna zette ik die toon-arm op het 45-t.plaatje. Met die laatste handeling ben ik te traag,waardoor er maar een deeltje van die melodie wordt ogenomen. Ook als ik die handelingen in omgekeerde volgorde verricht,krijg ik hetzelfde resultaat. Ik kan de Toon-arm er handmatig opzetten,maar het kan ook automatisch omhoog. Na het automatisch omhoog krijgen,zet die toon-arm zich echter niet vanzelf op het plaatje. Hij gaat dan niet eens vanzelf naar het begin,laat staan dat hij zichzelf op het plaatje zet. Dit vind ik erg ongemakkelijk,want omdat ik een beetje beverige hand heb,kost het mij moeite om die arm voorzichtig op het begin van dat plaatje te zetten. Dit duurt dan onnodig langer. Misschien is het toch beter om met die Toon-arm te beginnen en daarna klikken op record. Op dit startpunt heb ik nu zo mijn twijfels. Ik ga het nu proberen om die arm toch automatisch te verhogen. Zodra jij tijd hebt zie ik je reactie wel komen en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Hoi Anton, Wel lastig zo he maar vol automatische platen spelers worden bijna niet meer gemaakt. Je kan misschien de stekker van de platenspeler uit het stopcontact halen en dan de arm voorzichtig op het begin van het plaatje zetten (als de plaat stil staat dus.) Klik dan op start en steek dan de stekker er in. Nu neem je wel teveel op in het begin maar dat kan je dan weer met wave editor weghalen. Kijk eens of dat zo wel goed gaat ik ben benieuwd. Groetjes en succes. George Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Beste Anton, Ik heb nog wat op internet gezocht daar kwam ik dit tegen. http://www.numark.com/uploads/extras/miscf...rt_Guide_v2.pdf Ik denk dat je daar wel wat verder mee moet komen. Als je op pag 44 kijkt daar staat in het nederlands hoe je het beste verder kunt. de stekker er uit halen zal niet werken dus probeer dat maar niet. duk eerst op Record en daarna zo snel mogelijk op play als daar wat tijd tussen zit dat is niet erg dat haal je later weg met wave edittor. succes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 Beste George. Ik heb het opnieuw geprobeerd zonder de stekker er uit te trekken. Het lichtelijk beven/trillen van mijn hand viel achteraf nog wel mee. Nu heb ik helaas een andere ervaring over de volgorde van Opnemen ontdekt. Waarschijnlijk dien ik elk melodietje apart met die Converter over te laten zetten naar iTunes. Nu heb ik 6 verschillende melodietjes op genomen,maar in iTunes stond er 1 van de 6. Voor mij is het duidelijk dat ik kennelijk verkeerd heb gehandeld. Dat is duidelijk een Beginnersfout. Over die Engelstalige EZ Vinyl Converter weet ik niets en mis hiervan een Ned.Talige Handleiding. Het vermeldt niet of ik na opname van een melodietje/(track)weer op record dien te klikken om die track door de Converter naar itunes te versturen,waarbij ik die track wel opnieuw hoor. Het is mij niet bekend hoe die converter werkt,omdat alles helaas in het Engels staat. Voor mijn gebrek aan die Taalkennis is dat volslagen waardeloos. Ik kan er niets mee. Het is mij niet bekend of ik niet beter die Audacity 1.2.6.kan gebruiken i.p.v.die Converter. Kan met Audacity worden opgenomen of is dat alleenvoor het bewerken? Met de muziek-opname wacht ik nu,totdat ik meer info te pakken heb over de juiste werkwijze in de juiste volgorde,want anders kom ik er niet meer uit. Graag verneem ik of jij meer ervaring hiermee hebt,dan wel dat wellicht meer Forumleden zijn met ervaring. Helaas zijn de Fabrikant en de Importeur zeer karig met de info op dit gebied. Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank voor je mogelijk nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Beste George. Ik heb het opnieuw geprobeerd zonder de stekker er uit te trekken.Het lichtelijk beven/trillen van mijn hand viel achteraf nog wel mee. Nu heb ik helaas een andere ervaring over de volgorde van Opnemen ontdekt. Waarschijnlijk dien ik elk melodietje apart met die Converter over te laten zetten naar iTunes. Klopt je moet voor elk liedje opnieuw een opname starten. Nu heb ik 6 verschillende melodietjes op genomen,maar in iTunes stond er 1 van de 6.Voor mij is het duidelijk dat ik kennelijk verkeerd heb gehandeld. Dat is duidelijk een Beginnersfout. Kan gebeuren toch maar daar leer je dan toch weer van he. Over die Engelstalige EZ Vinyl Converter weet ik niets en mis hiervan een Ned.Talige Handleiding.Het vermeldt niet of ik na opname van een melodietje/(track)weer op record dien te klikken om die track door de Converter naar itunes te versturen,waarbij ik die track wel opnieuw hoor. Het is mij niet bekend hoe die converter werkt,omdat alles helaas in het Engels staat. Voor mijn gebrek aan die Taalkennis is dat volslagen waardeloos. Ik kan er niets mee. Op deze site staat de Nederlandse gebruiks aanwijzing je moet alleen even door scrollen naar pag 43 daar begind het nederlands talig gedeelte. Het is mij niet bekend of ik niet beter die Audacity 1.2.6.kan gebruiken i.p.v.die Converter.Kan met Audacity worden opgenomen of is dat alleenvoor het bewerken? Weet ik ook niet ik ken dat programma niet. iTunes ken ik wel en dat vind ik een redelijk gebruiksvriendelijk programma. Met de muziek-opname wacht ik nu,totdat ik meer info te pakken heb over de juiste werkwijze in de juistevolgorde,want anders kom ik er niet meer uit. Ga het gewoon nog eens proberen. 1. Begin met het klaarzetten van de naald op de plaat 2. Start het programma en start de opname. 3. Start ook dan de plaat. 4. Aan het einde van het liedje op next drukken of op New Track als er nog een liedje komt. 5. Als je al ge registreerd was bij EZ sla dit dan over, anders dit in vullen en op next drukken. Hier mee wordt dan de tietel en de uitvoerende artiest van de website van EZ gehaald. 6. controleer de naam die gevonden is en anders kan je die hier in vullen. 7. vervolgens wordt het liedje naar iTunes geschreven. 8. Kies Yes als je nog een liedje wild opnemen en No als je klaar bent. Graag verneem ik of jij meer ervaring hiermee hebt,dan wel dat wellicht meer Forumleden zijn met ervaring.Helaas zijn de Fabrikant en de Importeur zeer karig met de info op dit gebied. Bijvoorbaat weer mijn vriendelijke dank voor je mogelijk nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Ik hoop dat je hier weer wat verder mee kunt ik denk dat je er nu wel uit moet komen. Graag hoor ik van je of het gelukt is. Met vriendelijke groet. George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 Beste George.en andere Forumleden. Allereerst wens ik jullie allen een heel Gezond 2008. Moge 2008 een heel gelukkig Forum en Hobby-jaar worden met veel successen. Ik ben er gisteren in geslaagd om de Nederlandse vertaling van de Numarksite te halen en uit te printen in het PDF-formaat,want dat leest prima door een redelijke lettergrootte. Wel bemerkte ik op de pagina met de stappen 1,2 en 3,dat bij stap 2 deze instructie staat beschreven: "Zonder de draaitafel te laten draaien plaatst u de naald aan het begin van het gedeelte dat u wilt opnemen". Als ik echter die naald er op wil zetten,begint die draaitafel al te draaien. Die instructie bij stap 2 lukt dus niet,tenzij daartoe een handig foefje bestaat,die ik niet ken. Mijn vragen zijn dus:1.Hoe krijg ik die naald op de plaat,zonder dat die draaitafel draait. 2.Hoe krijg ik dit voor elkaar als ik elke track(melodie)apart dien op te nemen? De antwoorden hierop kan ik niet terugvinden in die stapsgewijze instructies. Ik zocht tevergeefs. Ik heb de instructies voor de EZ Vinyl Converter 2. Bij mij staat deze naam zonder die 2 Het zijn wel de instructies voor opnamen met de PC en dus niet voor de MAC. Ik vermoed nu dat die Converter 2 misschien een update zou kunnen zijn,maar dat weet ik niet zeker. Graag verneem ik hierover de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts