Jump to content

ERvaringen met B&W 804S gezocht

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik draai veel rock en popmuziek. Mijn huidige KEF RDM 3 speakers voldoen dan helaas toch niet. Stemmen worden gauw veel te schel.

Nu heb ik een andere speaker op het oog; de B&W 804S (wel helaas duur; 4000,- paar).

Ik ben benieuwd of iemand met deze speaker ervaring heeft. Met mijn muziek is een monitor model niet mogelijk. Ik heb gewoon een goed laag nodig.

Met mijn muziek is een monitor model niet mogelijk. Ik heb gewoon een goed laag nodig.

Die B&W is een prachtige, maar bedenk dat ze wellicht meer controle nodig hebben dan de gemiddelde geintegreerde versterker geeft om de bijverschijnselen (of soortgelijke) die de KEFs blijkbaar geven, te voorkomen.

De N804S is absoluut een mooie speaker, maar verwacht er geen basgeweld van. De S-uitvoering is wel iets beter dan de vorige, maar qua laag moet ook deze nog veel leren. Ik heb jaren met veel plezier naar de eerste N804 geluisterd, maar die zijn afgelopen jaar de deur uit gegaan, ook vanwege het gemis aan laag (dip op 300Hz en 75Hz).

Een Tannoy raad ik nooit aan. Zeker met zo'n kwetterprulletje erin zijn ze ideaal om ongedierte (en luisteraars) te verjagen .

JBL en Infinity geven wel veel laag. Ik vind dat laag niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

Dat een monitor geen laag kan geven is onzin. Ik ben van de N804 overgestapt naar de SF Guarneri en die zet een meer dan behoorlijk laag neer. Voor dat ik de N804 had, heb ik metd e CDM-1 gespeeld (staan nog steeds in de surroundset). Ik kan niet anders zeggen dat deze voor rock en pop ook meer dan voldoende laag produceren.

Ik denk eerder dat je eens met de huidige opstelling en luisterposititie moet gaan spelen. Waarschijnlijk dat je het toch wel beter kunt krijgen dan het nu speelt. Blijft echter dat die Uni-Q dinges erg vervelend snerpend kan klinken.

Als het om rock/pop draait denk ik dat de opnamekwaliteit ook voor een gedeelte schuldig kan zijn aan het schelle geluid.

En op wat voor volume draai je normaal ,is het de (buizen)versterker die het niet trekt ? en de boel in elkaar laat klappen.

Dit omdat de kef rdm 3 volgens mij niet bekend staat als schel maar wel 4ohm nominale impendantie heeft. (bij schel en upfront denk ik eerder aan klipsh of jbl)

:ph34r: in fluistermode: wat is de gebruikte bekabeling? :ph34r:

grtjzz Daffy ;)

Ik draai veel rock en popmuziek. Mijn huidige KEF RDM 3 speakers voldoen dan helaas toch niet. Stemmen worden gauw veel te schel.

Nu heb ik een andere speaker op het oog; de B&W 804S (wel helaas duur; 4000,- paar).

Ik ben benieuwd of iemand met deze speaker ervaring heeft. Met mijn muziek is een monitor model niet mogelijk. Ik heb gewoon een goed laag nodig.

Neem deze eens mee in je overweging.

Ik vind ,m gewelig klinken voor 2.600 Euro per paar.

Voor pop- en rockmuziek zeer zeker ook geschikt i.v.m. het hoge rendement

en de enthousiatie speelwijze (speelt redelijk naar voren)

Verder is de afwerking subliem in deze prijsklasse.

Deze stond bij mij hoog op het verlanglijst, het is omdat ik de Dali Helicon

voor een zeer goede prijs kon kopen, anders had ik deze nu in mijn woonkamer staan.

TRIANGLE GENESE QUARTET

http://www.triangle-fr.com/WD100AWP/WD100A...SYNC_1362644566

Dat (rock-)muziek vaak helaas onderhevig is aan wat mindere opnames is een feit.

Ik kan je uit ervaring melden dat die Triangles (waarover Vanzomereng praat) iig niet schel klinken, ze vragen wel vermogen. Of je het mooi vindt, ligt aan je smaak. probeer ook eens Focal, Dali en wil je (nog) meer basdruk hebben bevalt Energy vaak wel. Wat is je versterker?

Doe zelf ervaringen op!

Suc6,

Lestat

Iedereen bedankt voor hun serieuze reacties (behalve Joopie, maar die heeft nooit wat zinnigs te melden) en het meedenken over de speakers. Het klopt natuurlijk dat rock muziek meestal niet al te best is opgenomen. Ik zoek dus ook geen natuurgetrouwe speaker, maar

heb je een spiegel thuis robbert :)

Als ik jouw reacties bezie jij in elk geval niet.

Als je niets te melden hebt blijf dan weg van dit forum :mad2: Ga anderen lastig vallen. Jij lijkt me echt een type dat kleine kinderen pest :angry:

Ja joopie anders kun je altijd nog in de zandbak gaan spelen. :(

Doet mij toch ook denken aan de 'oude' Engelse sound ;)

Ruud,

Precies. Ik zoek de oude engelse sound! Maar is dat nog mogelijk en waarmee? Of moet ik misschien ook de apparatuur veranderen? Ik heb nu de hybride Unison Unico versterker en cd speler.

Bij B&W klopt dat toch wel een beetje. Je moet bedenken voor welke doelgroep B&W betreffende serie ontwikkeld heeft. De Nautilus is voor de compromisloze luisteraar.

De klank die jij zoekt, zul je eerder in de ouwe DM600 serie vinden. Zwaar laag, iets te traag en met veel druk. Wil je verfijnder, dan moet je naar de CDM of CM reeks gaan. Ik het geval van de 600 reeks, geef ik de voorkeur aan de DM630/640 (oud) als het warm met klinken. De DM60x klinkt dan een stuk droger.

MOcht je speakers met een echt engelse sound prefereren, die worden nog steeds gemaak. Kijk maar eens bij Castle en bij Harbeth, of wat Lestat al eerder aanhaalde, Energy uit Canada

engelse sound voor rock :huh:

nah

typisch gevalltje voor cerwin vega denk ik. houd (houwd) (hout) ie een hoop centen in de zak.

vette volle sound niet warm maar direct.

geen merk knalt zo bij rock & pop als cerwin

engelse sound voor rock :huh:

nah

typisch gevalltje voor cerwin vega denk ik. houd (houwd) (hout) ie een hoop centen in de zak.

vette volle sound niet warm maar direct.

geen merk knalt zo bij rock & pop als cerwin

Tja... ik denk bij rock ook niet meteen aan een "Engelse" sound.

Usher is ook zo'n merk wat m.i. niet geschikt is. Zeker de monitoren geven het in het laag bij enig volume op.

Je moet denk ik zoeken naar iets met een hoog rendement. Die Triangles zijn helemaal nog niet zo'n gek idee. Of Klipsch.

:)

met alle respect. een van de grootste fouten die men in mijn opinie maakt is dat je hoog rendement moet hebben voor rock.

rock vraagt om een bepaalde klank die bij mij thuis ook op lage volumes moet bestaan.

noem het kleuring, rauw of vervorming maar het zit em in de sound niet in de DB's.

Uw rock meester heeft gesproken :lol:

Doet mij toch ook denken aan de 'oude' Engelse sound ;)

Ruud,

Precies. Ik zoek de oude engelse sound! Maar is dat nog mogelijk en waarmee? Of moet ik misschien ook de apparatuur veranderen? Ik heb nu de hybride Unison Unico versterker en cd speler.

Rock & pop met Engelse sound?

Twee van deze! ;)

76aa_1.JPG

mvg RastaPhil

Oplossing;

Als je eventjes zoekt zijn ze tweedehands te vinden tussen de 1500 en 1700 euro....

JBL 250Ti Jubilee !

Ik heb ze gehad, dat zal alle grenzen die jij zoekt (ver) verleggen, en dat dan de goede kant in.

Klankkleur is aan te passen op de versterker die gebruikt wordt, speakers zijn hebben een stabiele, relaxte sound, worden nergens schel en kunnen echt ongelofelijk hard als dat moet. Het laag is adembenemend, maar dan ook echt :o Alleen de laagunit weegt al 12 kg.

Maar het mooie is dat het ook nog een audiofiele speaker is, hiermee kun je alle kanten op.

M.v.g.

Roland