Hans van Liempd Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 engelse sound voor rock Of Klipsch. Klipsch en vet traag laag en warm ? lijkt me niet............. Ik denk bij rock echt niet aan vet traag en warm. Eerder dynamisch krachtig en hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 26 december 2007 Author Report Share Posted 26 december 2007 Ik ga morgen ook eens naar een B&W 683 (de nieuwe serie) luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 Een aantal geluidsindrukken http://www.audio-cube.nl/news/HighEnd2002.htm http://www.audio-cube.nl/news/HighEnd2003.htm (gekwoot van wege hun lekker eigenwijze meningen, die overigens niet ieders waarheid zullen zijn) Vraag me af of het schelle niet door akoustiek kan komen, een harde akoestiek met veel reflecties kan volgens mij vermoeiend klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 Ik zelf heb de Kef c80 gehad... hele fijne speaker voor rock maar eigenlijk voor alle soorten muziek.. typisch een jaren 70 kleurende speaker ( niet overdreven) absoluut niet schel en kunnen hard spelen zonder te vervormen. Zel vond ik de kleuring (middengebied) bij stemmen regelmatig wat storend maar dat was dan vooral weer bij gesproken woord. Ik kan je ze echt aanraden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 het klopt allemaal aardig in mijn ogen en oren wat deze auteur vertelt. vooral over de monitoraudio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 26 december 2007 Author Report Share Posted 26 december 2007 Voor 1 keer ben ik het met je eens joopie. Kan mijn "probleem" ook in de electronica liggen? Ik heb nu dus de hybride Unison unico versterker en cd speler. Is misschien een Marantz of cambridge (voor mijn muziek) een betere keus???????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 Voor rock?Absoluut naar Cerwin vega kijken! De AL 750 of AL 1000, de ultieme rockluidsprekers!!!!! Ik heb zelf de AL-750 gehad maar zocht een echte allrounder (ook voor klassiek e.d.) en daar vond ik ze niet subtiel genoeg voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 26 december 2007 Author Report Share Posted 26 december 2007 Wat kosten die Cerwin Vega's? Ik heb zowaar een dealer van dit merk in mijn omgeving gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Ik kreeg vanavond ook al het advies als luidsprekerkabel de v.d. Hul 352 te nemen. Zou bij uitstek geschikt zijn voor rock. Hmm; weet niet. v.d. Hul; verzilverd koper.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 NEEEEEE geen van de hul voor rock. het wegdoen van mijn magnum en de cs122 was de beste keus die ik in jaren heb gemaakt. ik heb heel kort de ( ik dacht) cs1515) gehad. enorm geval en rock klinkt als op geen andere speaker. de 750 is idd heel erg geschikt voor rock en pop. vol , dynamisch, rauw maar strak. lekkere druk in het laag en je bent klaar onder de 1000,- p/p. zoek het niet in de electronica. die verschillen zijn er wat mij betreft wel maar erg subtiel. wil echt een andere sound kun je het in de vintage gaan zoeken. heb ik ook gedaan en ondanks de technische problemen waar je tegenaan kan lopen geen spijt van. verdiep je er wel in want soms is vintage een ander woord voor ouwe zooi. zelf speel ik met de century gold van jbl omdat ie rock kan neerzetten alsmede klassiek, jazz. wil je jbl dan moet je een oudje kiezen. bijv L90 L7 Ti 250 Ti 5000 ik weet een set mooie L7 op marktplaats van een gozer uit delden die naar mij toe altijd zeer betrouwbaar is geweest. de andere zie je ook regelmatig op marktplaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Als het alleen maar hard hoeft, koop dan zoiets . vd Hull carbon klinken rustiger, maar de kans is klein dat het daar echt aan ligt. Persoonlijk zou ik met je favoriete cd's die te schel klinken eerst eens langs een paar goede audio zaken gaan (op een rustig moment), misschien klinken ze daar ook wel zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 ik kan je link niet openen duck maar wederom wil ik benadrukken dat het niet alleen maar gaat om hard. ik denk dat ik als doorgewinterde rock man wel weet wat robbert zo'n beetje bedoelt. hij gaat dat niet vinden bij B&W denk ik. Ik draai thuis alle rock varianten die er zo'n beetje zijn en eigenlijk nooit hard. (heel af en toe) ook op lage niveau's moet een set een rock sound hebben. ik merk dat ik het lastig vind dit te omschrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Precies, m44! Ik draai ook nooit hard. Dat lijken mensen altijd te denken bij rock muziek. De muziek moet ook op lage volume lekker klinken. Nu klinkt het te mager en schel. Voor bekabeling wil ik niet teveel uitgeven. Is een Kimber 8pr of 8vs niet erg goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Je probleem is te lichte versterking voor te grote speakers. De tubed Unico met mosfet eind-transistoren klinkt zeker niet hard en schel, integendeel, maar als hij meer moet presteren dan hij kan, ook bij lagere volumes dan komt het niet verder dan krampachtig resultaat. Je voorkeur voor warm en vet sluit ook niet bepaald aan bij pop- en rock. Als je het warm en vet wil heb je al een geschikte versterker, maar moet je naar kleinere speakers toe. Denk bij 'pop- en rock' versterkers meer aan neutrale PRaT kandidaten als Niam, Creek, Exposure, of Musical Fidelity (als het om Engelse merken gaat). De ene of andere kabel (VdH zeker geen rocker) gaat je klachten niet teniet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 ... hij gaat dat niet vinden bij B&W denk ik. Onzin. B&W speakers kunnen ook prima rock en pop weergeven. Je moet er alleen de juiste versterker voor zetten en dat gebeurd meestal niet. B&W's vragen om onvoorwaardelijk stabiele krachtpatsers met en degelijke dempingsfactor. Heb je die niet, lukt het niet. Een "von der Stange" ZoNie, Marantz of zo lukt dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Precies, m44! Ik draai ook nooit hard. Dat lijken mensen altijd te denken bij rock muziek. De muziek moet ook op lage volume lekker klinken. Nu klinkt het te mager en schel. Voor bekabeling wil ik niet teveel uitgeven. Is een Kimber 8pr of 8vs niet erg goed? een kimber zal het prima doen maar niet beter dan een kabel van laten we zeggen max 5 europ/m lekker dikke kabel meestal is 4mm2 echt zat. ik speel zelf met een 6mm2 kabel die mij nog geen euro de meter heeft gekost maar als jij de kimber een mooii kabeltje vind en je hebt het budget, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen. ga eens naar de vega's luisteren. denk niet omdat het goedkoper is dat het rommel is. is echt niet zo. zeker de 750 niet. ik wil ooit nog een set vega's voor erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Gezien de gevoeligheid karakteristiek van de oren waag ik het te betwijfelen of er speahers bestaan die een echt rock gevoel geven bij laag geluidsvolume (bij een neutrale versterking natuurlijk). Je hoort gewoon de baslijn niet. Misschien zijn er speakers die bij laag volume nog iets minder tot leven komen dan andere (zwaardere conus bv), maar feit blijft dat je het laag nauwelijks kunt horen bij laag volume (het hoog ook minder trouwens). De enige remedie is een klassieke loudness regeling. Maar daarmee is het voor mij nog niet "rock" waardig! Heb genoeg Deep Purple, The Who, Stones, Metallica, Yes, Slade (1e bandje waar ik "fan" van was ), Alice Cooper, Jethro Thull, The Eagles, Status Quo, Malmsteen, Vai, Iron Maiden etc beluisterd om ook wel een mening te kunnen vormen hoe Rock hoort te klinken. "Won't get fooled again" speel je niet af als achtergrond muzakje!! Overigens dacht ik niet dat we het hier hadden over luisteren op laag volume (gebruik daarvoor een wekkerradio of zo), maar schelheid, vervorming, dicht slaan van het geluid bij hoger volume? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Klopt. Dat is mijn "probleem" Ik mis teveel een volle klank, krachtig laag en vooral heb ik last (oftewel mijn oren) van gauw schelle stemmen. Zal wel aan de cd's liggen, maar kun je het met bep. apparatuur en speakers wel lekker weergeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Een ander idee, leen eens een cd van een zanger/zangeres wiens stem kwaliteiten boven twijfel verheven zijn (Aafje Heynis, Callas of zo) en speel die luid af. Klinkt dat ook schel, dan ligt het vermoedelijk aan de set of akoestiek. Het beste is volgens mij nog steeds om met je CD's waar je het meest aaan ergert op andere sets te gaan luisteren, om te zien of ze daar beter klinken. Moet toch best een leuke zoektocht zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 "Won't get fooled again" speel je niet af als achtergrond muzakje!! Itt tot alle aller-tijden lijstjes, 1 van de echte grote rocksongs. Klopt. Dat is mijn "probleem" Ik mis teveel een volle klank, krachtig laag en vooral heb ik last (oftewel mijn oren) van gauw schelle stemmen. Zal wel aan de cd's liggen, maar kun je het met bep. apparatuur en speakers wel lekker weergeven? Vergeet nooit de verhouding versterking/weergevers. Een ander idee, leen eens een cd van een zanger/zangeres wiens stem kwaliteiten boven twijfel verheven zijn (Aafje Heynis, Callas of zo) en speel die luid af. Klinkt dat ook schel, dan ligt het vermoedelijk aan de set of akoestiek. Het beste is volgens mij nog steeds om met je CD's waar je het meest aaan ergert op andere sets te gaan luisteren, om te zien of ze daar beter klinken. Moet toch best een leuke zoektocht zijn Goeie tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Dat ga ik ook zeker doen. Wil echter ook eens zien of een Cambridge of Marantz op mijn speakers ook schel klinken. Misschien zit het toch in de hybride unico? Speakertocht begin ik morgen mee. Ga in ieder geval luisteren naar B&W, Usher, Dali en mogelijk toch ook nog een KEF speaker. Ben zelf ook benieuwd. Geen Audio physic. Heb deze in verleden al beluisterd en vond het echt niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Het lijkt me leuk om wat over je luisterervaringen te lezen. Nog een optie, Dynaudio contour, klinken zelden agressief in het hoog. Aan de andere kant zou ik persoonlijk voor rock wel iets meer power willen. Ook eisen ze wel wat van de versterking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Misschien zit het toch in de hybride unico? Paar jaartjes geleden een weekje thuis gehad (na alle zeer enthousiaste beoordelingen) om'm op m'n Dynaudio's (toen nog Contour 1.1) los te laten. Dyns zijn behoorlijk neutraal en verdoezelen een schelle versterker niet (blijkt uit andere ervaringen) maar de Unico klonk zeker niet schel, maar meer geschikt voor oudere soul en jazz e.d. dan pop/rock (ook mijn genres). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Het is al gezegd..... B&W heeft over het algemeen een stabiele en soms ook krachtige versterker nodig. Heb zat B&W gehoord en ze kunnen allemaal rock draaien. Robbert, misschien moet je het niet in je speakers zoeken maar in je versterker? Draai zelf op B&W en audio analogue. Dit kan alles in mijn ogen. Dat het geluid bij erg direct lijkt te zijn vind IK niet erg. Wat ik niet zo goed begrijp is dat men hear zo snel een merk gaat zitten afzeiken, zelf niet zeggen wat ze hebben, geen gegronde feiten hebben waarom ze afzeiken dus eigenlijk maar slaafs en volgzaam zeggen wat "vriendjes" zeggen. TRIEST. Ga idd lekker in de zandbak spelen dan. Luister met je eigen oren.... Wat vind jij mooi. Kijk eens goed naar wat je daadwerkelijk moet vervangen. Ik weet niet met welke versterker je nu draait, maar wie weet kan daar echt het een of ander in veranderen. Een 804s moet goed en lekker rock kunnen produceren. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Ik mis teveel een volle klank, krachtig laag en vooral heb ik last (oftewel mijn oren) van gauw schelle stemmen. Zal wel aan de cd's liggen, maar kun je het met bep. apparatuur en speakers wel lekker weergeven? Vergeet nooit de verhouding versterking/weergevers. Vergeet nooit de verhouding weergevers/luisterruimte! Kale, harde wanden, geen vloerbedekking of gordijnen zorgt ook meestal voor schel en hard geluid. Hoe ziet jouw luisterruimte uit, Robbert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts