Robbert Posted 27 december 2007 Author Report Share Posted 27 december 2007 Mijn luisterruimte is denk ik voldoende gedempt. Heb vloerbedekking en aan een wand nog een groot wollen tapijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Oef! En dan toch nog een tekort aan laag / te schel geluid? Damn! Je hebt een audiofiel probleem! Ben benieuwd wat je luisterbezoek, morgen, oplevert!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Je zou ook de Kappa's 90 van "Zomereng" een kunnen beluisteren. Hij had altijd teveel laag. Hou er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 als ik zo lees welke tips blijven plakken en welke merken je wilt gaan luisteren zul je zowiezo in de audiofiel hoek terecht komen. helemaal prima hoor. duck er is een verschil tussen achtergrond muziek en actief luisteren. als ik zeg dat ik niet hard draai wil dat niet zeggen dat ik nivo lift muziek bedoel. Het spijt me Andre B&W maakt heel mooie luidsprekers maar geen rock speakers. vraag het maar als je mensen uit die wereld zelf spreekt die thuis ook van een deuntje houden. steevast zijn het de merken als Jbl, cerwin vega, klipsch, infinity en soms ook dynaudio, cabasse. sorry maar speakers hebben in mijn beleving zeker een muzikale voorkeur. behalve de PP natuuurlijk en vanzomereng heeft geen kappa's meer dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Je hebt denk ik de PePe en de PiPi nog nooit onder optimale omstandigeheden gehoord denk ik. Anders zou je zo niet oordelen. Vanzomereng speelt inderdaad met Dali's, maar ik dacht dat z'n Kappa's nog te koop stonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 met Roberts versterker, luidspreker combi lijkt me niets mis. Als de sound je niet helemaal aanstaat probeer dan eerst eens die sound t creeren voordat je je in koop avonturen stort. Twee mogelijkheden, koop zo'n 32 bands graphic equaliser voor een prikkie op marktplaats. Stel hem zodanig in dat je het goed vindt klinken. Je kunt ook gratis EQ software downloaden en daarmee een cd bewerken en opnieuw branden. Als je je sound hebt gevonden ga dan aan de hand van je EQ instellingen eens kijken of dit met nieuwe speakers te realiseren is. Ik vermoed dat je gewoon de EQ gaat blijven gebruiken. Niks mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 ... koop zo'n 32 bands graphic equaliser voor een prikkie op marktplaats. Flinke WAF-fer ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Ik zou nooit een Kappa 90 op een UR Unico aansluiten. Dat trekt ie niet. Andere tip. Als je de standaard buisjes nog in de Unico hebt (Philips JAN ECC82 Equi), vervang die dan eens. De standaard buisjes die Unison Research in deze versterker gebruikt klinken nogal rauw in het hoog en ik denk dat je daar dae meeste winst zult halen. Ik denk dan aan een Western Electric, General Electric, Mullard, Raytheon of misschien zelfs JJ. Als ik me niet vergis zit er dus een ECC82 type in. Je zult dus zo'n zelfde type erin moeten zetten. Welke types zouden moeten passen: ECC82, E82CC, ECC802, CV491, CV4003, 5814, 5963, 6067, 6189, 12AU7. BTW, hier beneden nog een quote van een mede Unico gebruiker. Hij luistert voornamelijk reggae en rock: Mijn Unico ( uitgevoerd met General Electrics 5814 buis ) speelt met een Focal Jmlab Electra 906 . Het is ook zeker een mooie combinatie ( in mijn beleving ) Natuurlijk speelt smaak een grote rol en zal dit ongetwijfeld niet voor iedereen zo zijn . Met de fabrieksbuis had deze combinatie toch wel een "scherp randtje " . Na de buis-upgrade is dit "scherpe randtje "geheel verdwenen en klinkt deze combi zeer aangenaam . Zou zeggen , ga luisteren en maak de keuze die jouw het beste bevalt . De Unico is zeker een krachtige versterker en kan best speel speakers "de baas " . groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Hoi Robbert, Ik draai zelf met Infiniy Kappa 7 en kan je vertellen dat dit best een speaker is met behoorlijk wat laag. Nu denk ik dat jou Unico wel een beetje aan de magere kant is om de Kappa's in bedwang te houden. Als je wilt weten hoe de Infinity Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Je hebt denk ik de PePe en de PiPi nog nooit onder optimale omstandigeheden gehoord denk ik. Anders zou je zo niet oordelen. Vanzomereng speelt inderdaad met Dali's, maar ik dacht dat z'n Kappa's nog te koop stonden. Beste hans alsof jij niet weet dat dit Spido's lijfspreuk is als het gaat om vervorming en neutraliteit. derhalve het tongetje. Robbert, infinity staat er een beetje om bekend laag ohmig te zijn. met klipsch en Jbl heb je daar minder last van. cerwin vega weet ik zo niet uit het hoofd. volgens mij is er met de rest van je set weinig of niets mis. ik ken veel jongens (wat is veel) die met weinig wattjes draaien en grote metalheads zijn. die hebben allemaal klipsch of cerwin vanwege het grote rendement. maar nogmaals rendement is geen garantie voor een goede rock speaker. Tannoy moet je ook niet achterwege laten als je gaat luisteren. en idd een equalizer. veel audiofielen moeten er niets van hebben maar soms is het de verstandigste oplossing. het is wel vervorming maar dat doen je speakers ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Ach ieder het zijne, JBL B&W pipi's of pepe's hahaha. Het gaat er hear om wat robbert goed gaat vinden. Ik denk dat ie met die B&W's wel goed kan gaan. Welke versterker heb je Robbert? Of is dat al beantwoord. Maar luister je echt alleen maar naar rock en dus niks anders? Ook daar moet je wel een beetje rekening mee houden. Groet, Andre, M44 hoe is dat met die meubel of keuken prijsvraag verlopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 ... koop zo'n 32 bands graphic equaliser voor een prikkie op marktplaats. Flinke WAF-fer ook. ????????????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Ach ieder het zijne, JBL B&W pipi's of pepe's hahaha. Het gaat er hear om wat robbert goed gaat vinden. Ik denk dat ie met die B&W's wel goed kan gaan. Welke versterker heb je Robbert? Of is dat al beantwoord. Maar luister je echt alleen maar naar rock en dus niks anders? Ook daar moet je wel een beetje rekening mee houden. Groet, Andre, M44 hoe is dat met die meubel of keuken prijsvraag verlopen? verloren idd niet zo netjes dat ik dat niet even meld(t)(dt) Maar het bier staat koud en de whiskey is open vanavond dalwhinie op maken morgen gaat de laphroaig open dus wees er snel bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Maar het bier staat koud en de whiskey is openvanavond dalwhinie op maken morgen gaat de laphroaig open dus wees er snel bij HEEL VERVELEND, M44!! Volgens mij ben je vrij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Je hebt denk ik de PePe en de PiPi nog nooit onder optimale omstandigeheden gehoord denk ik. Anders zou je zo niet oordelen. Vanzomereng speelt inderdaad met Dali's, maar ik dacht dat z'n Kappa's nog te koop stonden. Beste hans alsof jij niet weet dat dit Spido's lijfspreuk is als het gaat om vervorming en neutraliteit. derhalve het tongetje. Robbert, infinity staat er een beetje om bekend laag ohmig te zijn. met klipsch en Jbl heb je daar minder last van. cerwin vega weet ik zo niet uit het hoofd. volgens mij is er met de rest van je set weinig of niets mis. ik ken veel jongens (wat is veel) die met weinig wattjes draaien en grote metalheads zijn. die hebben allemaal klipsch of cerwin vanwege het grote rendement. maar nogmaals rendement is geen garantie voor een goede rock speaker. Tannoy moet je ook niet achterwege laten als je gaat luisteren. en idd een equalizer. veel audiofielen moeten er niets van hebben maar soms is het de verstandigste oplossing. het is wel vervorming maar dat doen je speakers ook. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 2 stuks idd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 het is wel vervorming maar dat doen je speakers ook. Inderdaad is de vervorming die speakers veroorzaken een belangrijke factor, naarmate je deze weet te verkleinen neemt de kwaliteit van de weergave dus toe, het rendement van een speaker is hiervoor een belangrijk gegeven. Gezien er steeds meer speakers met een rendement tussen de 94 en 100 dB op de markt verschijnen lijkt er hoop te zijn voor de muziekliefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 het is wel vervorming maar dat doen je speakers ook. Inderdaad is de vervorming die speakers veroorzaken een belangrijke factor, naarmate je deze weet te verkleinen neemt de kwaliteit van de weergave dus toe, het rendement van een speaker is hiervoor een belangrijk gegeven. Gezien er steeds meer speakers met een rendement tussen de 94 en 100 dB op de markt verschijnen lijkt er hoop te zijn voor de muziekliefhebber. ik ben ook zeker wel een voorstander van een flink rendement. je weet ook dat ik je heresy's erg waardeer. minder vervorming, meer keus in versterking. veelal grotere spreekspoel dat weer meer controlle geeft aan de conus. maar het idee leeft dat rock dat altijd nodig zou hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 ... koop zo'n 32 bands graphic equaliser voor een prikkie op marktplaats. Flinke WAF-fer ook. ????????????????????????????? 32 gaatjes om de homp op smaak te krijgen. 'Gelijktrekker' inderdaad mooi middel om een minder verfijnde vesterker acceptabel te laten presteren (zelf veel gemak van gehad in de '80's ). Unico heeft een eigen karakter, wat vooral niet aangetast moet worden, en dat vraagt om afstemming met wat ze vergezelt. Zoals een dealer eens zei, bij deze versterker hoort een Italiaanse speaker. In ieder geval zal niet iedere speaker samengaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 maar het idee leeft dat rock dat altijd nodig zou hebben. Erger, het idee leeft dat je voor verschillende soorten muziek speciale speakers moet hebben. Een goede speaker kan alles aan, is echter niet opgewassen tegen irrationele verwachtingen van de luisteraar, waarbij ook nog wordt voorbijgegaan aan de grenzen die de weergave ruimte stelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 ... koop zo'n 32 bands graphic equaliser voor een prikkie op marktplaats. Flinke WAF-fer ook. ????????????????????????????? 32 gaatjes om de homp op smaak te krijgen. 'Gelijktrekker' inderdaad mooi middel om een minder verfijnde vesterker acceptabel te laten presteren (zelf veel gemak van gehad in de '80's ). Unico heeft een eigen karakter, wat vooral niet aangetast moet worden, en dat vraagt om afstemming met wat ze vergezelt. Zoals een dealer eens zei, bij deze versterker hoort een Italiaanse speaker. In ieder geval zal niet iedere speaker samengaan. Kortom, je hebt er geen snars van begrepen. Het doel van het inzetten van een EQ is in eerste instantie om te beoordelen waar het probleem zit. Het heeft niets met een al dan niet verfijnde versterker of smaak te maken. Voor wat de luidspreker/versterker combinatie op zich betreft, niks mis mee. De Unico is gewoon een mooie neutrale MOSFET versterker (vergeet die buisjes die er in zitten nu maar) die zwaar en stabiel genoeg is om zo'n beetje elke normaal ontworpen luidspreker goed aan te sturen. De Kefs met hun rendement van 90dB en 4 Ohm zullen voor de Unico geen probleem zijn. Ook gaan de Kefs niet extreem diep dus daar wordt ook geen energie verspild (afhankelijk van Robberts opstelling zou ik me een goede Sub als aanvulling voor kunnen stellen, dit kan ook nog eens een positief gevolg voor de ervaring van het totale klankbeeld). Verder staan de Uni-Q's niet bepaald bekend om schelheid, ze zijn nogal ... engels. Dit is een set waar niets mis mee is. Dat Robbert het niet mooi vindt, prima, dan moet'ie eens uitzoeken wat'ie wel mooi vindt bij de muziek collectie die hij heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Kortom, je hebt er geen snars van begrepen. Zou je me je minachting willen besparen? Zoek je eigen arrogante soort op, en laat audioliefhebbers en geinteresseerden verder met rust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Kortom, je hebt er geen snars van begrepen. Zou je me je minachting willen besparen? Zoek je eigen arrogante soort op, en laat audioliefhebbers en geinteresseerden verder met rust. *plonk* Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Kortom, je hebt er geen snars van begrepen. Zou je me je minachting willen besparen? Zoek je eigen arrogante soort op, en laat audioliefhebbers en geinteresseerden verder met rust. opgefooooookt wat loop jij toch te stressen man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Sorry, maar vindt je dat je eigen post iets toevoegt M44? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts