Jump to content

ERvaringen met B&W 804S gezocht

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik heb van mijn dealer een Luxman L-505F versterker meegekregen. Hij denkt dat met deze versterker de speakers heel wat beter klinken dan met de unico. Ik ken het niet. Wat is er bekend van deze versterker?

Overigens waren de Usher speakers niets voor mij.

Sorry, maar vindt je dat je eigen post iets toevoegt M44?

zeker 40 letters en een emoticon <_<

Ja; dat is duidelijk. Heb hem even beluisterd. Klinkt erg goed. Dat kan een blijverdje worden.

Nu nog een andere cd speler. Een Denon 2000 of 1500, Cambridge 740 of Marantz 700?

p.s. Het lijkt erop dat mijn "probleem" toch niet in de speakers zit, maar in de electronica. Het klinkt nu met de Luxman versterker al zoveel beter. Vraag me nog wel af wat mijn oude liefde van toen (Denon) zou presteren. Maar uit reviews lijkt naar voren te komen dat de oude fijne warme Denon sound niet meer bestaat.

Ik draai veel rock en popmuziek. Mijn huidige KEF RDM 3 speakers voldoen dan helaas toch niet. Stemmen worden gauw veel te schel.

Nu heb ik een andere speaker op het oog; de B&W 804S (wel helaas duur; 4000,- paar).

Ik ben benieuwd of iemand met deze speaker ervaring heeft. Met mijn muziek is een monitor model niet mogelijk. Ik heb gewoon een goed laag nodig.

kijk uit robbert volgens mij ga je snel overstag. doe rustig en maak beslissingen niet te snel.

die indruk geef je me wel een beetje. geeft niet , ik ken dat wel.

maar soms blijf je op deze manier aan het wisselen , zoeken , ruilen.

Maar ik ga eerst een paar dagen rustig luisteren.

Ik heb van mijn dealer een Luxman L-505F versterker meegekregen. Hij denkt dat met deze versterker de speakers heel wat beter klinken dan met de unico.

Met de leen-Lux?

Heb je al wat indrukken kunnen opdoen?

Ben benieuwd!

:)

zeker 40 letters en een emoticon <_<

:P

Ik draai veel rock en popmuziek. Mijn huidige KEF RDM 3 speakers voldoen dan helaas toch niet. Stemmen worden gauw veel te schel.

Nu heb ik een andere speaker op het oog; de B&W 804S (wel helaas duur; 4000,- paar).

Ik ben benieuwd of iemand met deze speaker ervaring heeft. Met mijn muziek is een monitor model niet mogelijk. Ik heb gewoon een goed laag nodig.

kijk uit robbert volgens mij ga je snel overstag. doe rustig en maak beslissingen niet te snel.

die indruk geef je me wel een beetje. geeft niet , ik ken dat wel.

maar soms blijf je op deze manier aan het wisselen , zoeken , ruilen.

Klopt, probeer uit te maken of je met de/een speaker verder wil, zo ja probeer er dan het beste (tot persoonlijk optimum) uit te halen. Speakers zijn makkelijker te kiezen als voorkeur genres (pop/rock dus) niet te ver uiteen lopen (voor mij idem). Maar dezelfde speakers kunnen onder verschillende versterking heel verschillend presteren. Speakers zijn je handtekening, en versterking (en bron) verzorgt controle en mate van bijwerking (meer of minder schel etc.).

Misschien ook maar eens wat Engelse merken gaan proberen, bijv. of Sugden (class A, warm dus) of Rega(warm/neutraal) of Arcam /Cambridge (neutraal) icm Spendor speakers (die kunnen rocken).

Ik zou nooit een Kappa 90 op een UR Unico aansluiten.

Of op welke versterker dan ook :ph34r:

Jammer Ruud dat je zo kortzichtig reageert. :angry:

Een kappa luidspreker kan weldegelijk goed presteren.

Wel is het dan belangrijk om een versterker te kiezen die voldoende stabiliteit levert om deze speakers in bedwang te houden.

Als je dat goed voor el kaar hebt dan wil je nooit meer wat anders :D (tenzij ik de loterij win :P .)

Ik heb van mijn dealer een Luxman L-505F versterker meegekregen. Hij denkt dat met deze versterker de speakers heel wat beter klinken dan met de unico. Ik ken het niet. Wat is er bekend van deze versterker?

Overigens waren de Usher speakers niets voor mij.

Wie is mijn dealer dat zou ik wel eens willen weten?

Als je dat goed voor elkaar hebt dan wil je nooit meer wat anders :D (tenzij ik de loterij win :P .)

Ga je uitdelen dan ?

:blink:

Alleen als het echt heel veel is dan he :P

Ik heb alleen nog geen lot gekocht dus dat zal er dan ook wel weer niet in zitten dan. :blink:

Ik heb alleen nog geen lot gekocht dus dat zal er dan ook wel weer niet in zitten dan. :blink:

Gelukkig, hoef ik niet te vrezen dat je hier met een setje Kappa's voor de deur komt :P

Zijn ook niet echt mijn speakers <_<

Jammer Ruud dat je zo kortzichtig reageert. :angry:

Een kappa luidspreker kan weldegelijk goed presteren.

Wel is het dan belangrijk om een versterker te kiezen die voldoende stabiliteit levert om deze speakers in bedwang te houden.

Als je dat goed voor elkaar hebt dan wil je nooit meer wat anders :D (tenzij ik de loterij win :P .)

Ga je uitdelen dan ?

:blink:

Wie is er nu kortzichtig :D

Als je goed had gelezen was je misschien opgevallen dat ik voor mezelf sprak ;) M.a.w. Infinity speakers (net als heel veel andere speakers) zijn gewoon mijn kopje thee niet.

Hallo Ruud,

Er zijn zoveel soorten thee die ik liever ook niet drink, maar omdat nou elke keer op te merken is ook wel wat overdreven toch? :D

mvg, PD

M.a.w. Infinity speakers (net als heel veel andere speakers) zijn gewoon mijn kopje thee niet.

Hallo Ruud,

Er zijn zoveel soorten thee die ik liever ook niet drink, maar omdat nou elke keer op te merken is ook wel wat overdreven toch? :D

mvg, PD

Heb je wat voorbeelden...Pier?

Ach, ik ben over het algemeen niet zo'n thee drinker maar camille thee hoef ik zeker niet.. :P;)